Moeten we biobrandstoffen in vraag stellen?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 14/03/09, 21:40

WAAR IS HET PRESENTATIE-ONDERDEEL OVER DIT FORUM​
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 14/03/09, 23:05

Ici

Beeld

Houd er rekening mee dat dit het off-topic sluit.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/03/09, 11:57

carburologue schreef:
Ik weet niet eens dat je dip, stop met alles voor je te nemen, mijn opmerking over de pannen is voor houthakker ...


Ik had het over de pot waarin je je goede beschaafde adviezen laat sudderen ("zeg hallo en dank je" - dat was voor raps; "zie geen agressie om beter te leven", wat mij betreft...).

De quote waar ik naar verwees stond aan het begin van mijn post. Ze is duidelijk. Het begint goed met wat we een gebod zouden kunnen noemen als we beleefd zijn: "Nog één ding gedaan, hou op met onzin te zeggen...". Dus sta me toe dat opnieuw op te vatten als een vorm van agressie tegen iemand die je, zoals je zegt, niet kent, tegen wie je ook geen gedag hebt gezegd, die een andere mening verkondigt dan de jouwe...

Laat degenen die deze thread lezen - die opeens irrelevant wordt! - beoordeel wie een vorm van beschaving kan claimen, wie onzin zegt... Ik wil absoluut geen gelijk hebben!
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 15/03/09, 20:16

Misschien een teveel aan biobrandstofverbruik? :schok:
Ik sluit het onderwerp voor een week tot de opening we ons opnieuw concentreren op het onderwerp : Mrgreen:
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 22/03/09, 20:58

Alsjeblieft, zoals beloofd, ik open het onderwerp na een pauze van een week.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 22/03/09, 21:11

Pfff met 41 minuten en 29 seconden vertraging :onheil:

: Mrgreen:
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 23/03/09, 00:13

Onderwerp heropend, ik neem aan...

Ik ben een beetje zoals een houthakker, geïnteresseerd in de gegeven informatie Elec over biobrandstoffen maar een beetje "versleten" door zijn kruistocht tegen andere technologieën dan elektrische voertuigen...

Het ophalen van de "opbrengst" per hectare voorgesteld door Elec, hebben we:
- biobrandstoffen van de eerste generatie met bijna 400 keer lagere opbrengsten dan de sector elektrische voertuigen...
- biobrandstoffen van de nieuwste generatie, op basis van microalgen met opbrengsten die eerder 10 keer lager zijn dan die van elektrische auto's (opbrengst van ongeveer 1000 MWH/ha/jaar, met een oliezaadconversie van 70% en 25% motorrendement... we hebben 175 MWh beschikbaar vanaf per hectare per wiel).

Sommige staan ​​op het punt verboden te worden door de EU en veroordeeld door de VN (agrobrandstoffen die concurreren met voedselbronnen door direct gebruik te maken van voedselplanten of akkerland...); De andere zijn tegenwoordig duur, nog niet volledig industrialiseerbaar en relatief weinig gesubsidieerd (algo-brandstoffen producten voor onderzoek en begiftigd met subsidies in vergelijking met staatsinvesteringen in de olielobby en de uitgaven van de silicium- en lithiumfabrikanten mogelijk dankzij de wetten van de markt en de massale verplaatsing van operaties, enz.).

Maar het elektrische voertuig moet nu dezelfde technologische sprong maken als op het gebied van microalgen: grootschalige ontwikkeling. Ofwel door een technische doorbraak die een betaalbare kostprijs mogelijk maakt voor huidige geavanceerde batterijen (lithium & co-batterijen van 200 of 300 kWh/kg), ofwel door bevestiging van de technische haalbaarheid (prototype in een regio) van toestellen zoals Better-place.

Ik denk eerlijk gezegd dat elektrische voertuigen op de lange termijn (1/4 eeuw, 1/2 eeuw, 1 eeuw?) ​​veel meer voordelen hebben dan hun thermische concurrenten (lawaai, vervuiling, energie-efficiëntie, niet-concurrentie van voedselbronnen, ontwikkeling van hernieuwbare energiebronnen, enz.). Maar op korte termijn, en voor een lange tijd in bepaalde nichegebieden (zoals de luchtvaart), is een hernieuwbare vervanging van fossiele brandstoffen essentieel... Ik geloof dat het mogelijk is... Essentieel omdat we de plotselinge omschakeling van het wagenpark op elektrisch technisch niet aankunnen (hierboven vermeld, elektriciteit is niet op grote schaal bewezen!), economisch (wie betaalt?), sociaal (go zy, maak geen lawaai met je fiets!), ecologisch (tonnen afval!?)......

Met betrekking tot de belangrijkste vragen die aan het begin van de forum : Moeten agrobrandstoffen in twijfel worden getrokken? Ja, we doen het elke dag, en nog steeds blij...
Moeten biobrandstoffen verboden worden omdat ze concurreren met landbouwgrond? Ja en nee, we moeten agrobrandstoffen verbieden die concurreren met landbouwgrond, waarbij de nuance is dat sommige biobrandstoffen helemaal niet concurreren met voedselbronnen: stortgas, methanisering van afval, exploitatie van microalgen, enz.

Dus ja, het is rampzalig om te weten dat er kinderen sterven en dat sommige Amerikanen, terwijl ze hun tanks vullen, de hoeveelheid granen consumeren die deze gavroches nodig zouden hebben om een ​​heel jaar te leven!?
Maar tegelijkertijd is mijnbouw in omstandigheden die nu door Europeanen zijn vergeten (zie de conflicten in Congo en de mijnbouwbronnen die daaruit voortkomen), voor silicium en lithium in de elektriciteitssector niet mooi...
We moeten ontsporingen veroordelen, waar ze ook plaatsvinden... Vermijd vervolging...
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 23/03/09, 09:33

+1 met minguinhirigue, het alternatief wordt gedaan, maar niet met de snelheid van een galopperend paard.
Zelfs als morgen iedereen wat wil en zijn petrolette weggooit, kunnen de fabrikanten het niet leveren. Dat zien we duidelijk bij Bolloré, dat zijn klanten zal selecteren.

+1 voor het feit dat het voor bepaalde toepassingen (luchtvervoer natuurlijk, maar ook vrachtvervoer over de weg) moeilijk zal zijn om een ​​zo geconcentreerde brandstof als olie te missen.

+1 ook voor de komst van nieuwe biotechnologie die goede alternatieven kunnen zijn. Ze zullen niet allemaal het gebruik van bouwland vereisen. Voor algen zou ik zo'n tien kilometer uit de kust een offshore-oplossing zien met een pijp die aansluit op een raffinaderij. Voordat we zover zijn, is het natuurlijk nodig om de meest interessante algen te selecteren (+ 100 x de opbrengsten van de huidige agrobrandstoffen). Het is ook mogelijk om braakland te gebruiken en de structuren te verplaatsen in overeenstemming met de gebruikte velden.

Wat betreft het in twijfel trekken van biobrandstoffen, ik ben 100% voor een kort artikel dat in deze richting gaat. http://www.lepetitjournal.com/content/view/38460/1563/.
Economisch gezien is het vandaag niet rendabel, maar laten we eerlijk zijn, de prijs van ruwe olie zal de komende jaren flink stijgen, dus dat zal ook zo zijn.

Laten we ons afvragen wat het ecologische belang van de E10 is:
- Er zal veel energie worden besteed aan het upgraden van benzinestations, dus het is : Arrowd:
- Slechts 10% ethanol is aanwezig in dit product dus 90% van het product blijft gekoppeld aan de extractie dus het is : Arrowd:
- Ethanolproductie en transporttechnieken zijn ook erg energie-intensief dus ook daar is het nogal : Arrowd:
- De voertuigen zullen meer verbruiken dan met de traditionele SP95 wanneer deze 90% SP95 heeft. Zoek naar de fout, dus nogmaals, het is echt : Arrowd:

Zoals je ziet heeft deze E10 alles in huis om te behagen :onheil:

Goede dag iedereen,
C moa
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten