Koopkracht, de profiteurs van de crisis

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 09/10/08, 15:26

Peer Belle Helene schreef:
Toch zijn het net vliegende schotels en intelligente vrouwen, iedereen praat erover maar niemand heeft het ooit gezien.


.........Ha goed ????? Ik wist niet dat het hebben van mannelijke eigenschappen je slim maakte.. ik ga snel een paar laten transplanteren : Mrgreen:
Ah eindelijk, ik vroeg me af hoe lang ze deze zou vasthouden !!!

Ik bedoelde natuurlijk: "De kerstman en intelligente vrouwen..." : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 09/10/08, 16:47

: Wink: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Koopkracht, de profiteurs van de crisis




par Christophe » 09/10/08, 18:57

C moa schreef:Wist je trouwens: : Lol:
Wist je dat ?? De 4-5 grote private oliemaatschappijen (Exxon, Chevron, BP, TOTAL, Shell) vertegenwoordigen slechts 12% van de wereldolieproductie.


Het verbaast me een beetje omdat er vaak wordt gezegd dat er 7 majors zijn (7 zussen, de 7 zussen maar dat weet jij beter dan ik)...

TOTAL, BP en SHELL leveren nog... Ik zou zeggen 100% voor Frankrijk (ongeveer) en een groot deel van Noord-Europa en Engeland wat nog steeds een groot verbruik is.

Zelfde opmerking voor Exxon en Chevron toch?
Voor zover ik weet is Texaco niet zo machtig, wie blijft daar in de VS? En de rest? De Chinezen? Indianen?

Over olie gesproken, ik heb net een geweldig boek gekocht dat je misschien kent:

http://www.amazon.fr/supertankers-fran% ... 2726886132

Het is eerlijk gezegd indrukwekkend dat ik af en toe een onderwerp zou maken!

Ik was in 270 tijdens een bezorgreis een 000 - 350 ton in gilbraltar tegengekomen. Er was een Erika-klas die zijn tanks waste... de schaalverhouding was indrukwekkend! Schaal 000/2003 ongeveer.

De jaren 60 tot 90 waren de hoogtijdagen van de mechanica en de industrie in Frankrijk... nu gaat alles naar de hel...

ps: niet slim de staatsgreep van de intelligente vrouw... dan heb je geen goed punt!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 09/10/08, 19:05

Sorry kon het niet helpen:

Peer Belle Helene schreef:...... ik ga snel een paartje laten enten : Mrgreen:


Vergeet niet de 2 hersenkwabben te bestellen die u gaat laten transplanteren : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: Koopkracht, de profiteurs van de crisis




par C moa » 09/10/08, 19:51

Christophe schreef:
C moa schreef:Wist je trouwens: : Lol:
Wist je dat ?? De 4-5 grote private oliemaatschappijen (Exxon, Chevron, BP, TOTAL, Shell) vertegenwoordigen slechts 12% van de wereldolieproductie.


Het verbaast me een beetje omdat er vaak wordt gezegd dat er 7 majors zijn (7 zussen, de 7 zussen maar dat weet jij beter dan ik)...
In feite zijn de 7 zusters de 7 bedrijven die zijn ontstaan ​​na de ontmanteling van het Rockefeller-imperium, maar ze staan ​​niet allemaal bovenaan de lijst. Vandaag beschouwen we 5 majors (in volgorde van omzet of kapitalisatie, ik weet het niet): EXXON/MOBIL, SHELL, BP, TOTAL, CHEVRON/TEXACO.
Ik had een ander document dat beter was (en recenter maar het is niet veel veranderd sinds 2000) maar hiermee zul je zien dat het marktaandeel van deze bedrijven allemaal relatief is.
http://britoil.canalblog.com/archives/2005/12/13/1104886.html
http://www.unctad.org/infocomm/francais/petrole/societes.htm
Het verklaart ook waarom we de Saoedi's niet boos maakten na 11/3 toen 4/XNUMX van de terroristen Saoedi's waren. :?
TOTAL, BP en SHELL leveren nog... Ik zou zeggen 100% voor Frankrijk (ongeveer) en een groot deel van Noord-Europa en Engeland wat nog steeds een groot verbruik is.
We moeten het verschil maken tussen winning en raffinage, want het is niet omdat TOTAL voor Frankrijk raffineert dat de ruwe olie erbij hoort. Bovendien moeten we een groot deel van onze diesel importeren omdat onze productiecapaciteit voornamelijk gericht is op benzine (daarom was diesel ooit bijna net zo duur als benzine).
In Europa zijn er ook de Noren Norsk Hydro en Statoil (dit zijn nationale bedrijven).
Zelfde opmerking voor Exxon en Chevron toch?
Voor zover ik weet is Texaco niet zo machtig, wie blijft daar in de VS? En de rest? De Chinezen? Indianen?
Chevron en texaco fuseerden. Kijk voor de rest naar de grafiek, dit zijn alle nationale bedrijven van de producerende landen. Sommige zoals Petrobras (Brazilië) zijn erg goed en wedijveren technisch met de majors (een paar maanden geleden deden ze de grootste ontdekkingen van de laatste 30 jaar voor de kust van de staat Sao Paulo).

Over olie gesproken, ik heb net een geweldig boek gekocht dat je misschien kent:

http://www.amazon.fr/supertankers-fran% ... 2726886132

Het is eerlijk gezegd indrukwekkend dat ik af en toe een onderwerp zou maken!

Ik was in 270 tijdens een bezorgreis een 000 - 350 ton in gilbraltar tegengekomen. Er was een Erika-klas die zijn tanks waste... de schaalverhouding was indrukwekkend! Schaal 000/2003 ongeveer.
Ik ken dit boek niet, maar het is waar dat als je in het begin "te voet" in een surfer of een sleepboot bent, het indrukwekkend is.
De jaren 60 tot 90 waren de hoogtijdagen van de mechanica en de industrie in Frankrijk... nu gaat alles naar de hel...
Het dramatische is vooral dat als bepaalde industrieën terug zouden komen, we niets zouden kunnen doen. Onze lieve politici wilden dat we allemaal naar de universiteit gingen, we kunnen het resultaat zien, de Atlantische scheepswerven hebben volle orderboeken, maar ze kunnen niet rekruteren en ze zoeken dozen in Oost-Europa (je zult me ​​vertellen dat het Europa is, maar toch maakt het niet uit).

ps: niet slim de staatsgreep van de intelligente vrouw... dan heb je geen goed punt!
Net als Poire Belle Hélène zullen intelligente vrouwen de grap hebben begrepen, waakhonden zullen me hebben aangezien voor een gemene macho .... In beide gevallen past het goed bij mij : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 09/10/08, 20:40

Oké oké baas!

Hier heb ik het interview van LeFloch geëxtraheerd:

https://www.econologie.com/la-fin-du-pet ... -3947.html
Dernière édition par Christophe de 03 / 12 / 08, 11: 43, 1 keer bewerkt.
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh

Re: Koopkracht, de profiteurs van de crisis




par bamboe » 17/10/08, 17:43

Christophe schreef:[...] elk huishouden heeft nu 2 flatscreens, meerdere ipods/mp3-spelers (of gelijkwaardig), 3 of 4 mobiele abonnementen met de NIEUWE MODIEUZE LAPTOPS VOORAL OM JE NIET TE schamen VOOR VRIENDEN OF VRIENDEN, meerdere pc's... en al deze apparaten worden HEEL HEEL vaak vernieuwd...
[...]
En het voedsel dat na al deze trivialiteiten gaat... dus, in plaats van ze te verminderen of te elimineren, wat denk je dat de meeste huishoudens doen? Ze comprimeren het FOOD-budget en kopen steeds meer EERSTE PRIJS JUNKVOEDSEL om hun nutteloze technologische rotzooi te blijven kopen!


Ik heb deze thread net ontdekt dankzij een link van Christophe (op een andere thread), en ik ben het er 100% mee eens!
Het doet me ineenkrimpen om mensen te zien klagen dat "het leven te duur is" en dat ze de nieuwste technologieën vol zakken en appartementen hebben!

Waar liggen de prioriteiten? Is het het onbeperkte mobiele abonnement of het eten van de kleine??
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Koopkracht, de profiteurs van de crisis




par Christophe » 03/12/08, 11:48

indy49 schreef:Waar liggen de prioriteiten? Is het het onbeperkte mobiele abonnement of het eten van de kleine??


Niet precies waar de prioriteiten liggen, niet op de goede plek denk ik...

Maar het lijkt mij dat we de afgelopen 30 jaar gewend zijn geraakt aan "gratis of bijna gratis" eten...vergeten dat de duurste energie de calorieën van menselijke voeding zijn...

Maar er zijn ongeveer 10 calorieën aan "fossiele" energie nodig om "menselijk voedsel" te maken...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh

Re: Koopkracht, de profiteurs van de crisis




par bamboe » 03/12/08, 13:04

[verhuisd naar https://www.econologie.com/forums/post107043.html#107043. Deze categorie had ik nog niet eerder gezien. teleurgesteld]

Hé, ik kon geen "categorie" van onderwerpen vinden die overeen zou kunnen komen met mijn vraag, dus ik ga het hier stellen, aangezien we het daar al over eten hebben.

Iemand vertelde me onlangs:
iemand schreef:Ik ken iemand die alleen biologisch at, maar zijn dochter had problemen. Ze realiseerden zich dat het de fosfaten waren die hen naar beneden brachten.
En de man vervolgt door te zeggen dat biologische producten meer fosfaten bevatten dan de andere en dat het veel beter gaat sinds ze conventionele producten eet.


:schok:
Ik ben zeer verrast door deze uitspraken...
Fosfaten zijn de shit die in kunstmest zit, toch? Dus waarom zou er meer in biologische producten zitten dan in andere??
Ik heb de indruk dat deze man een feit volledig heeft veranderd om op biologisch te spugen en industrieel voedsel te prijzen...
Kortom, ik vraag me af of hij de rollen niet heeft omgedraaid!?

Wie heeft er gelijk :?
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 05/12/12, 22:26

Super koopkracht (La Chanson du Dimanche, de serie, seizoen 1)

http://www.youtube.com/watch?v=tiYfadqOGsA
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten