Het Bourgondische echtpaar

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: de Bourgondische echtgenoten




par Did67 » 12/12/16, 09:32

Ja inderdaad, dat is ook min of meer mijn standpunt, al vind ik het bijvoorbeeld jammer dat Steiner schrijft dat ploegen essentieel is om kosmische straling in de bodem te brengen (uit geheugen, zoiets). ..

Ik zou hieraan willen toevoegen dat de preparaten in het slechtste geval nutteloos zijn, maar niet schadelijk zijn voor bodemorganismen!

Maar ik denk niet dat je ze als "pro-biodynamisch" kunt classificeren - zoiets heb ik nog nooit van de Bourgondiërs gelezen of gehoord.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13721
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: de Bourgondische echtgenoten




par izentrop » 12/12/16, 11:10

Hallo,
Ik ben het met je eens, ik herken hun klokkenluidersactie http://www.laclefdesterroirs.com/base-d ... ourguignon.
Na de proeverij kon het Bourgondische koppel zeggen dat de biologische wijnen luchtiger waren terwijl de biodynamische wijnen meer op de kreupelhout zaten...


[slechte taalmodus]
Claude weet hoe hij menigten moet opwekken, maar maakt ook benaderingen die de neiging hebben sommigen aan te klagen, vooral hier https://www.youtube.com/watch?v=K7wbDr_P8NU.
Wetenschap heeft zijn grenzen. Hij verliet het ook om een ​​beter inkomen te verdienen en wat biodynamica betreft, kan hij zijn grote klanten niet verloochenen.
[/einde grof taalgebruik]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: de Bourgondische echtgenoten




par Did67 » 12/12/16, 11:40

Jij schreef het. En ik zou je niet weigeren!!!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: de Bourgondische echtgenoten




par Janic » 12/12/16, 13:29

Hallo,
Ik ben het met je eens, ik herken hun klokkenluidersactie http://www.laclefdesterroirs.com/base-d ... onze guignon.
Na de proeverij kon het Bourgondische koppel zeggen dat de biologische wijnen luchtiger waren terwijl de biodynamische wijnen meer op de kreupelhout zaten...

Voor de anekdote werden wijnen te proeven aangeboden aan een gerenommeerde oenoloog (krantennieuws van 13 op Fr2 of 3?) die verschillende wijnen aangeboden kregen om blind te proeven. Dit zijn de 2 biodynamische producten die tot de beste zijn gerekend.
[slechte taalmodus]
Claude weet hoe hij menigten moet opwekken, maar maakt ook benaderingen die de neiging hebben sommigen aan te klagen, vooral hier https://www.youtube.com/watch?v=K7wbDr_P8NU.
Welke benaderingen? Ik heb deze hele video beluisterd en kon niet vinden waar.
Wetenschap heeft zijn grenzen. Hij verliet het ook om een ​​beter inkomen te verdienen en wat biodynamica betreft, kan hij zijn grote klanten niet verloochenen.
[/einde grof taalgebruik]

Ca als grof taalgebruik, je bent goed geplaatst. Het is om te vergeten dat hij werd ontslagen en dat zijn begin moeilijk was, zoals elk nieuw bedrijf, hij zal niet de emolumenten bereiken van veel andere beroepen, zoals de fabrikanten van meststoffen die het leven van de bodem vernietigen.
Voor de biodynamica (die weinigen van degenen die het bekritiseren weten) is het geen tank met grote klanten, maar eerder het tegenovergestelde.

Hallo
ook al betreur ik bijvoorbeeld dat Steiner schrijft dat ploegen essentieel is om kosmische straling in de grond te brengen (uit het geheugen, zoiets)...

Ik lees veel van Steiner en vooral degenen die biodynamica beoefenen en grondbewerking is er geen leer van. (tenzij ik iets gemist heb? en dus bron!) Behalve, maar even uitzonderlijk, als het gaat om het openbreken van de ploegpannen door de woeler, een enkele handeling. Een veelvoorkomend iets in agro-bio tijdens conversies en in minder ernstige gevallen, is het een kwestie van het aerobe oppervlak beluchten om uitwisselingen waaraan kosmische stralen deelnemen effectief te bevorderen. Anders zijn de aanbevelingen vergelijkbaar met wat Bourguignon biedt.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: de Bourgondische echtgenoten




par Did67 » 12/12/16, 13:59

Twee of drie verduidelijkingen:

- biodynamica is inderdaad de "agrarische" tak geïnspireerd door de geschriften van Rudolf Steiner. Zoals antroposofie die van de geneeskunde is. Zelfs als de ontwikkeling van de biodynamica niet stopte bij de "Meester", die zijn discipelen had; de maankalender verhalen zijn na Steiner...

- Ik ben niet "tegen" (ik schreef hierboven dat ik had bijgedragen aan de financiering door de Regionale Raad van de Elzas, van wat lange tijd de enige "officiële" opleiding was, in een openbare instelling, van een landbouwdiploma, de BP REA , "uitgevoerd volgens de voorschriften van de biodynamica"; het was niet gemakkelijk; denk dus niet dat ik ervan beschuldigd kan worden "tegen" te zijn - ook al houd ik me nog lang niet aan alle voorschriften!

- Ik las met eigen ogen dat Steiner in de tekst uitlegde dat het nodig was om groeven te openen zodat kosmische stralen de aarde konden binnendringen; er was een diagram, dat herinner ik me, waar straling ook door de ezel van een herkauwer binnenkwam en door de mond naar buiten ging (anders is het het tegenovergestelde!); Ik heb dit boek niet, dat aan mij is uitgeleend... Alle religieus denken is "belast" met het schuim van zijn omgeving. Ramadan is niet uitvoerbaar voor een Eskimo voorbij de poolcirkel (na 54 dagen zonder eten ga je dood)! Maar de koran is geschreven in de buurt van de tropen, waar de daglengte weinig varieert. Steiner kon zich geen wereld zonder grondbewerking voorstellen. Anderen wel. Manfred Wenz, die gewoon een autodidactische boer is en stichtend lid van Bioland terwijl hij Demeter wordt genoemd! [hij kreeg uiteindelijk een verklaring van afstand, maar werd bijna "gegooid" door Demeter, daarvoor - niet ploegen!]
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: de Bourgondische echtgenoten




par Janic » 12/12/16, 18:30

Je denken zit vol wijsheid
Meer "genuanceerd" dit laatste deel
- Ik las met eigen ogen dat Steiner in de tekst uitlegde dat het nodig was om groeven te openen zodat kosmische stralen de aarde konden binnendringen; er was een diagram, dat herinner ik me, waar straling ook door de ezel van een herkauwer binnenkwam en door de mond naar buiten ging (anders is het het tegenovergestelde!); Ik heb dit boek niet, dat aan mij is uitgeleend... Alle religieus denken is "belast" met het schuim van zijn omgeving.
Het probleem van onze samenleving sterk beïnvloed door een bijna systematische ontkenning van al wat niet materieel, controleerbaar, kortom 'wetenschappelijk' zou zijn, speelt een belangrijke rol in wat wel of niet herkenbaar is.
Alles wat niet binnen dit kader valt, is daardoor onderwerp van wantrouwen, twijfel en zelfs kritiek (al dan niet terecht). Ik oordeel daarom evenmin als jij over de geldigheid van Steiners 'visioenen', maar tegelijkertijd kan de ontkenning, a priori, van alles wat niet binnen dit kader valt (gedefinieerd door de betrokken materialisten) alles verklaren dat kan buiten de kennis van het moment liggen, verhindert onderscheid te maken tussen wat voortkomt uit een soort magie, bijgeloof en wat in deze allesomvattende waarde een bijzondere waarde kan hebben. (dieren ziek van de pest)
Dus acupunctuur, die in termen van energienetwerken en niet van bloed- of lymfecirculatievaten redeneert, werd beschouwd als voortkomend uit deze magische, pseudo-metafysische kant en daarom van kwakzalverij en in feite alleen gewelddadige gifstoffen die door de industrie worden vervaardigd. van burgerschap. Bourguignon herinnert zich, net als anderen, dat de complexiteit van het leven niet te vinden is in deze producten die de bodem steriliseren, maar dat respect voor de "natuur" veel complexer is dan eenvoudig bacterieel leven en dat zowel tellurische als kosmische krachten eraan deelnemen in een deel dat niemand de vrijheid neemt om zonder a priori te studeren.
Laten we dus voorzichtig zijn met wat ons onbekend is en niet noodzakelijkerwijs verkeerd, maar eerder niet herkend.

Ramadan is niet uitvoerbaar voor een Eskimo voorbij de poolcirkel (na 54 dagen zonder eten ga je dood)!

De ramadan, zoals die momenteel wordt beoefend, bestaat uit vasten overdag en groot voedsel 's nachts en dus geen risico op sterfte, maar eerder op indigestie.
Maar de koran is geschreven in de buurt van de tropen, waar de daglengte weinig varieert.

Het is net als alle 'religieuze' of filosofische boeken.
Steiner kon zich geen wereld zonder grondbewerking voorstellen. Anderen wel. Manfred Wenz, die gewoon een autodidactische boer is en stichtend lid van Bioland terwijl hij Demeter wordt genoemd! [hij kreeg uiteindelijk een verklaring van afstand, maar werd bijna "gegooid" door Demeter, daarvoor - niet ploegen!]
intolerantie is overal!
Ik denk niet (maar dat ben ik gewoon) door een gebrek aan verbeeldingskracht, hij loopt er eerder van over, maar zijn overweging van deze kosmische krachten zou hem belangrijker kunnen lijken dan groeven in de grond (hoe diep bovendien). Trouwens, is er geen verwarring tussen ploegen en voren?
U wijst ook op de moeilijkheid om de grond aan het begin van de lente op te warmen wanneer de plantenbedekking dit verhindert (wat niet het geval is in het kreupelhout dat minder afkoelt en daardoor sneller opwarmt). , noch voor de hand liggend gezien het aantal verschillende en zelfs tegenstrijdige parameters.
Masaru Emoto (22 juli 1943 - 17 oktober 2014) was een Japanse auteur die bekend stond om zijn theorie over de effecten van gedachten en emoties op water. Wikipedia, dat organisatie en desorganisatie laat zien, voegt zich bij het werk over gevoelige kristallisatie of zelfs Benveniste's werk over het geheugen van water (zeg maar vloeistoffen) zou het verkennen van deze paden moeten aanmoedigen in plaats van alles te ontkennen en te verwerpen dat niet in de welwillendheid van het moment is.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: de Bourgondische echtgenoten




par Did67 » 12/12/16, 18:41

Je hebt niet begrepen dat buiten de poolcirkel, midden in de winter, de islamitische Eskimo de hele tijd eet, omdat de zon niet opkomt. Fastoche, Ramadan.

En in de zomer gaat de zon nooit onder. Hij eet dan ook de hele Ramadan niet, onze streng praktiserende moslim Eskimo.

Daarom zei ik dat het "uitgevonden" is in de buurt van de tropen, waar de daglengte vrij stabiel is, of het nu zomer of winter is... Ik denk dat een eskimo, die de islam heeft uitgevonden, Ramadan in deze vorm niet zou hebben aanbevolen!

U zult ook opmerken dat de stelling dat er in alle religieus denken "onzuiverheden" zijn die in verband kunnen worden gebracht met de "omgeving" waarin de stroom werd opgevat, niets te maken heeft met de ontkenning van "wat niet is, werd niet ontdekt". Duw me niet in de brandnetels door een slecht gecontroleerde semantische verschuiving!

De grappigste in het genre is de "vrachtcultus" (die bestaat) die wordt beoefend op ik weet niet welk eiland in de Stille Oceaan, en die verband houdt met de aankomst van goederen per boot: https://fr.wikipedia.org/wiki/Culte_du_cargo (verrassend en grappig, toch?). Vanuit mijn gezichtspunt als atheïst zien anderen messiassen in een bipolaire... Maar dit is natuurlijk alleen mijn strikte standpunt!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: de Bourgondische echtgenoten




par Janic » 12/12/16, 19:27

Je hebt niet begrepen dat buiten de poolcirkel, midden in de winter, de islamitische Eskimo de hele tijd eet, omdat de zon niet opkomt. Fastoche, Ramadan.
En in de zomer gaat de zon nooit onder. Tijdens de ramadan eet hij niet.
Daarom zei ik dat het "uitgevonden" is in de buurt van de tropen, waar de daglengte vrij stabiel is, of het nu zomer of winter is...

Dat klopt, maar de koran geeft redenen om bepaalde riten niet te kunnen beoefenen als de omstandigheden dat niet toelaten, maar het is in de geest dat dit onderwerp, zoals elk religieus voorschrift (in de zin van zijn spiritualiteit), moet worden geïnterpreteerd. Zoek uit van geletterde moslimtheologen die dit aan u zullen bevestigen. De Eskimo's hebben levensritmes waardoor ze naar bed gaan, ook al is de dag er nog, en zelfs in de nachtfase opstaan. Dit zijn de ritmes die zullen bepalen wat deze "dagen en nachten" onderscheidt die dat niet zijn en daarom veronderstel ik dat de ritus van de Ramadan daar is gemodelleerd. Hetzelfde geval doet zich elders voor voor de joodse sabbat.
U zult ook opmerken dat de stelling dat er in alle religieus denken "onzuiverheden" zijn die in verband kunnen worden gebracht met de "omgeving" waarin de stroom werd opgevat, niets te maken heeft met de ontkenning van "wat niet is, werd niet ontdekt".
De grappigste in het genre is de "vrachtcultus" (die bestaat) die wordt beoefend op ik weet niet welk eiland in de Stille Oceaan, en die verband houdt met de aankomst van goederen per boot: https://fr.wikipedia.org/wiki/Culte_du_cargo (verrassend en grappig, toch?). Vanuit mijn gezichtspunt als atheïst zien anderen messiassen in een bipolaire... Maar dit is natuurlijk alleen mijn strikte standpunt!

Ik wist niets van deze cultlading!
er is een aanzienlijke culturele kloof tussen deze beschavingen die waarschijnlijk de aardige blanken hebben gerangschikt die vaak doordrenkt zijn met de missionaire geest en bevolkingsgroepen die geneigd zijn om overal godheden te zien (wat betreft onze westerse godheden die nauwelijks verschillen, inclusief materialisme en sciëntisme)
De Bijbel verzet zich tegen dit soort zogenaamde afgodische manifestaties, maar tussen deze tekst en de praktijk ervan gaapt vaak een bijna onoverkomelijke kloof.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: de Bourgondische echtgenoten




par Did67 » 12/12/16, 21:05

Ik hou van: jij weet het niet, dus het bestaat niet?

En wat mij betreft laat ik het hierbij, want daar gaat het helemaal niet meer om. Maar dan helemaal niet. Ik ben al te ver gegaan.
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: de Bourgondische echtgenoten




par Janic » 12/12/16, 21:26

Ik hou van: jij weet het niet, dus het bestaat niet?
waar zeg ik dat het niet bestaat? Integendeel, het negeren van één ding zou elk verzoek om positie moeten voorkomen en aangezien ik er niet van op de hoogte was...!!!! : Roll:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 193-gasten