De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 24/10/18, 01:24

Mening van mevrouw: niet gemakkelijk om te lezen, maar het is interessant en we leren er dingen van.

Je moet weten dat elke keer dat ze iets niet leert (vooral in de video's waar ik haar de links naar stuur), het haar heel snel op de zenuwen werkt.

Dus ik denk dat jouw ‘missie’, ‘overdracht van kennis’, perfect is volbracht.

Wat mij betreft, of het nu om jou gaat of om anderen, vanaf het moment dat het basisontwerp een levende bodem is en de beste manieren om die levend te houden en zoveel mogelijk te verbeteren, neem ik... .

En wat mij betreft storen de herhalingen mij niet, integendeel.

Herhaling is een van de sleutels tot leren, ongeacht de discipline.

Voor al het andere preekte u overtuigd, dus absoluut geen voorbehoud.

Voor het tweede zou ik dat willen zeggen: na de theorie... de praktijk... die de theorie illustreert met de successen, maar ook met de mislukkingen, die vaak net zo rijk zijn aan lessen als de successen.

Ik denk echter dat we helemaal niet aan het einde zijn gekomen van de "exploitatie" van het eerste boek (om met de marketeers te spreken).

Uw conferenties lijken een beetje op concerten voor artiesten...

Conferenties die zeer overtuigend lijken.
Ter informatie: is er op de conferenties een stand voor directe verkoop van uw boek?
Dit om een ​​idee te krijgen van het directe impactrendement

Zoals u zegt, mond-tot-mondreclame lijkt goed te werken en kan (op een goede manier) veel rampzaliger blijken te zijn dan alle communicatiecampagnes.
Dit is hoe sommige onverwachte "blockbusters" werken (bijvoorbeeld 3 mannen en een wieg - Franse versie)

Ik durf er daarom niet op te wedden dat een tweede boek binnen 24 of 36 maanden of zelfs langer verschijnt, afhankelijk van het succes van het eerste.

In de hoop dat je uitgever je niet te veel dwingt om op dit succes te surfen om snel een nieuw opus uit te brengen.
Nou ja, dat is mijn manier om de dingen te zien... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 24/10/18, 08:50

1) Het "compliment" via mevrouw past bij mij: ik heb niet geschreven om het gemakkelijk te maken (ook al probeerde ik humor te gebruiken om het te laten werken!); Ik schreef zodat mensen de fundamentele mechanismen zouden begrijpen (in plaats van verdwaald te raken in toegepaste recepten zonder het te begrijpen - dus vaak "door"); Ik heb zelfs impliciet geprobeerd een ‘levensfilosofie’ bij te brengen (en daarvoor sprak ik over mezelf – wat ik sowieso het beste weet, ook al lijkt het misschien een ‘te groot ego’ – een risico dat ik inschatte en nam).

2) Ja, in het algemeen verkoop en signeer ik mijn boek aan het einde van de conferentie, tenzij er een kleine, vriendelijke boekhandelaar is die ik liever steun (zoals in Poitiers); meestal met een staart; afhankelijk van de grootte van de kamer kan dit variëren van 10/15 tot 25/30 pond... In vergelijking met wat ik heb waargenomen voor andere conferenties met exit-verkoop (waar het vaak om een ​​paar exemplaren gaat), lijkt dat enorm mij. Ik denk dat mijn "concerten" succesvol zijn en je meer wilt weten - ik maak mijn shirt (letterlijk) niet voor niets nat!

3) Ja, enorme druk van mijn uitgeverij, die ik probeer te beheren. In het bijzonder door hen te vragen beter om te gaan met de groeiende bekendheid van het eerste boek.

Ik ben mijn uitgever erg dankbaar dat hij het boek heeft gedrukt zoals het was, zonder dat ik de inhoud hoefde te wijzigen om het 'bankierbaarder' te maken, zonder te klagen toen ik 300 pagina's afleverde in plaats van de 150 tot 200 die waren overeengekomen (en zonder de de prijs).

Nu ben ik geen Sulitzer, Musso of Ferrante. Het moet gezegd worden dat ik ook geen "negers" heb [12 jaar in Afrika en geen neger bij de hand, wat een idioot!] [Ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is dat het 'pure humor' is].
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 24/10/18, 10:39

Did67 schreef:Nu ben ik geen Sulitzer, Musso of Ferrante. Het moet gezegd worden dat ik ook geen "negers" heb [12 jaar in Afrika en geen neger bij de hand, wat een idioot!] [Ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is dat het 'pure humor' is].

zwarte humor : Mrgreen: nou, het was verleidelijk en gemakkelijk [we staan ​​nog steeds in het humorregister]

veel succes met het tweede opus, voor deze heb ik het gevoel dat ik verrast ga worden, dus ik wacht er dubbel op
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 24/10/18, 11:12

Moindreffor schreef:
veel succes met het tweede opus, voor deze heb ik het gevoel dat ik verrast ga worden, dus ik wacht er dubbel op


Zet het vuur niet te hoog, daar zorgt mijn redacteur voor!

In tegenstelling tot wat het lijkt: ik schrijf intuïtief - ik stel me een publiek voor dat wacht, en ik reageer erop: een dosis kennis (het is mijn speeltuin), een vleugje provocatie (zodat het stopt, nadenkt...), een scheutje humor (het leven is al saai genoeg, dus als de boeken dat ook zijn!)... Ik waardeer nauwkeurig en accuraat Frans, zonder fouten (ook al doe ik dat altijd), wat proeflezen / herformuleringen vereist (het blootleggen van de dubbelzinnigheden van de Franse taal is een martelaarschap voor een schrijver - je moet je alle mogelijke betekenissen voorstellen, als je een precies idee in gedachten hebt, dat je "opsluit" in de zin die je had en dat je alleen dat ziet..)

Sommige ‘wendingen’ in het eerste boek kwamen voort uit dagenlang wandelen in het bos. Een voorbeeld: “Niets doen natuurlijk, maar je moet het toch wel goed doen!” bevredigde mij al een aantal dagen niet; het "zeker" ontbrak en het klonk niet hetzelfde!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 24/10/18, 11:13

De rating gaat omhoog: twee nieuwe Amazon-reacties vanochtend

2018-10-24_11h07_22 Commentaires Amazon.png
2018-10-24_11h07_22 Reacties Amazon.png (36.44 KiB) 1573 keer bekeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 24/10/18, 11:18

En gisteravond had ik pasta op het fornuis, de telefoon ging...

- Ik probeer contact op te nemen met Didier Helmstetter van “Potager du Paresseux”
- Dat ben ik
- Ik zou je graag willen bedanken ; het is geweldig, het is essentieel voor de mensheid [sic!]
- Ik vind dit erg overdreven; hooguit een kleine opsteker voor het denken van sommigen...
- ....
....
[Ik spring]

Ik wacht op een verzoek, omdat een telefoontje over het algemeen een verzoek is: voor uitleg, voor een "inslag", voor een conferentie; Ik draai er ontwijkend omheen en stel voor dat er pasta op het fornuis staat...

- Nou doei; Het was gewoon om je te bedanken!”
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 24/10/18, 12:58

Did67 schreef:
Moindreffor schreef:
veel succes met het tweede opus, voor deze heb ik het gevoel dat ik verrast ga worden, dus ik wacht er dubbel op


Zet het vuur niet te hoog, daar zorgt mijn redacteur voor!

In tegenstelling tot wat het lijkt: ik schrijf intuïtief - ik stel me een publiek voor dat wacht, en ik reageer erop: een dosis kennis (het is mijn speeltuin), een vleugje provocatie (zodat het stopt, nadenkt...), een scheutje humor (het leven is al saai genoeg, dus als de boeken dat ook zijn!)... Ik waardeer nauwkeurig en accuraat Frans, zonder fouten (ook al doe ik dat altijd), wat proeflezen / herformuleringen vereist (het blootleggen van de dubbelzinnigheden van de Franse taal is een martelaarschap voor een schrijver - je moet je alle mogelijke betekenissen voorstellen, als je een precies idee in gedachten hebt, dat je "opsluit" in de zin die je had en dat je alleen dat ziet..)

Sommige ‘wendingen’ in het eerste boek kwamen voort uit dagenlang wandelen in het bos. Een voorbeeld: “Niets doen natuurlijk, maar je moet het toch wel goed doen!” bevredigde mij al een aantal dagen niet; het "zeker" ontbrak en het klonk niet hetzelfde!

schrijven op een forum is daarom leerzaam, omdat we eigenlijk altijd moeten oppassen voor dubbele betekenissen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 24/10/18, 13:00

Did67 schreef:En gisteravond had ik pasta op het fornuis, de telefoon ging...

- Ik probeer contact op te nemen met Didier Helmstetter van “Potager du Paresseux”
- Dat ben ik
- Ik zou je graag willen bedanken ; het is geweldig, het is essentieel voor de mensheid [sic!]
- Ik vind dit erg overdreven; hooguit een kleine opsteker voor het denken van sommigen...
- ....
....
[Ik spring]

Ik wacht op een verzoek, omdat een telefoontje over het algemeen een verzoek is: voor uitleg, voor een "inslag", voor een conferentie; Ik draai er ontwijkend omheen en stel voor dat er pasta op het fornuis staat...

- Nou doei; Het was gewoon om je te bedanken!”

Ik denk dat dat de echte beloning is, je bedanken zonder iets te verwachten
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 25/10/18, 01:18

Did67 schreef:1) Het "compliment" via mevrouw past bij mij: ik heb niet geschreven om het gemakkelijk te maken (ook al probeerde ik humor te gebruiken om het te laten werken!); Ik schreef zodat mensen de fundamentele mechanismen zouden begrijpen (in plaats van verdwaald te raken in toegepaste recepten zonder het te begrijpen - dus vaak "door"); Ik heb zelfs impliciet geprobeerd een ‘levensfilosofie’ bij te brengen (en daarvoor sprak ik over mezelf – wat ik sowieso het beste weet, ook al lijkt het misschien een ‘te groot ego’ – een risico dat ik inschatte en nam).

2) Ja, in het algemeen verkoop en signeer ik mijn boek aan het einde van de conferentie, tenzij er een kleine, vriendelijke boekhandelaar is die ik liever steun (zoals in Poitiers); meestal met een staart; afhankelijk van de grootte van de kamer kan dit variëren van 10/15 tot 25/30 pond... In vergelijking met wat ik heb waargenomen voor andere conferenties met exit-verkoop (waar het vaak om een ​​paar exemplaren gaat), lijkt dat enorm mij. Ik denk dat mijn "concerten" succesvol zijn en je meer wilt weten - ik maak mijn shirt (letterlijk) niet voor niets nat!

3) Ja, enorme druk van mijn uitgeverij, die ik probeer te beheren. In het bijzonder door hen te vragen beter om te gaan met de groeiende bekendheid van het eerste boek.

Ik ben mijn uitgever erg dankbaar dat hij het boek heeft gedrukt zoals het was, zonder dat ik de inhoud hoefde te wijzigen om het 'bankierbaarder' te maken, zonder te klagen toen ik 300 pagina's afleverde in plaats van de 150 tot 200 die waren overeengekomen (en zonder de de prijs).

Nu ben ik geen Sulitzer, Musso of Ferrante. Het moet gezegd worden dat ik ook geen "negers" heb [12 jaar in Afrika en geen neger bij de hand, wat een idioot!] [Ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is dat het 'pure humor' is].



1. Ik kreeg nog een paar ‘bekentenissen’ van hem
Iedereen die het niet tot het einde heeft gelezen, komt omdat hij niet wil leren.
Een tweede lezing is noodzakelijk
Ze had ook de humor opgemerkt die ze erg leuk vond.

2. oké, naar mijn mening is het perfect en dit is een solide basis, ook al is het een beetje vermoeiend

3. Ik zou zeggen: niet vóór 2020, goed getypt : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Julienmos » 25/10/18, 13:13

-wat zal er in het volgende boek staan? :o

- nog steeds geen conferentie gepland in de 57 (Moezel)... hij slaapt op mijn afdeling :frons: : Lol:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 187 gasten