Houtverwarming verboden in Parijs en IdF voor 2015?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79457
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11096




par Christophe » 30/01/13, 16:35

Ok dus het verbod bestond al ... bedankt voor de bevestiging ...

Tagor schreef:dat verhindert niet dat we dat niet waren, intramuros
toegestaan ​​om het in schoorstenen te verbranden


gewoon verbranden of alleen in schoorstenen (dus open)?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 30/01/13, 16:56

Enkele details over de website van het stadhuis van Parijs.

Als het tijdens de storm verboden was om gevallen hout te verbranden, is dat misschien omdat alleen droog hout dat bestemd is voor verwarming, is toegestaan :?

Deze site beantwoordt trouwens mijn vorige vraag: de open haard mag alleen worden verwarmd extra of plezier.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79457
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11096




par Christophe » 30/01/13, 16:58

Gaston schreef:Deze site beantwoordt trouwens mijn vorige vraag: de open haard mag alleen worden verwarmd extra of plezier.


Ah en daaruit voortvloeiend: wie bepaalt de herlaadlimiet? :) : Mrgreen:
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 31/01/13, 06:15

Christophe schreef:
gewoon verbranden of alleen in schoorstenen (dus open)?


Ik heb de teksten niet gelezen, maar in het gebouw wel
2 open haarden per appartement en sinds de nieuwe wet minimaal 2 appartementen
vuur maken in de schoorstenen ... in die tijd was het niet
geen kwestie van invoegen

PS: maar ik heb nog nooit iemand zien kijken of ik vuur maak of
hoe ik vuur maak en nog minder als de schoorsteen wordt geveegd
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 31/01/13, 13:41

lang leve de warmtepompen!

in plaats van hout te verbranden in schoorstenen met slechte prestaties, is het beter om dit hout te verbranden in een warmtekrachtcentrale met warmtekrachtkoppeling, die gemakkelijk een efficiëntie van 40% ten opzichte van elektriciteit kan bereiken en een bepaald aantal gebouwen met warm water kan verwarmen.

en anderen verwarmen door een warmtepomp met een agent van 3

0,4 x 3 = 1, 2! 120% efficiëntie, en nog beter door ook de warmte van de gebruikte thermische centrale te tellen

een grote houtgestookte thermische centrale met een goed gecontroleerde, niet-vervuilende verbranding

een grote houtgestookte thermische centrale en veel nuttiger dan individuele houtgestookte haarden, omdat deze niet alleen de warmtepompen aandrijft, maar ook alle andere verbruikers van elektriciteit ... helpt daarom om het netwerk te reguleren

op de dagen dat er wind is, is het de wind die de warmtepomp voedt en de hout-thermische centrales kunnen stoppen

de warmtepomp is echt het beste verwarmingsmiddel in steden

er moeten geothermische distributienetwerken voor koud water worden gemaakt die het gebruik van waterwarmtepompen op alle verdiepingen mogelijk maken, om catastrofale luchtwarmtepompen te voorkomen

altijd hetzelfde, je moet de juiste oplossingen bouwen! slecht bannen heeft weinig zin als goede oplossingen te duur zijn

goede water-warmtepompen moeten tegen een redelijke prijs worden gebouwd!
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 31/01/13, 14:18

Tagor schreef:
Obamot schreef:
De grappige kant is dat dit lid van de "Club des surunitaires amor", die zichzelf toestaat ons hier een lesje te komen leren (vooral met denigrerende parlementsleden en die intimiderend willen zijn) nog steeds schoorsteenvuren heeft terwijl hij heel goed weet dat het vervuilt de planeet met fijne microdeeltjes, die zich allemaal openlijk afvroegen over alternatieve oplossingen ...
.... en om een ​​vermeende, niet-vervuilende, onuitputtelijke en vrije energie te bespotten


hoe is het mogelijk dat deze beruchte TROLL terugkeerde !!

hij grijpt in op alles en op niets zonder iets te weten !!

lasterlijk zoals gewoonlijk, mag hij zwijgen a
voor eens en altijd?

PS:

mijn 2 haarden zijn geblokkeerd !!


Nou, in feite heeft hij zich aangemeld voor Futura Science, waar hij na een paar berichten al wordt afgewezen. Dus hij komt hier terug ...

http://forums.futura-sciences.com/biolo ... ost4366107
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79457
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11096




par Christophe » 01/02/13, 09:16

Als je wilt dat het opwarmt, doe het dan privé, we zijn niet geïnteresseerd ... :| :| :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28749
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5549




par Obamot » 01/02/13, 21:50

Tagor kan niet goed lezen:

Christophe schreef:
Obamot schreef:Als het "persoonlijk" is, zijn daar privéberichten voor, we zijn niet geïnteresseerd
Als je wilt dat het opwarmt, doe het dan privé, we zijn niet geïnteresseerd ... :| :| :|


Maar voordat hij doorgaat met zijn manipulatie, bedoeld om diegenen te besmetten die alleen maar kritisch zijn over zijn mening (door hen te beschuldigen van tol of wat niet, in plaats van een hoorbaar argument te hebben), stop ik ermee publiceer wat mijn reactie was geweest op deze verfoeilijke truc (die plotseling een grote flop maakte):

Obamot op di 29 jan 2013, 15:33 schreef:
Tagor schrijft:Betreft: Re: quenco chez les ecolo
Ik voorspelde de val ...
ook antwoordde ik op een ander forum !!


"Quenco" voor Quantum Energy Convertor?
Waarom niet ... vrije energie ... maar de Kapanadze-achtige omgeving is dat niet (als het werkt ...) omdat de energie uit de grond wordt gehaald en een meer of een vijver in via een draadnetwerk, mogelijk via de kosmos. Maar wat nog meer ...

Dus duizend excuses, maar ik begrijp uw parlementslid niets.

Welke "voorspelling"?
Welke "val"?
Welk antwoord "?
Dat is de andere forum"?
Waarom "ook"?

Koikès?

Ik ging kijken op isolatie-verwarming ...>, de enige "andere forum"direct gerelateerd aan deze, dus ik heb geen bericht van jou gezien ...

Verlicht me alsjeblieft ...;)


Dus strikt GEEN kwaadwilligheid van mijn kant ... en ik heb nog steeds niets begrepen van deze vijandigheid die geen plaats heeft (wat betekent dat ik helemaal niet bereid ben ergens anders een antwoord te lezen, sorry: zou moeten stoppen) al deze drukte jongens : Mrgreen: : Cheesy:
Zet jezelf niet meer op het podium: we zijn niet geïnteresseerd ...!

Daarnaast om terug te keren naar een beter begrip van de reacties van het onderwerp van deze thread. Sinds

Tagor schreef in zijn geschatte Frans:[...] Ik heb nooit iemand zien controleren [...] commentaar ik maak vuur


... en begrijpt nog steeds niet dat aldus geschreven, het feit dat het een vuur maakt impliciet wordt ...
Het is niet verwonderlijk dat hij allerlei misverstanden creëert, die ALLEEN in zijn hoofd bestaan ​​(zoals vaak het geval is in zijn fanclub)
Het lijkt een beetje op het verhaal van de slang die in zijn staart bijt. Einde van HS.

: Arrowd: :pijl: : Arrowd:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 02/02/13, 00:58

Hoe dan ook, op de appartementen van het Haussmanniaanse type die we renoveren in Parijs, worden de open haarden bewaard.

de controlekantoren geven geen commentaar op het onderwerp.

het decreet van 22 januari 1997 tot instelling van een speciaal beschermingsgebied tegen luchtverontreiniging in Ile-de-France stelt enkele regels vast om te respecteren http://legimobile.fr/fr/lr/texte/arrete ... /19970130/

Artikel 23
Van kracht sinds 30 januari 1997.
In Parijs is, behalve de verbrandingsinstallaties voor stedelijke residuen, onderworpen aan het decreet van 25 januari 1991, en alle speciale verbrandingsinstallaties voor industrieel afval die onder de wetgeving van gerubriceerde installaties vallen, de verbranding van afval verboden. of vaste brandstof met een asgehalte van meer dan 20% of met een lagere calorische waarde van minder dan 23 megajoule per kilogram en met een vluchtig gehalte van meer dan 15%.

Het stoken van commercieel droog hout is echter toegestaan, mits het geen hinder veroorzaakt in de directe omgeving, en in de volgende drie gevallen:

- stookinstallaties met een vermogen kleiner dan of gelijk aan 100 kW, gebruikt in de ambachtelijke industrie, wanneer deze verbranding verband houdt met de naleving van bepaalde productiekwaliteiten;

- kachels en gesloten haarden met een thermisch rendement van meer dan 65%, gebruikt voor bijverwarming;

- open haarden alleen gebruikt voor back-up of voor plezierdoeleinden.

Het aldus gebruikte hout moet van hout zijn, in zijn natuurlijke staat, gesneden of in stukjes gesneden, met inbegrip van de schors, of resten van de niet-geïmpregneerde houtindustrie die niet met enige stof zijn bekleed.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/02/13, 15:52

Christophe schreef:Als je wilt dat het opwarmt, doe het dan privé, we zijn niet geïnteresseerd ... :| :| :|


als de gevechten op het internet echt warmer worden, hoeven we geen hout meer te verbranden
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 121 gasten