Salarissen van politici: het geval van Alima Boumediene-Thiery

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79367
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Salarissen van politici: het geval van Alima Boumediene-Thiery




par Christophe » 27/07/11, 10:37

Een EELV-senator ontkent dat hij Chatel om een ​​gunst heeft gevraagd voor haar zoon
(AFP) - 4 dagen geleden


PARIJS – Europa Ecologie-Les Verts-senator Alima Boumediene-Thiery heeft vrijdag de beschuldigingen afgewezen dat zij “de sociale criteria voor toelating tot een kostschool” voor haar zoon wilde omzeilen door een verzoek te richten aan de minister van Onderwijs Luc Chatel.

De informatiesite Atlantico plaatste vrijdag een artikel online met de titel "De senator die zich arm bevond...", waarin een brief werd overgenomen die mevrouw Boumediene-Thiery aan de heer Chatel had gericht.
In deze brief op briefpapier van de Senaat legt de gekozen ambtenaar uit dat zij "door de academische inspectiediensten op de hoogte werd gesteld" dat het verzoek om toelating tot een openbaar internaat voor haar zoon "op sociale criteria was afgewezen".

Mevrouw Boumediene-Thiery is in de brief verrast dat “de toegang tot kostscholen in de openbare schooldienst onderworpen is aan sociale criteria”, en oordeelt dat haar “financiële situatie” “slecht is beoordeeld”. Als ze bevestigt dat haar “inkomen als senator” “in de orde van 5.000 euro” ligt, trekt ze 1.200 euro “betaald” aan EELV en 1.500 euro voor een vastgoedlening af om dit in deze brief te rechtvaardigen.

“Uiteindelijk”, zegt ze, “moet ik rondkomen van bijna 2.000 euro en zo in de behoeften van mijn zoon en mijn moeder voorzien, die volledig van mij afhankelijk is.”

De senator, gecontacteerd door AFP, beweert “geen rechten te hebben misbruikt”.
"Omdat ik (mijn zoon) niet in privé wil plaatsen, en aangezien er maar één openbare kostschool in Parijs is, ben ik verplicht dit verzoek in te dienen. Na een weigering op grond van sociale criteria (...), heb ik een beroep gedaan op advies van de rectoraat”, legt ze uit.

Wat betreft haar inkomen: "al mijn kantoorkostenvergoedingen (IRFM) zijn bestemd voor permanentie en de daarmee samenhangende kosten", rechtvaardigt de senator zichzelf.

Een senator ontvangt maandelijks een basisvergoeding van 5.514,68 euro bruto, aangevuld met een verblijfsvergoeding en een functievergoeding, in totaal dus 7.100 euro bruto. Aan dit bedrag wordt het IRFM toegevoegd, voor een bedrag van 6.240,18 euro per maand, bedoeld om “de verschillende uitgaven te dekken die verband houden met de uitoefening van het mandaat”.

Mevrouw Boumediene-Thiery zegt “raadpleeg (haar) advocaat voor een klacht” tegen Atlantico.


...afschuwelijk gedrag in normale tijden, maar ook bijzonder ongepast in deze periode van staatsschuldencrisis die de komende tijd sterk zal verergeren (de crisis meer dan de schulden)...

Bron: http://www.google.com/hostednews/afp/ar ... 8622f1.7f1

Laten we het uitleggen in een video van 4 minuten: http://www.youtube.com/watch?v=DfeOkULOn9M
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/07/11, 13:39

Deze arme senatoren!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten