Op een valse overvloed een echte bezuinigingen

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Op een valse overvloed een echte bezuinigingen




par Ahmed » 14/07/16, 13:00

Dit onderwerp in versie "forum" is de tegenhanger van het artikel dat zojuist op de startpagina van de site is gepubliceerd, (https://www.econologie.com/economie-pros ... austerite/) het doel is om bepaalde punten uit te werken met betrekking tot specifieke vragen of andere opmerkingen van leden.
Deze tekst is opgevat als onderdeel van een reeks (althans, dat hoop ik!) artikelen die erop gericht zijn bepaalde tamelijk complexe aspecten van de politiek-economische kritiek te populariseren. Dat is behoorlijk ambitieus, dat ben ik me ervan bewust, vooral omdat ik zoveel mogelijk wil voorkomen dat ik in buitensporig schematisme verval: we zijn niet op tv!
De taak is moeilijk, omdat Orwell toonde zich visionair bij het bedenken van het concept van "Nieuwsspraak", een taal die de betekenis van woorden systematisch omkeert. Het is in deze semantische omkering dat de bron van de huidige verwarring wordt gevonden en in de onthulling ervan schuilt elke mogelijkheid tot begrip.
Vanuit dit perspectief zullen we beter begrijpen dat alle oproepen ten gunste van ‘ethisch of rechtvaardig kapitalisme’ deel uitmaken van een genereus maar volledig contraproductief idealisme: het richt de geest niet alleen op absolute onzin, maar draagt ​​ook onbedoeld bij aan het consolideren van wat hij aan de kaak stelt. door te suggereren dat een systeem in strijd met zijn logica zou kunnen werken. Ik denk dat dit laatste punt het onderwerp zal zijn van een toekomstig artikel...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Van valse overvloed naar echte bezuinigingen




par sen-no-sen » 14/07/16, 14:57

Uitstekend artikel! 8)
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Van valse overvloed naar echte bezuinigingen




par Ahmed » 14/07/16, 19:30

Het compliment komt van jou en betekent veel voor mij! : Oops:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten