België: de effecten van mobiele GSM-golven op mieren!

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

België: de effecten van mobiele GSM-golven op mieren!




par Christophe » 13/01/15, 15:28

Belgische universitaire studie die de effecten van een eenvoudige mobiele telefoon (blijkbaar een iPhone) op mieren laat zien: het is een ramp!

https://www.dailymotion.com/video/x2ekn ... urmis_news

Moet geloven dat de mieren minder bekend zijn dan de mannen !!!

Ik zal proberen het rapport van deze studie te zoeken omdat we daar niet veel weten ...

In Brussel hebben onderzoekers van het Departement Biologie een studie onthuld over de impact van GSM-golven op mieren. Volgens een experiment, uitgevoerd op verschillende kolonies van mieren die zijn blootgesteld aan de golven van een mobiele telefoon, worden deze sociale insecten sterk beïnvloed door de elektromagnetische straling van onze mobiele telefoons. We merken op dat de mieren die op middellange termijn worden blootgesteld, gedesoriënteerd zijn, hun mobiliteit verliezen, hun geheugen verliezen en niet hun volledige prestaties terugkrijgen, een handicap van 50%. Langdurig blootgestelde mieren sterven voortijdig. Een verontrustend onderzoek gepubliceerd in de krant van het televisiekanaal RTL-TVI.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 13/01/15, 15:31

Als mieren er gevoelig voor zijn, zijn dat ook termieten!

Probleem, ik ken veel woningen waar mensen mobiele telefoons hebben in Azië, en alles wat in hout is, is nog steeds verwoest ... Ze passen zich aan?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 13/01/15, 16:39

Uh ... meen je dat daar ???? :schok:

De gevarenafstand van de golven van een telefoon is gelukkig vrij klein ...

Lezen of opnieuw lezen: https://www.econologie.com/forums/ondes-elec ... 10188.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 18/01/15, 23:56

Hallo, gelukkig nieuwjaar !!!

Econologie is altijd even reactief.

Ik zocht informatie over dit onderwerp en kwam econologie tegen. Het is cool.

Ik was verbaasd dat mieren sterven ect. en dat we ons alleen zorgen maken of ze een beter geheugen hebben of niet.

De ervaring zou echter heel gemakkelijk te reproduceren zijn. Draagbare mierenhoop aan / draagbare mierenhoop in vliegtuigmodus. En er zouden alleen doden zijn.

Ik vond een artikel dat ook twijfels over deze ervaring oproept. https://sceptom.wordpress.com/2013/12/3 ... jn-van-erp

In ieder geval moet het worden gereproduceerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/01/15, 10:08

Geen wonder!

Wat is de naam van de roep van de mier?














































de mier brult natuurlijk! : Oops:


Beeld
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/01/15, 15:11

Voor degenen die echt geïnteresseerd zijn in het debat, een zeer kritisch artikel over "anti-golven" en andere "anti-wifi" in de januari-editie van de recensie Que Choisir, waarin de partijdigheid van sommige "anti"! In alles spreekt twijfels uit.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 19/01/15, 15:24

Did67 schreef:die de partijdigheid van bepaalde "anti" aan de kaak stelt!


Mwarf omdat de "pro" -golven (wifi is waarschijnlijk de minst ergste ...) misschien onpartijdig zijn ???

Je moet gewoon zien wie de studies financiert om jezelf anders te overtuigen!

Bovendien hebben de anti in de overgrote meerderheid geen economisch belang om te zijn ...

Over het algemeen hou ik van consumentenverdedigingsmagazines (beter kopen is goed voor het milieu ...) ... behalve dat ze soms te consumentistisch zijn! Nog een bewijs met wat je net zei ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/01/15, 16:52

Ik heb het kort samengevat. Ik nodig je uit om te lezen.

In de filosofie zeg ik dat het niet is omdat de "pro" niet onpartijdig zijn, dat de "anti" dat is! En omgekeerd.

In het artikel wordt met name aangegeven dat een test met "overgevoelig", die klaagde over de effecten van de golven uitgezonden door de telefoons, deze geen onderscheid konden maken tussen een telefoon waarvan de batterij was verwijderd van een andere die was aangesloten ... Dit tweede deel van de test werd "verworpen" door de "anti-golven" ...

Ik heb het niet gecontroleerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/01/15, 17:02

Christophe schreef:
Je moet gewoon zien wie de studies financiert om jezelf anders te overtuigen!

Bovendien hebben de anti in de overgrote meerderheid geen economisch belang om te zijn ...



1) Er zijn ook openbare onderzoeken (gefinancierd uit openbare middelen)

2) En inderdaad, niet alles!

Ik ben helemaal geen fan van GSM. De mijne (omdat ik er een heb) wordt voornamelijk gebruikt voor draagbare voicemail: ik maak verbinding om naar mijn berichten te luisteren ...

Als dit debat nu "geobjectiveerd" zou zijn, zouden we een evenwicht vinden tussen het "positieve" (inclusief zoete levens: ongelukken, lawines, bergbeklimmers ...) en het "negatieve" ... zoals we doen voor een drug. Voor een vervoermiddel. Of de verwarming ...

En dan zou ik zeggen: het publiek heeft besloten. Zoveel mobiele telefoons als er mensen in Frankrijk zijn. Ik ben er niet blij mee (want ik vecht tegen de invasie). Maar "sociologisch" is het een feit. Dus vechten tegen feiten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/01/15, 18:03

Inderdaad, de uren en de km die ik al heb bespaard dankzij mijn telefoon (ik had de telefoon al in mijn auto in 94-95).
Om nog maar te zwijgen over het luisteren naar het antwoordapparaat, klanten eraan herinneren wanneer ze thuiskomen.

Ik ben een van de mensen die vinden dat ik minder stress heb.

Maar het debat is er niet, geloof ik.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx, Remundo en 238 gasten