Gele vesten: is de oproep van de November 17 gerechtvaardigd? #GiletsJaunes

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Adrien (voormalig nico239) » 10/12/18, 20:38

Christophe schreef:Ik luisterde, het was erg kort...en betrof alleen koopkracht...

Ik behield de +100€ op de SMIC zonder dat het het bedrijf meer kostte (dus 100% ten laste van de Staat) en belastingvrijstelling voor overuren (was op een gegeven moment al niet het geval). ..

+€100 per door de Staat betaald minimumloon is een mooie belofte en een mooie verhoging!

Waarom zijn sommige GJ's nog steeds niet tevreden met deze maatregel? Smicarisering van de samenleving? Wat betekent het? Het belangrijkste is wat je in je zak hebt, niet wat de buurman heeft... Of anders begreep ik niets van mensen! : Cheesy:


100€ bruto denk ik.... maar ik heb de precisie nog niet gehoord

Aan de andere kant bevestigt Pénicaud dat voor de CSG het deel van 2000€ per persoon zou zijn en niet per fiscaal huishouden.
Laten we wachten op het vervolg want Pénicaud (toch een beetje gedestabiliseerd na de aankondigingen : Mrgreen: ) is geen referentie.
Dernière édition par Adrien (voormalig nico239) de 10 / 12 / 18, 20: 40, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Christophe » 10/12/18, 20:40

nico239 schreef:+€100 minimumloon... bruto? netto? de woorden werden niet uitgesproken, in welke vorm? mysterie


Als het 100€ bruto is, is het 70€ netto
Als het 100€ netto is, is het 140€ bruto

Wat de smiccard interesseert is het net, maar hij spuugt niet op 70€...

De berekening van de werkgeverslasten zal noodzakelijkerwijs herzien moeten worden, wil het de onderneming niets kosten, zoals hij beloofde...

Op 1/1/19 gaan we naar de roerende voorheffing, wat de berekeningen nog ingewikkelder zal maken... Ik heb medelijden met de boekhouders de komende weken!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Adrien (voormalig nico239) » 10/12/18, 20:42

Christophe schreef:Wat de smiccard interesseert is het net, maar hij spuugt niet op 70€...

De berekening van de werkgeverslasten zal noodzakelijkerwijs herzien moeten worden, wil het de onderneming niets kosten, zoals hij beloofde...

Op 1/1/19 gaan we naar de roerende voorheffing, wat de berekeningen nog ingewikkelder zal maken... Ik heb medelijden met de boekhouders de komende weken!


Ja, maar het is niet hetzelfde.... we zijn niet erg gek op psycho daar en dan oh, laten we wachten op de CONCRETE implementatie.

Het grappige is dat de Fransen ontdekken dat je door te vechten...

Hopelijk brengt dit hen op ideeën voor de toekomst.

Dat gezegd hebbende, ik word laat wakker, maar de afschaffing van de woonbelasting was onzin en minachting voor de gemeenten gereduceerd tot bedelen om staatssubsidies....

Maar nogmaals WACHT op de implementaties.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Christophe » 10/12/18, 20:50

Ja hetzelfde: ik wacht af welke "hoed" er zal komen uit de 100€ netto of 140€ bruto...of 210€ werkgeverskost (inclusief werkgeverslasten)...

Om terug te komen op het basisonderwerp (voertuigvervuiling), hier is een artikel van over de hele wereld met enkele serieuze cijfers:

0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par sen-no-sen » 10/12/18, 20:51

100 euro bruto ... en zelfs als het 200 euro netto zou zijn, zou dit het probleem van de middelen die verband houden met de eerste gezinsuitgaven, namelijk huisvesting, niet oplossen.
Hoe dan ook, met minder dan 1500 euro/maand is het antwoord van de bankier altijd hetzelfde als het gaat om het vinden van een fatsoenlijke woning dicht bij het werk: "Kijk ergens anders als ik daar ben"...
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Christophe » 10/12/18, 20:53

Helemaal logisch!

De begrotingspost huisvesting was een van de eerste argumenten die over dit onderwerp naar voren werden gebracht...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Adrien (voormalig nico239) » 10/12/18, 21:15

Voor wat ik momenteel hoor, is het alsof de belasting wordt opgeheven, maar ALLEEN voor de begroting van 2019...

Dat wil zeggen dat het GEEN verhoging van de SMIC is.

Het is (of zou zijn) een verhoging van de activiteitsbonus en die zou echter 100€ netto zijn.

Hoe dan ook, het is een BAZAAR en de ministers worden naar de hel gestuurd om een ​​project te ontcijferen dat ze niet kennen.

Ik ben er niet eens zeker van dat wat ze vanavond zeggen terwijl ze ministers zijn (we zagen met de 1e over het "moratorium") morgen de waarheid zal zijn, dus het is daarom DRINGEND WACHTEN.
1 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par thibr » 10/12/18, 21:21

Ik denk dat de 100€ een optelsom is
van de verhoging van het minimumloon op 1 januari ~2%
en voor de rest een daling van de werkdruk of juist een verhoging van de activiteitenbonus

er loopt een onderzoek naar de bedrijvigheid rond de GJ's op sociale netwerken
https://www.lemonde.fr/pixels/article/2018/12/09/gilets-jaunes-soupcons-de-manipulation-sur-les-reseaux-sociaux_5394890_4408996.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Christophe » 10/12/18, 21:22

Ik denk dat we de inspiratie hebben gevonden voor de toespraak van Macron vanavond: :schok: :schok: :schok:



Het is geen grap... we kennen de rest (ineenstorting van het regime de volgende dag en executie slechts 4 dagen later)...



: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Christophe » 10/12/18, 21:26

nico239 schreef:Voor wat ik momenteel hoor, is het alsof de belasting wordt opgeheven, maar ALLEEN voor de begroting van 2019...

Dat wil zeggen dat het GEEN verhoging van de SMIC is.

Het is (of zou zijn) een verhoging van de activiteitsbonus en die zou echter 100€ netto zijn.


Thibr schreef:Ik denk dat de 100€ een optelsom is
van de verhoging van het minimumloon op 1 januari ~2%
en voor de rest een daling van de werkdruk of juist een verhoging van de activiteitenbonus


Ah ja ... het ruikt naar een truc ...

Thibr schreef:er loopt een onderzoek naar de bedrijvigheid rond de GJ's op sociale netwerken

https://www.lemonde.fr/pixels/article/2 ... 08996.html


Ik denk niet dat de GJ-beweging meer gemanipuleerd is dan al het andere op sociale netwerken... Een onderzoek toonde onlangs aan dat nepnieuws zich 7 keer sneller verspreidt dan echt nieuws... wat de publicatie van nieuwe valse informatie (sinds het opblazen van iemands narcisme is een zaak van sociale netwerken...)
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 166-gasten