Temperatuurregelaar Zelfgemaakte

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 03/02/12, 17:58

Kijk eens op de site www.conrad.fr : u krijgt een idee, het debiet wordt aangegeven.

of:

http://www.allairsystems.be/files/pdffi ... IRF-ZL.pdf

je hebt alles, stroomsnelheden, geluidsgegevens

maar 35-38 dB lijkt mij al te veel!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
gus_air
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/01/12, 14:38




par gus_air » 03/02/12, 18:15

Ik zal eens kijken, bedankt
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 03/02/12, 18:46

Vergeet niet het terug te nemen: het is rommelig en iemand kan erop uitglijden.... :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 03/02/12, 19:56

Hallo, de ventilatoren van het type "cilindrische turbine" zijn erg stil, denk er ook over na om een ​​stoffilter te plaatsen, want dit soort ideeën laten veel lucht circuleren en dat heeft niet alleen voordelen...

Miauw en veel succes :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/02/12, 20:05

om nuttig vermogen te transporteren heb je een grote luchtstroom nodig... geen kleine VMC-leiding

hoe groter de doorgang, hoe meer we tevreden kunnen zijn met een laag vermogen en stille ventilator

Ik deed hetzelfde om de warmte van een open haard naar een andere kamer te verdelen: een gat met een diameter van 60 cm in elke deur

Gat van 60cm in het plafond van de laatste kamer richting zolder

gat van hetzelfde type in het plafond naast de open haard om de schakeling af te ronden

langzame 60 cm ventilator in de gaten in het plafond

het werkte, het is stil, maar het communiceert al het geluid tussen alle kamers, het is goed als ik alleen ben... het wordt niet in alle gevallen aanbevolen

Ik heb het geprobeerd met een pijp met een diameter van 16 cm, de doorstroming is te laag tenzij je er een krachtige turbine in zet en daardoor luidruchtig
0 x
gus_air
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/01/12, 14:38




par gus_air » 03/02/12, 20:49

Bedankt iedereen voor de bijdrage.
olifant
Ik beloof het, ik zal mijn oog opheffen.

Lietseu
Ik had ook aan een turbine gedacht door een model te zoeken dat niet te groot was (ruimte nodig), maar aan het stof had ik niet gedacht, bedankt voor de tip.

chatelot16
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik in zo'n systeem zal stappen, ik ben op zoek naar iets discreters (60 cm is te groot voor mij), het zal bewijzen dat ik het juiste compromis vind tussen flow en geluid. Jouw systeem is in ieder geval interessant en moet zeer effectief zijn.

Ik zal dus veel tests moeten doen voordat ik gaten in de muren ga maken. Vooral omdat het ding in kasten belandt.
Ik moet al iets vinden om het circuit mee te maken:
- de flexibele is gemakkelijk aan te brengen en vermijdt kruispunten, hoewel deze niet erg effectief is.
- Het stijve, vooral roestvrije staal (PVC verboden) is effectief maar luidruchtig.

Als je een idee hebt, is dat prima, dank je
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 03/02/12, 20:50

lietseu zei:

Denk er ook eens aan om een ​​stoffilter te plaatsen, want dit soort ideetjes laten veel lucht circuleren en dat heeft niet alleen voordelen...


Hij heeft 1000% gelijk, en ik zou zeggen (nadat ik de vraag een beetje heb behandeld) dat het filter stroomopwaarts van de ventilator moet worden geplaatst.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/02/12, 22:18

gus_air schreef:
lejustemilieu schreef:Een collega deed zoiets, het werkte goed, behalve dat
Het geluid van de bodem wordt gecommuniceerd aan de bovenkant.

Hallo, normaal gaat het langs het trappenhuis, dus niet teveel impact naar mijn mening.
Aan de andere kant zou je je vriend kunnen vragen om te weten hoe hij het heeft geplaatst, dank je


Het geluid wordt vooral aan de uiteinden van de buis uitgestraald, onderweg valt het mee. Als je binnen de VMC-diameters blijft, kun je gemakkelijk geschikte geluiddempers vinden die een paar dB moeten besparen.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/02/12, 22:20

elephant schreef:lietseu zei:

Denk er ook eens aan om een ​​stoffilter te plaatsen, want dit soort ideetjes laten veel lucht circuleren en dat heeft niet alleen voordelen...


Hij heeft 1000% gelijk, en ik zou zeggen (nadat ik de vraag een beetje heb behandeld) dat het filter stroomopwaarts van de ventilator moet worden geplaatst.


+1; Daarnaast beschikt het filter over een stille functie. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 40-gasten