Zonne-energie gemaakt in de VS

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
phil88
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 30/09/10, 10:28

Zonne-energie gemaakt in de VS




par phil88 » 11/11/11, 18:50

0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/11/11, 21:29

Goedenavond, mooie parabool van goed formaat.
Niet overtuigend, niets fundamenteel nieuws en vernieuwend (geen doorbraak!!) 16m2 schotel voor verwarming, bekende methode en niet de goedkoopste en stormbestendig!!
Praktisch is ook de cilindervormige schaal.
Als ik een GPS gebruik om de schotel te oriënteren en een sensor van minder dan € 1 (kleine LED-diode) te vermijden, ben ik erg perplex!!
Niets om deze goedkope energie op te slaan tussen dag en nacht, tussen zomer en winter, waar het te zwak zal zijn en ontbreekt!!

Maar de toekomst is veel origineler en effectiever:
slaat verspilde zomerzonnewarmte ondergronds op voor gebruik in de winterverwarming, zoals doordraaien www.dlsc.ca , die voor eeuwig geen vervuiling en geen CO2 kent, zodat deze investering, afgeschreven over de eeuwigheid, gedurende deze eeuwigheid geen kosten met zich meebrengt, en daarom is het de beste investering om te doen, te vereenvoudigen en te ontwikkelen voor alle verschillende terreinen in Frankrijk, als we zijn bezorgd over de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen!!
Zie, lees de geciteerde links en reflecteer:

https://www.econologie.com/forums/chaleur-d- ... 10828.html


https://www.econologie.com/forums/stockage-d ... 10173.html

https://www.econologie.com/forums/post214146.html#214146


We kunnen warmte ondergronds opslaan, net als vulkanen, voor veel minder dan watercontainers, omdat ze veel duurder zijn, in containers en zeer dikke isolatie noodzakelijk, terwijl de vrije aarde daarvoor zorgt en er alleen maar boorgaten nodig zijn, waarvan de prijs kan stijgen. worden verkleind met vereenvoudigde boorgaten met een kleine diameter (opslag van 1 m in 28 m3 aarde komt overeen met ongeveer 10 m3 water). Met de zouten om op te slaan is het zelfs duurder dan de watercontainers!!

De optimale prijsoplossingen zijn niet de meest geavanceerde qua technologie met maximale efficiëntie !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28769
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5561




par Obamot » 12/11/11, 03:33

Waarom vergeet je te gemakkelijk: de meest geavanceerde thread over dit onderwerp!

https://www.econologie.com/forums/stockage-e ... 10470.html

Ik heb zojuist een update gedaan:
https://www.econologie.com/forums/post216033.html#216033


... bovendien het feit dat Apple er achter staan ​​is interessant genoeg om onderstreept te worden! Ondanks het voortijdige overlijden van de baas...

Omdat het een publiciteitsstunt geeft van donder tot zon, die ineens "trendy" wordt...

Ik vind dat fenomenaal (en een dikke pluim voor het starten van dit draadje)
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/11/11, 14:14

Advertentie voor een schotel met een diameter van 4,5 meter die niet erg origineel is, vergeleken met andere prestaties misschien!!
Een cruciaal element is de prijs per kW continu, dag en nacht, en geen indicatie, terwijl dit voor investeerders essentieel is.

Maar ik zie eruit als een wetenschapper, en ik kan je een armada aan links naar gepubliceerde artikelen geven, veel origineler en fantasierijker, die ten onrechte vergeten zijn, maar veelbelovender, die onze hernieuwbare toekomst zullen veranderen!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28769
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5561




par Obamot » 12/11/11, 17:23

Helemaal mee eens. Maar is het niet het belangrijkste dat we erover praten?
0 x
phil88
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 30/09/10, 10:28




par phil88 » 12/11/11, 19:17

bonsoir,

Ik wilde er gewoon over praten. Ook al ben ik Apple, ik heb geen vooroordelen.

de kern van mijn gedachte is: op een dag zal er misschien alleen maar de zon zijn voor...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/11/11, 22:16

De toekomst is onvoorspelbaar, maar de zon zal nog 4 miljard jaar achter ons aan blijven!!

Deze parabolen van 16 m2 (of andere cilindrische exemplaren), die in de woestijnen zonder problemen water tot 500°C verwarmen, hebben, met turbines of motoren, een efficiëntie om elektriciteit te produceren die veel beter is dan de huidige fotovoltaïsche zonne-energie (in de toekomst zal dit waarschijnlijk verbeteren). veel minder.
En door deze warmte op 500°C ondergronds op te slaan, vergelijkbaar met een koude vulkaan, in een bepaald volume van minstens enkele tienduizenden m3 dat toegankelijk is met voldoende boringen, kunnen we 24 uur per dag over zonne-energie beschikken. 24 dagen per jaar, voor niet heel duur!!

In feite gaat het om het creëren van echte geothermische zonne-energie bij 500°C!!!

Op een dag zal er misschien alleen maar zon zijn....


Rossi vergeten, en koude kernfusie, indien waar bevestigd, door meer getuigen over een langere periode, die in staat is alles te veranderen, met niettemin de productie van gammastraling, zonder neutronen, volgens Rossi, gestopt door lood!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28769
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5561




par Obamot » 13/11/11, 14:39

Dedelco heeft volkomen gelijk!

Als we op het gebied van de ecologie correct willen redeneren, moeten we uitgaan van het principe dat de mens gedoemd is volledig te verdwijnen, of dat dit in ieder geval mogelijk is. kans om zichzelf niet te bestendigen in de huidige staat van onze kennis!

Bovendien zou het een breder veld van reflectie moeten zijn, vooral omdat hij tegelijkertijd het gevoel van zijn kwetsbaarheid verloor, maar ook dat van nederigheid, omdat hij alle roofdieren versloeg om zichzelf te profileren als de "ultieme plaag"...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 114-gasten