Niet-dodelijke muizen- en knaagdierenval met een plastic fles

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11067

Niet-dodelijke muizen- en knaagdierenval met een plastic fles




par Christophe » 08/05/16, 21:51

Geweldig idee om jezelf te maken:

https://www.facebook.com/photo.php?v=497430863795685

Nou, het is dodelijk, zelfs als we niet regelmatig controleren ... : Cheesy:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Niet-dodelijke muis- en knaagdierval met plastic fles




par izentrop » 09/05/16, 00:15

Simpel en effectief.

We vinden dit soort val in tuincentra
poortCage2.jpg
. Ik slaagde erin woelmuizen te vangen, maar de muizen, slimmer en in staat om af te vlakken, slaagden erin het aas te eten en te ontsnappen door langs de deur te gaan.
Ik moest aanpassen zoals op de foto zodat deze niet ontsnapt. : Twisted:
muis.jpg


Soms zit de staart of een been vast in de deur.
De flessenval is daarvoor minder gevaarlijk voor het beest : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Niet-dodelijke muis- en knaagdierval met plastic fles




par Gaston » 09/05/16, 15:00

Hoe lang is een plastic muis bestand tegen een plastic fles? :?

(Ik ontmoette sommigen die in staat waren om aan aluminium te knagen : Roll: )
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11067

Re: Niet-dodelijke muis- en knaagdierval met plastic fles




par Christophe » 09/05/16, 15:21

Ah ah, goede vraag ... moet levensgroot testen ... : Cheesy: Ik heb muizen die me hebben opgegeten met dekzeilen, polystyreen ... dus plastic aanvallen is voor hen eigenlijk geen probleem! : Cheesy:

Het gebruik van glazen flessen is problematisch vanwege hun eigen gewicht (hoeveel weegt een muis? 30 gram? 50 gram?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Niet-dodelijke muis- en knaagdierval met plastic fles




par Gaston » 09/05/16, 16:00

Christophe schreef:Het gebruik van glazen flessen is problematisch vanwege hun eigen gewicht (hoeveel weegt een muis? 30 gram? 50 gram?)
Liever 20 gram voor een "gemiddelde" muis ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Niet-dodelijke muis- en knaagdierval met plastic fles




par Did67 » 09/05/16, 16:16

Ik heb tientallen jaren in bungalows gewerkt, waarvan de vloer niet erg dicht was.

Eens, bij terugkeer van vakantie, werkt niets: meer computer, meer licht ... Ik zet de stroomonderbreker weer aan, hij springt weer. Ik zie er een beetje uit: een muis had me het netsnoer van de computer gebeten, de kabels van de telefoon ... En ze had een shot sap genomen dat haar fataal was: ik vond haar een meter dood verder ...

Over de inhoud van het onderwerp van deze thread zal ik ongetwijfeld in botsing komen. Ik hoop alleen dat niemand zal twijfelen aan mijn "groene" motieven.

Ik vind dat onze samenleving, van een meedogenloze wreedheid in haar manier van omgaan met de natuur, mensen, dieren een idiote en domme sentimentaliteit heeft als het gaat om het vangen van een knaagdier, in naam van een nul begrip van ecologie.

Ik neem het voorbeeld van woelmuizen of molratten uit mijn tuin. Als er niets tegen is, heeft een koppel in een jaar tijd nakomelingen van 196 jongeren. In een systeem in evenwicht is het daarom ecologisch noodzakelijk dat 194 van deze woelmuizen sterven, en slechts 2 zullen de ouders vervangen ... Als ik niet dodelijk val, is het de vos die ervoor zorgt. Of de roofvogels. Of, waarschijnlijker, ziekte, verhongering en kou. Dus ik stel deze woelmuis bloot die ik pijnloos schiet met mijn vallen tot een vreselijke dood, tot lijden ...

Wie is de klootzak in de geschiedenis? Degene die loslaat om het beest aan een dood in lijden bloot te stellen? Of wie maakt het schoon met een effectieve dodelijke val?

Laat iemand me uitleggen wat het "ecologische" belang is bij het vangen en afwijzen van een niet-bedreigd knaagdier? Op een bepaalde plek zorgt het natuurlijk evenwicht ervoor dat er een bepaalde levensvatbare populatie zal zijn. Roofdieren en natuurlijke omstandigheden (de ecologische "niche") zorgen voor het reguleren van ...

Ecologie zou zijn om het milieu te beschermen. Als het gaat om bedreigde diersoorten (zoals de Grote Hamster van de Elzas), is het niet de introductie die het probleem oplost. Een soort verdwijnt omdat zijn omgeving hem niet langer toelaat om te leven, te voeden, zich voort te planten ... Natuurlijk, in het geval van bedreigde soorten, kan predatie door mensen (jacht) de oorzaak zijn van afnemen. Maar het is veel vaker de vernietiging van de habitat!

Ik merk op dat degenen die knaagdieren loslaten vaak degenen zijn die dicht bij hun gazon maaien, om het schoon te houden!

Goed geweten, wat u de onwetende aandoet!
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Niet-dodelijke muis- en knaagdierval met plastic fles




par izentrop » 10/05/16, 01:16

Hallo,
did67 schreef:Ik merk op dat degenen die knaagdieren loslaten vaak degenen zijn die dicht bij hun gazon maaien, om het schoon te houden!
Besteed aandacht aan de algemene informatie.
Ik maai slechts 3 tot 4 keer per jaar om hooi voor mijn geit te maken. Mijn woelmuizen zijn niet groter dan een muis. Dit zijn niet de monsters die je in huis vindt.
De Elzas lijkt bijzonder getroffen te zijn door deze infectie http://www.fredon-alsace.fr/actualites/ ... er-lutter/
Deze schadelijke organismen worden geacht te zijn geclassificeerd als gezondheidsrisico's van de tweede categorie in de zin van decreet nr. 2012-845 van 30 juni 2012 betreffende de algemene bepalingen die de preventie, bewaking en bestrijding van gezondheidsrisico's van de eerste en tweede categorie organiseren.
http://www.campagnols.fr/arrete-relatif-a-la-lutte-contre-le-campagnol-terrestre.html

We hebben het niet over dezelfde beestjes. : Mrgreen:
Ik heb dit soort valstrikken gedaan om mijn vrouw te plezieren, het is geen gelukzalig bewustzijn en dan kan ik ze levend zien. Anders zou ik ze eerder vangen met klassieke wattenstaafjes. het is op dit moment, einde van de winter, dat de meeste op zolder zijn. Ik heb de indruk dat ze binnenkomen om te nestelen. We vangen soms moeders, dan komen de jongen uit hun hol om een ​​paar dagen later te sterven (het is me een keer overkomen, laten we ook niet generaliseren).

Voor de plastic fles is het mogelijk dat de muis ontsnapt als we niet elke dag de vallen opheffen. Beveiliging zodat ze niet sterven van dorst of honger als gevolg van onze nalatigheid.
Merk op dat de fles goed is gekozen: de hals en de onderkant zijn versterkt, de rest is afgerond en biedt weinig grip op de snijtanden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Niet-dodelijke muis- en knaagdierval met plastic fles




par Did67 » 10/05/16, 08:21

Ik heb een mening gegeven over dit bericht algemeen, gezien wat ik om me heen waarneem. Niet in directe reactie op het voorstel. Ze is best aardig en verdient het niet om als zodanig bekritiseerd te worden!

Ik denk nog steeds dat veel van onze medeburgers erg 'gevoelig' zijn als het gaat om het verpletteren van een vlieg of een kikker en ... een ongelooflijke wreedheid jegens het milieu, anderen, vluchtelingen, jongeren, hun buren , oude mensen, enz ...

Ik ben daarom van mening dat een bepaalde vorm van sentimentaliteit, opschepperij van ecologie (slecht begrepen; uiteindelijk helemaal niet begrepen!), Een echt humanisme en respect voor de natuur vervangt, die we echt nodig zouden hebben. Om een ​​kikker (van een niet-bedreigde soort, omdat er een aantal bedreigd wordt door de vernietiging van hun leefgebied) of een banale muis te redden, zijn dit naar mijn mening daden-alibi's.

Maar dit is slechts mijn mening. Ik stel je gerust, ik irriteer mijn familie erg met deze mening. Mijn vrouw begreep me eindelijk en begreep mijn redenering.
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Niet-dodelijke muis- en knaagdierval met plastic fles




par Ahmed » 10/05/16, 20:24

... Ik irriteer mijn familie erg met deze mening

Het is een bijna constante helderziende: de gevoeligheid voor een fenomeen is des te groter omdat het dichtbij is en het is altijd moeilijk om de logische sprong te maken die bestaat tussen het specifieke (dat we voor ons hebben) en de generaal (die afstandelijk en abstract blijft). In de economie (bijvoorbeeld) begrijpen de meeste mensen heel goed de micro-economische kant (waaraan ze direct onderhevig zijn), aan de andere kant is het macro-economische functioneren (en de relatie tussen beide) erg vreemd voor hen ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 75-gasten