Gelukkig nieuwjaar 2000! De wensen

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 06/01/09, 23:21

Ik had dit topic nog niet gezien, dus ik quote mezelf uit een ander topic:
Targol schreef:... Hier trouwens, Uitstekend jaar op deze site, dit forum, zijn makers en animators en zijn bijdragers om te voltooien.

- Een kleine wens voor 2009?
- "Laat mensen minder dom worden", kunnen we?
- Haaa, nee. Dit is hard gecodeerd!
- "Dat hij stopt met het rotten van de planeet en zijn omgeving"?
- Houlààà !!! Dat is nu niet zo.
- Maar we kunnen niets vragen !!!
- Bennn, ja, groei !!! Dat kan ik doen ... nou ja, op zijn minst op korte termijn.
: Twisted: : Twisted: : Twisted:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 07/01/09, 10:20

Gelukkig nieuwjaar voor iedereen, en vooral voor onze goede oude aarde!
Dat wil zeggen :
- iets minder afval in de bakken...
- iets minder auto's op de wegen...
- iets minder pesticiden in het water...
- iets minder VOC/CO2/... in de lucht...
- kortom, een beetje meer milieubescherming!
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 07/01/09, 14:40

Hoe creëer je een beetje poëzie voor deze wensen na een boodschap zoals die van Lietseu?
Hoe breng je een boodschap van solidariteit over na die van Camel1?
Hoe origineel te zijn na alles wat al is gezegd???

Jammer, ik zou heel klassiek zijn : Lol:

Gelukkig nieuwjaar voor iedereen, maar ook voor je familie en vrienden!!!

Moge dit jaar 2009 u gezondheid, vreugde, sereniteit en vele verrijkende ontmoetingen brengen. Moge het u ook in staat stellen uw projecten te laten slagen en u eindelijk de welvaart te brengen die u nodig heeft (ik laat u met rust om het niveau ervan te beoordelen).
0 x
raymond
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 08/11/04, 01:23




par raymond » 08/01/09, 23:01

Gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal, voor je familie, je dierbaren en iedereen van wie je houdt.

Moge het leven zoet en vredig voor je zijn, altijd met deze zorg voor het behoud van onze dierbare aarde.

raymond
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 21/01/09, 13:42

Hier zijn de officiële wensen van de site (sorry voor de vertraging, maar het vergde wat redactioneel denkwerk, het is iets anders dan een simpel "gelukkig nieuwjaar"), om hier te lezen: https://www.econologie.com/annee-2009-an ... -4020.html

2009 jaar, jaar verandering, pivot jaar?

Gezien de context zou ik het moeilijk vinden om u een hypocriet "voorspoedig en gelukkig nieuwjaar 2009" te wensen, zoals wij u in ieder geval al tientallen keren hebben gewenst...

Barack Obama zei het gisteren in zijn inauguratietoespraak: de economische situatie is ernstig (zonder catastrofaal te zijn) en de ondergang van het Amerikaanse imperium, en die van de westerse wereld zoals onze ouders die kenden (+3% jaarlijkse groei) is onvermijdelijk .

Het jaar 2009 zal voor de meesten van ons waarschijnlijk niet "goed" zijn: de "economische crisis" verplicht... Maar wat betekent "goed" uiteindelijk precies? Het is heel subjectief, maar ik denk dat het woord ‘gelukkig nieuwjaar’ voor de meeste westerlingen kan worden samengevat als ‘gelukkig nieuwjaar van de consumptie’, en om een ​​bekende formule te gebruiken: ‘Willen we niet werken? meer om meer te verdienen...om meer te consumeren?"

Voor 2009 wenst Econologie.com de mensheid meer openhartigheid en respect, meer delen en solidariteit, meer moraliteit en eerlijkheid, minder desinformatie in de media en meer reflectie... en natuurlijk gezondheid (veel belangrijker dan een bankrekening) en moed voor degenen wier Het jaar zal moeilijk of zelfs catastrofaal zijn vanwege een handjevol mannen...

Mannen die geloofden dat geld verdienen met geld gezond en duurzaam was,
Mannen die denken dat oneindige groei in een eindige wereld mogelijk is,
Mannen die speculeren op voedsel materiaal benodigdheden,
Mannen die jaarlijkse bonussen ontvangen waarvan het bedrag zo hoog is dat 100 werknemers in hun hele leven het niet zouden kunnen redden,
Mannen die zijn vergeten dat het de echte industrie is die de virtuele aandelenmarkt regeert en niet andersom,
Mannen die nooit verantwoordelijk of schuldig aan iets,

Voor deze mensen hoop ik eenvoudigweg dat ze zich bewust worden van hun immoraliteit van ‘altijd meer’, maar vooral van de minachting die ze jegens de mensheid hebben.

Maar ik bedank deze mannen ook voor het tonen van de tekortkomingen en beperkingen van het huidige systeem.

Is de tijd daarom bevorderlijk om na te denken over een moreler, menselijker en meer op duurzaamheid gericht systeem? Of komt er juist een sociaal en ecologisch extreem donkere periode aan? Waarschijnlijk een beetje van beide...

Zou 2009 daarom niet een jaar zijn dat bevorderlijk is voor de trivialisering van de econologie, in de breedste definitie en in ieder geval in de hoofden van mensen?
En dat het vervangen van de consumptiemaatschappij en de schuldenlast waar we zijn?

Ik hoop het namens alle econologen.

Wij zijn niet de enigen die dat denken, aangezien invloedrijke mensen als Gegard Mermet ook dit idee van de evolutie van het systeem oproepen.


https://www.econologie.com/annee-2009-an ... -4020.html
Dernière édition par Christophe de 21 / 01 / 09, 23: 13, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 21/01/09, 14:58

Rhôôô is bôôô.
Ik vind het goed om even stil te staan ​​bij wat we eigenlijk bedoelen met een gelukkig nieuwjaar.
Ik hoop dat ik dit jaar geen 600 kg olijven onopgehaald laat staan ​​door tijdgebrek!!
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 22/01/09, 20:44

Christophe schreef:“Barack Obama zei het gisteren in zijn inauguratietoespraak: het verval van het Amerikaanse imperium, en dat van de westerse wereld, zoals onze ouders dat tenminste kenden (+3% jaarlijkse groei) is onvermijdelijk.”


Barack Obama zei dit niet tijdens zijn inauguratietoespraak.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 22/01/09, 20:49

In essentie is dit wat ik begreep uit zijn originele versie. Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar in jouw link staat:

Wat minder meetbaar is, maar net zo ernstig, is de manier waarop we ons vertrouwen in onszelf zijn kwijtgeraakt – een knagende angst dat de neergang van Amerika onvermijdelijk is en dat de volgende generatie lager moet mikken.


Maar is dat alles wat je kon bedenken om te zeggen? Dat is niet het belangrijkste punt van deze wensen...

Maar wat doe je hier nog?
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 22/01/09, 21:03

Christophe schreef:In essentie is dit wat ik begreep uit zijn originele versie. Het kan zijn dat ik het verkeerd heb begrepen


Oef, dus je hebt deze toespraak niet begrepen. De andere hypothese wordt daarom uitgesloten.

Ik heb je sms ontvangen “Jaar 2009, jaar van veranderingen?” per e-mail, zoals iedereen die bij u geregistreerd is forum.
Ik ben hier nog steeds, en kom heel snel langs, om van dienst te zijn, in de betekenis die Obama aan dit woord geeft.

Om 2009 goed te beginnen, nodig ik u uit om de Obama's toespraak en mediteer erover.

Bonne voortzetting.
Dernière édition par Elec de 22 / 01 / 09, 21: 46, 3 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 22/01/09, 21:21

1) Het is niet de tekst die ik verkeerd heb begrepen; het is de toespraak in de originele taal die ik op CNN heb bekeken (in het begin tenminste nadat ik terugging naar de FR)...dus niet vertaald, niet ondertiteld...dat verklaart het...

2) Om terug te komen op de wensen. Er is geen angst zonder rook, als je begrijpt wat ik bedoel... en het verval van Amerika zal inderdaad plaatsvinden...

Bovendien is de neergang van de VS, onafhankelijk van subprimes en dergelijke, al grotendeels begonnen: de plaats van de VS is momenteel al veel kleiner dan in 1991 na de val van het Oostblok. Ze waren toen de onbetwiste meesters van de planeet... ze hadden de Koude Oorlog 'gewonnen', maar ze waren meer van streek dan voorheen omdat ze geen vijanden meer hadden...

De crisis is een eerste zelfregulering van het ‘globaliserings’-systeem, het is cyclisch en steeds erger. We proberen dit in te halen en dit kwaadaardige systeem in stand te houden. In dit geval is de kans groot dat het volgende zal echt de laatste zijn...

https://www.econologie.com/forums/les-crises ... t5666.html

3) Ik zal deze passage nog corrigeren...nog niet alle leden hebben het bericht per e-mail ontvangen...ja het is klaar:

Barack Obama zei het gisteren in zijn inauguratietoespraak: de economische situatie is ernstig (zonder catastrofaal te zijn) en de teloorgang van het Amerikaanse imperium, en dientengevolge die van de westerse wereld zoals onze ouders die kenden (+3% jaarlijkse groei) is in ieders gedachten...


8) : Cheesy:

ps: Ik wil niet eens weten wat de tweede hypothese was, maar ik denk dat het goed is... Om te zeggen dat jij het bent die beledigd is als je last hebt van "opmerkingen" over JOUW persoon? Deze insinuaties zijn veel erger... kortom, je vernedert jezelf, mijn liefste...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten