Grote klap blues ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 06/05/03, 13:45

Hier maak ik gebruik van dit moment van grote blues en het observeren van onze wereld, sociaal en economisch maar ook moreel, om te proberen een beetje moed bij jullie te vinden.

Sterker nog, ik vraag me steeds meer af of alles wat we doen geen tijdverspilling is....al onze inspanningen worden tot niets gereduceerd door de belangen van de machten van deze wereld....en in deze periode de investeringen in hernieuwbare energie smelt sinds de te gemakkelijke overwinning van de Amerikanen in Irak .... (aangezien het nog steeds veel sappiger is om in fossiele energie te investeren) ... de regeringen, wat ze ook zeggen, staan ​​​​in de schoenen van industriëlen en hun respectieve duurzame ontwikkelingsprogramma's komen ruimschoots tegemoet aan de economische belangen van het land. Duurzame ontwikkeling in de lift? MIJN KONT! In de kranten ja niet onder de bankiers! De investeringsbedragen in brandstofcellen vertegenwoordigen minder dan 1% van het auto-onderzoek.Toch blijven we erover praten in de kranten... WAAR IS HET PROBLEEM?

Moeten de belangen van 1% van de wereldbevolking prevaleren boven het voortbestaan ​​van de overige 99%? (en tientallen miljarden mannen die nog steeds verondersteld worden onze aarde te betreden)

Zijn wij de enige zeldzame mensen die dit begrijpen?

Het lijkt zo omdat ik, door mijn specifieke omgeving te observeren, merk dat hun gedrag precies hetzelfde is... de meeste van deze mensen zijn zich niet bewust van de wereldwijde catastrofe waar we op afstevenen. Maar het is waar dat bcp veel directere problemen heeft en niet op de hoogte is van de mogelijke oplossingen.

Erger nog, ik ga vaak door voor iemand die te kwaadaardig is en slaag er alleen in om de meeste mensen van me te vervreemden die mijn woorden ongelovig blijven... maar waarom geven ze er geen moer om? Ik zou kunnen herformuleren: pkoi heb ik deze vlam diep in mij die me zegt "Vecht, het is het waard!!"

Verzeker me ! Heb ik het fout? Zijn we te laat (of te vroeg??)?
Als dat zo is, stopt mijn "gevecht" hier.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 07/05/03, 12:11

Hou je vast aan de barjongen!

Dat soort vragen stellen we onszelf allemaal en we gaan allemaal door periodes van euforie en blues. Omhoog en omlaag ;-)
Zeer humanistische gedachten en misantropische gedachten, altruïstische gedachten en egoïstische gedachten, heldhaftige en moedige gedachten en gemene gedachten...

Het belangrijkste is om te doen wat je denkt dat juist en goed is, om geen spijt te hebben van je laatste ademtocht en jammer als je niet wordt begrepen door je leeftijdsgenoten en je tijdgenoten. We zullen geprobeerd hebben het goed te doen voor iedereen: de aarde, ons, de anderen

Maar of we de veranderingen persoonlijk zien of niet, is niet zo ernstig, want één ding is zeker dat ze vroeg of laat zullen plaatsvinden omdat steeds meer mensen geïnteresseerd zijn. Het is een beetje zoals nucleair, je moet een bepaalde "kritische massa" bereiken voordat de reactie zichzelf in stand houdt.

Goeie start! Op deze A+B)
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Sluit de blues ...




par Christophe » 10/02/16, 20:14

Grappig dit onderwerp uit 2003... helemaal aan het begin van de forum...Ik vraag me af wat er veranderd is in bijna 13 jaar!!

ps: en hier heb ik het absolute record van de grootste onderwerp graven : Cheesy:
1 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Sluit de blues ...




par sen-no-sen » 10/02/16, 20:37

Ik verzeker u dat de toekomst erger zal zijn... met de ontwikkeling van NICT's zouden we een toename van de problemen in onze samenlevingen moeten zien... :P
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Sluit de blues ...




par Christophe » 10/02/16, 20:51

Ah ah ja ik ben gerustgesteld!

Ik denk dat de mensheid precies een periode had (10 jaar) waarin de NTIC dingen wereldwijd had kunnen veranderen (ze slaagden toch op bepaalde punten) ... Ik heb het over het begin van het net dat erg rijk was aan creativiteit en originaliteit ...Nadat Facebook verscheen : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Sluit de blues ...




par Grelinette » 10/02/16, 23:24

Mijn slag van blues is om op te merken dat de meeste problemen van milieuvernietiging die verband houden met menselijke activiteit en die ons vandaag zorgen baren, al lang geleden zijn gemeld. Zo luidde commandant Cousteau in 1977 het alarm over de vervuiling van de zeeën, met name de Middellandse Zee ( http://www.ina.fr/video/RAC00005825 ) en conferenties werden al georganiseerd om te reageren... (Bewerken: pfoouu... al in 1973 was de vervuiling van de Middellandse Zee eng en internationale conferenties werden georganiseerd in Beiroet: https://www.ina.fr/video/CAF94081302 )

Als ik vandaag mijn kinderen probeer respect voor het milieu bij te brengen, vraag ik me af of ik ze niet ook moet voorbereiden om te accepteren dat hun toekomst ongetwijfeld veel moeilijker zal zijn. We leven op het platteland en we hebben de kans om allerlei soorten dieren te observeren... de fauna die ik kende toen ik een kind was...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Sluit de blues ...




par Grelinette » 10/02/16, 23:34

Deze video is echt om te bekijken om je bewust te worden van de traagheid en de onvruchtbaarheid van de conferenties: https://www.ina.fr/video/CAF94081302
Het is er allemaal, plus het is pittoresk, in zwart-wit... ha nostalgie als je ons vasthoudt!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Sluit de blues ...




par chatelot16 » 11/02/16, 01:10

dit is het verschil tussen econologie en andere forum genre futuristische wetenschap!

op futura wordt de opgraving zeer afgekeurd ... op econologie verwelkomen we het record dat laat zien dat je gelijk hebt voor de anderen!

gaat de wereld de goede kant op? in bepaalde periodes van de geschiedenis werden mensen die voor het algemeen belang werkten gerespecteerd... nu is het vaak de cultus van financieel gewin en egoïsme: wie het goed wil doen gaat door voor een c..

om competentie en goede wil te vergroten, heb je een goed onderwijssysteem nodig... helaas, ik merk dat de kwaliteit van het onderwijs in Frankrijk achteruitgaat... dus de situatie verslechtert... is het internet een oplossing om het schot te corrigeren? Ik hoop het maar het is niet gewonnen
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

Re: Sluit de blues ...




par olifant » 11/02/16, 16:10

Chatelot 16 zei:

helaas merk ik dat de kwaliteit van het onderwijs in Frankrijk achteruit gaat

Mijn arme vriend! Moet je eens komen bekijken in België! En wat schreeuwt de spellingshervorming!
Het onderwijs heeft grote concurrenten: tv, internet, sms, vrienden, enz...
en vooral de aandachtsspanne van de kinderen is afgenomen (of zou het het vermogen van de leraren zijn om het te beheren?)

Persoonlijk volg ik nog cursussen (website maken en vorig jaar netwerken). Hoe vreselijk !
De klas is vervuild door het lawaai van de machines, de server (vorig jaar waren dat 3 racks van 2 m hoog achterin de klas)
De leraar toont kleine dingen op een wit scherm en gaat noodzakelijkerwijs op in zijn eigen scherm.
Natuurlijk proberen we bij het maken van websites het meteen en moeten we voorbeelden laten zien, maar dat zeg ik niet
de moeite om het horen / dichtbij zien / ver zien aan te passen (ik ben 61 jaar oud : Cry: )
Ik heb spijt van het schilderij en ik denk vooral dat de leraren (althans in België) het notitieboekje te snel hebben verlaten. Wanneer we
gekrast kwam het materiaal vanzelf binnen, met de spelling als bonus.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten