Moeten we biobrandstoffen in vraag stellen?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
guillaume5792
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/10/08, 17:52

Moeten we biobrandstoffen in vraag stellen?




par guillaume5792 » 02/10/08, 18:03

Hallo,
Ik zit in première S, ik wil presenteren voor het onderwerp: Moeten we biobrandstoffen in twijfel trekken?
Inderdaad, de planten die de productie van biobrandstoffen mogelijk maken, worden geoogst in intensieve landbouw, ik zou graag willen weten hoeveel pesticiden er worden gebruikt en andere producten die schadelijk zijn voor het milieu
Bovendien is er nog een lange weg te gaan van het veld naar de benzinepomp: dus al wat vervuiling om te transporteren en om deze biobrandstoffen te maken.
Bovendien, als we deze nieuwe energie gebruiken, zouden we later moeten ontbossen, wat onvoorstelbaar is!
Een ander punt, ik heb gehoord dat er 250 kg tarwe nodig is om te tanken (uiteraard met een auto), wat de hoeveelheid tarwe vertegenwoordigt die per huishouden in een jaar wordt geconsumeerd (onzeker element, mijn bronnen zijn niet niet "zeker" Ik bevestig het niet duidelijk deze info). Terwijl we 250 kg tarwe tanken, verhongeren mensen in de wereld, het is onvoorstelbaar!

Kunt u mij helpen met mijn onderzoek dat mij erg belangrijk lijkt en dat dan biobrandstoffen ter discussie zou stellen!!
Heel hartelijk bedankt
A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 02/10/08, 18:09

Hallo,

Onderwerp al vaak besproken.. heb je eerst gezocht voordat je postte?

Begin hiermee:
https://www.econologie.com/agrocarburant ... -3575.html
+ https://www.econologie.com/forums/search.php

Gelieve niet te spreken van BIObrandstof maar van AGRObrandstof in het geval van het gebruik van een graansoort of een voedselplant!

Maar je leraren zijn vast te conservatief om het onderscheid te maken en alles in hetzelfde mandje te gooien (zoals veel journalisten)! :onheil:

Hier kijk je ook naar:
https://www.econologie.com/les-biocarbur ... -3566.html
https://www.econologie.com/algues-et-bio ... -3387.html
https://www.econologie.com/biocarburant- ... -3576.html
0 x
guillaume5792
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/10/08, 17:52




par guillaume5792 » 02/10/08, 18:12

Oeps sorry, dit is de eerste keer dat ik een topic plaats op een forum dus hier is waarom... :D

Heel erg bedankt voor deze informatie die erg nuttig voor me zal zijn!

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 02/10/08, 18:15

Yapadkoi!

Als je klaar bent met je TPE, zou het leuk zijn om het rapport te publiceren :) 8)
0 x
guillaume5792
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/10/08, 17:52




par guillaume5792 » 02/10/08, 18:17

ja ik zal mijn best doen om dat te doen;)

Nogmaals bedankt ;)
A+
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 05/10/08, 10:00

hello,

voor algen is de term biobrandstof geschikt.*???
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/10/08, 10:15

Natuurlijk! Het zijn naar mijn mening zelfs de beste biobrandstoffen. Ze behoren tot de 3e generatie biobrandstoffen!

We zouden chlamodymona's kunnen toevoegen als we er op een dag in slagen om het "rendabel" te maken, maar ik denk dat de microalgen (niet noodzakelijk oliezaad) / oesterkoppeling veel interessanter zal zijn voor het genereren van waterstof

Waarom deze vraag?
0 x
raps
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/03/09, 10:52




par raps » 02/03/09, 11:08

Hallo,
Om het onderwerp op te pikken, ik werk ook aan biobrandstoffen, maar vanuit een meer algemeen perspectief vroeg ik me af of ze olie konden vervangen.
Volgens mijn lezing, met name een heel goed boek van Jean-Pierre Legalland & Jean-Louis Lemarchand bij Editions Technip ("Biocarburants: 5 verontrustende vragen"), sta ik erg sceptisch tegenover de vraag en had ik graag een mening gehad generaal van meerdere personen.
Kun je jezelf voorstellen en je mening geven? (dat ik meningen kan verzamelen terwijl ik een idee krijg van de persoon (beroep) zo dicht mogelijk bij het veld.

Merci à vous
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 03/03/09, 17:31

Hallo,

Het eerste wat we doen als we naar een onbekende plek gaan waar mensen vreemden voor ons zijn; we zijn beleefd en we zeggen "hallo".
Basisregel van alle beschavingen, oud en heden. forum...
Het lijkt mij geen e-commerce, dus waarom zouden sommige van deze leden hun boter maken op econologie, wat een forum kwaliteit...
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...



futuristische gezegde
raps
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/03/09, 10:52




par raps » 03/03/09, 18:44

Waar komt deze agressieve kant vandaan?
Leer lezen, geachte heer...
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 79-gasten