Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 13/12/17, 15:40

Een bericht dat in mijn onderzoek werd gezien, sprak over olie-expansie ...

Dit zijn geen gasveren zoals die waarmee de achterkleppen van auto's worden opgetild, en die een zeer grote vrije ruimte hebben.

Daar is de reis zeer beperkt, vandaar de triangulatie om de opening te vergroten ... En naar mijn mening, zodat we aan het einde van het systeem 7 kg heffen na deze reductie, betwijfel ik of de toename van de druk met één gas is genoeg! Aan de andere kant ontwikkelt een vloeistof die uitzet fenomenale drukken, tot het punt dat containers worden "gebroken" ... Ik leun daarom in dit geval op de uitzetting van een vloeistof.

Ik geef toe dat je zou kunnen denken dat het werkt als een thermostatische klep, die ook een zeer korte slag heeft ... A priori kunnen de RT's gas, vloeistof, was zijn ... "Dit zijn bekende apparaten: een kleplichaam met een klep en een staaf in translatie op een pakkingbus, aangedreven door een expansieballon van stoom of was.". Maar het "aandrijven" van de stoot vereist helemaal niet dezelfde kracht.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Julienmos » 13/12/17, 17:06

Did67 schreef:U En naar mijn mening, zodat we aan het einde van het systeem 7 kg heffen na deze reductie, betwijfel ik of de drukverhoging van een gas voldoende is! Aan de andere kant ontwikkelt een vloeistof die uitzet fenomenale drukken, tot het punt dat containers worden "gebroken" ... Ik leun daarom in dit geval op de uitzetting van een vloeistof.


ahhh daar kan ik eindelijk mijn "wetenschap" terugbrengen (mouhahaha) : Cheesy:

vloeistoffen zijn inderdaad onsamendrukbaar, in tegenstelling tot gassen (als ik het me goed herinner) :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Lolounette » 13/12/17, 17:39

Ik zou zelfs zeggen mijn beste Dupond: PV = nRT! : Mrgreen: : Lol:


Ik ging outeeeee! :P :P :P :P : Lol:



eh voordat ik helemaal vertrok: ik had al een krik op mijn kasdakraam en inderdaad, de dag dat hij besloot te vluchten, lekte er inderdaad olie uit. Ik herinner me zelfs dat ik deze beroemde olie probeerde te bestellen om hem weer in gebruik te nemen, en er waren verschillende afhankelijk van de gewenste openingstemperatuur ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 13/12/17, 18:01

Julienmos schreef:
ahhh daar kan ik eindelijk mijn "wetenschap" terugbrengen (mouhahaha) : Cheesy:

vloeistoffen zijn inderdaad onsamendrukbaar, in tegenstelling tot gassen (als ik het me goed herinner) :)


Maar vloeistoffen zetten uit: daarom hebben verwarmingssystemen expansievaten! [heel precies, de vloeistof zet meer uit dan het metaal dat het bevat - in het geval van een verwarmingssysteem]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 13/12/17, 18:03

Lolounette schreef:Ik zou zelfs zeggen mijn beste Dupond: PV = nRT!



Daar zitten we op het gas: als het volume niet toeneemt (als het niet uitzet), is het de druk die toeneemt. Ik denk dat voor zulke kleine temperatuurverschillen (zoals bij een tuinbouwkader) de drukvariatie klein zou zijn. Toegepast op een heel klein gebied - zie de diameter van de cilinder! - het zou zijn als pissen in een viool!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 13/12/17, 18:04

Lolounette schreef:
eh voordat ik helemaal vertrok: ik had al een krik op mijn kasdakraam en inderdaad, de dag dat hij besloot te vluchten, lekte er inderdaad olie uit. Ik herinner me zelfs dat ik deze beroemde olie probeerde te bestellen om hem weer in gebruik te nemen, en er waren verschillende afhankelijk van de gewenste openingstemperatuur ...


Dus lijkt me logisch ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 13/12/17, 18:05

Lolounette schreef: Ik had al een krik op mijn kasdakraam en inderdaad, de dag dat hij besloot te vluchten, lekte er inderdaad olie uit ...


Was dat niet een Ryobi? [humor!]
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Ahmed » 13/12/17, 18:08

Ik begreep dat het paraffine of andere soortgelijke lichamen was en dat dit apparaat de verandering van vaste / vloeibare fase uitbuitte; het zou coherent zijn met een activering bij een bepaalde temperatuur, terwijl een uitbreiding lineair is ... :?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Lolounette » 13/12/17, 18:16

Did67 schreef:Was dat niet een Ryobi? [humor!]


nu je het zegt, twijfel ik : Lol:


de PV = nRT kwam uit mezelf toen ik las "gassen zijn samendrukbaar", het moet te wijten zijn aan een onderliggend trauma en toch latent (verdomd saai deze cursussen bah!)

en voor het deel over samendrukbare vloeistoffen of niet kwam er niets vanzelf uit omdat ik de vloeistofmechanica zelfs meer haatte dan de rest (drievoudige bah)

onder marteling Het lijkt mij dat we van mening zijn dat vloeistoffen onsamendrukbaar zijn als ze statisch zijn, maar dat ze eigenlijk samendrukbaar zijn als ze in beweging zijn: ik had je gewaarschuwd dat het deze dingen BUCKING was (pouuuarkk!) en dat herinnert me aan te veel slechte herinneringen zodat ik de moeite zal nemen om te controleren :onheil:
Dernière édition par Lolounette de 13 / 12 / 17, 18: 32, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 13/12/17, 18:19

Ahmed schreef:Ik begreep dat het paraffine of andere soortgelijke lichamen was en dat dit apparaat de verandering van vaste / vloeibare fase uitbuitte; het zou coherent zijn met een activering bij een bepaalde temperatuur, terwijl een uitbreiding lineair is ... :?


Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt ... Ik dacht er ook aan.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 206 gasten