verwarm anders de reactor

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
rápido
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 09/06/05, 22:57
Plaats: 97290 Marin Martinique

verwarm anders de reactor




par rápido » 14/11/05, 22:25

hallo allemaal
Heeft iemand geprobeerd de reactor op een andere manier te verwarmen dan via de uitlaatgassen?
Ik zou proberen de doorgang van uitlaatgassen te elimineren en de buis rond de stang te verwarmen door er doorheen te gaan met een elektrische stroom van 12 V en een paar handvol ampère (je moet alles elektrisch isoleren anders hallo vonken)
de voordelen van dit principe:
de reactor zo dicht mogelijk bij de zuigleiding kunnen plaatsen (op de inlaatleiding)
vermijd de constructie en aanpassing van de uitlaatbuis (het grootste deel van het werk!)
constante of instelbare reactortemperatuur (+of ampère)
nadelen:
maakt geen gebruik van de restwarmte (maar gezien de overige verliezen zijn we er niet meer klaar voor!)
vereist waarschijnlijk een tweede batterij als je na 2 uur gebruik opnieuw wilt kunnen opstarten!
kwesties:
Welk materiaal en welke dikte buis moet ik gebruiken zodat deze goed opwarmt (tussen de 500 en 700 graden geloof ik) zonder al te veel stroom te pompen?
aluminium koper anders?
Als je ideeën en goede of slechte meningen hebt over het principe, aarzel dan niet, we zijn allemaal geïnteresseerd.
tot ziens, goede nacht
0 x
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 15/11/05, 08:23

hoi snel
je kunt het altijd proberen, maar weet dat het proces alleen werkt als je een dubbele stroom hebt en bovendien omgekeerd
Ik heb het op mijn kosten getest bij mijn eerste montage omdat ik mijn reactor parallel aan de cilinderkop had gemonteerd, zodat er geen tegenstroom en geen verbruiksniveau ontstond sinds ik de reactor in de buis plaatste en met het omgekeerde stroomverbruik = -1L/100
maar je kunt het ook verwarmen met de LDR zoals de merco op quanthome blijkbaar geeft het dezelfde resultaten al betwijfel ik het een beetje
dat is jouw keuze
houd ons op de hoogte
0 x
rápido
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 09/06/05, 22:57
Plaats: 97290 Marin Martinique




par rápido » 15/11/05, 20:06

bo, 's avonds
ldr = koelmiddel c ca ca?
ca niet verwarmen zeer sterk ca 100 ° max ca is genoeg?
het principe van reverse flow is niet zoals magnetisme en rennen in het noorden.
Ik zal proberen een assemblage te maken zonder reverse flow en warmte genoeg genoeg dat we zullen zien!
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 15/11/05, 20:26

De ervaring interesseert mij!

Omdat voor mij de tegenstroom ervoor zorgt dat je een hogere temperatuur hebt aan de uitlaat van de reactor dan aan de inlaat. Als gevolg hiervan gaat de lucht die uit de bubbler komt van de minst warme naar de heetste en kan een hogere temperatuur bereiken dan wanneer de lucht van de heetste naar de minst warme zou gaan (vanwege de thermische traagheid kan de lucht niet onmiddellijk opwarmen).

Mijn idee om de installatie te vereenvoudigen zou zijn om de uitlaatbuis er helemaal doorheen te prikken, en daardoor de reactor op 90°C te plaatsen.

Met een dergelijke montage kan ik op mijn voertuig veel dichter bij de uitlaatopening van de motor komen. Maar we zullen later zien dat het al zou moeten werken met de "standaard" montage!
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 94-gasten