Rellen in Frankrijk in de Franse overzeese departementen: 1er dood in Guadeloupe

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 05/03/09, 23:34

na verificatie is het geen benzeencyclus, maar
een 10-koolstof ringstructuur met chloor + een ketonfunctie.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Chlord%C3%A9cone
Vandaar dat de naam chloor een grapje is : Cheesy:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 05/03/09, 23:37

Christophe schreef:Ah ja, Remundo is de ware!

Remundo schreef:die een naam draagt ​​die erg doet denken aan het gedrag van degenen die het op de bananen hebben gedumpt.


O ja? Het waren nog steeds HEN de eerste slachtoffers herinner ik je eraan...

De boosdoeners zijn:

a) degenen die het aan de boeren hebben verkocht
b) degenen die het hele jaar door bananen willen tegen spotprijzen

Desalniettemin zal ik het nu onthouden, bedankt voor het geheugensteuntje... : Cheesy:

Vergeet je degenen niet die veel meer willen verkopen dan hun land op natuurlijke wijze kan produceren, voor even verachtelijke handelsdoeleinden?
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 06/03/09, 00:47

U kent blijkbaar helemaal niets van de handelspraktijken van de landbouwwereld en de economische druk op de producenten...

:?

Maar dat geeft niet: daar gaat het niet om... maar je moet toch eens kijken naar de bovenstaande links over de economie van de overzeese departementen...
Dernière édition par Christophe de 06 / 03 / 09, 11: 00, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 06/03/09, 09:42

Remundo schreef:Ik denk dat het chloordecon is.... Zeer weinig afgebroken door de natuur, het blijft jarenlang aanwezig in de bodem.

En volgens wat ik in Thalassa heb gezien, kan dit in de grond aanwezige product door de regen worden weggespoeld en zo in de rivieren en vervolgens in de zee terechtkomen, waar het de vissen zal besmetten die waarschijnlijk door het mannetje zullen worden gegeten; kortom een ​​supercyclus van de dood in perspectief.
Om nog maar te zwijgen over de problemen met de drinkwatervoorraden!
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 06/03/09, 09:58

Remundo, ik begrijp je mening/indruk met betrekking tot Domota volledig, maar ik denk dat deze erg overdreven wordt gebruikt door een puur grootstedelijke kijk op de situatie.

Een paar vragen om mijn redenering te versterken:
1- Zoals mijn broer me vertelde: Denk je dat we een grootstedelijke afdeling 1 maand zouden hebben geblokkeerd voordat we echt op zoek gingen naar een oplossing om uit het conflict te komen?
2- Denk je dat als het dossier snel door de regering was overgenomen, we zo'n blokkade van het eiland hadden gehad??
3- Door ons voor te stellen dat de regering het dossier vanaf de eerste dagen van het conflict in handen zou hebben genomen en door ons voor te stellen dat we de volledige blokkade van het eiland zouden hebben vermeden met een besmetting van het conflict richting Martinique en nu richting de ontmoeting. Denk je dat Domota (of een ander) zo "beroemd" en populair zou zijn geworden??
4- Tot slot, en dit is voor mij het meest dramatische punt, denk je dat de situatie vandaag zou zijn opgeheven als er niet op een avond een man was gestorven op een dam??

Al deze vragen houden verband met elkaar, dus bedankt dat je mijn denken niet vervormt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 06/03/09, 11:03

+10 met Cmoa

Voor info: http://fr.wikipedia.org/wiki/Elie_Domota

Volgens dit CV (verkleind maar toch CV) lijkt hij niet het profiel te hebben van een potentiële linkse revolutionair...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 06/03/09, 11:38

Nou, wat me een beetje amuseert is dat je Domota niet ziet als een xenofobe revolutionair. Ik zal hem niet eens een linksist noemen, want extreem-linksisme is voor hem gewoon een zaak om zich de macht en de subsidies die daarbij horen toe te eigenen (overigens propt hij zich al goed vol met zijn verhoogde salaris van fonctionnaire van de Franse staat adjunct-directeur van de ANPE en zijn kleine vakbondshandel...)

Als het zicht wegvalt, heeft iedereen zijn eigen bril, vrienden.
Dernière édition par Remundo de 06 / 03 / 09, 12: 12, 1 keer bewerkt.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 06/03/09, 11:46

Christophe schreef:U kent blijkbaar helemaal niets van de handelspraktijken van de landbouwwereld en de economische druk op de producenten...

:?

Maar dat geeft niet: daar gaat het niet om... maar je moet toch eens kijken naar de bovenstaande links over de economie van de overzeese departementen...

Eenzijdige visie van de verdorven kapitalist die de arme, geplunderde boer verplettert...

Ik ben goed geplaatst om te weten dat boeren niet altijd arm zijn en dat sommigen in de verleiding komen om hun vee te voeren/op te blazen met kunstmatige producten.

Het lijkt erop dat de dierenmeelschandalen (die waarschijnlijk tot BSE hebben geleid), het overmatig voeren van maïs, of nog beter (VS), antibiotica en groeihormonen, aan uw aandacht zijn ontsnapt.

Wat betreft de banaan, dit alles was alleen bedoeld om de productie van vlees te verhogen dat geen stroomprobleem had op het moment van de implementatie van deze praktijken: winst als je ons vasthoudt. Bovendien, toen mensen begrepen dat ze dit soort "waar" aten, stortte de verkoop in, keerde de boemerang terug naar de hoofden van boeren die volkomen eerlijk waren in hun beroepsuitoefening... de anderen hadden hun winst gemaakt en wachtten op dingen om te kalmeren met hun goed afgeronde portemonnee.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 06/03/09, 12:19

Remundo schreef:Eenzijdige visie van de verdorven kapitalist die de arme, geplunderde boer verplettert...

Zonder commentaar

Remundo schreef:Ik ben goed geplaatst om te weten dat boeren niet altijd arm zijn en dat sommigen in de verleiding komen om hun vee te voeren/op te blazen met kunstmatige producten.


a) goed geplaatst in wat? Ik heb in mijn leven enkele boeren (klein en middelgroot) ontmoet en een paar discussies met hen gehad over het "systeem"... het was niet mooi...

b) niet altijd arm, vaak zelfs niet erg rijk in termen van kapitaal (machines, panden, land...meestal ontvangen door erfenis)...de gemiddelde Franse boerderij moet hoger zijn dan wat je je hele leven zult verdienen...

c) ...maar velen (de kleintjes) worden ook gedwongen dergelijke producten te gebruiken voor een simpele kwestie van OVERLEVEN.

Grote detailhandelaren verlagen de prijzen om marges terug te verdienen, want als het niet van de kleintjes wordt gekocht, dan komt het wel van de groten... we produceren te veel landbouwproducten: kopers doen wat ze willen...

Het zijn niet meer de boeren die de prijzen bepalen en dat is zonde!!

Remundo schreef:Het lijkt erop dat de dierenmeelschandalen (die waarschijnlijk tot BSE hebben geleid), het overmatig voeren van maïs, of nog beter (VS), antibiotica en groeihormonen, aan uw aandacht zijn ontsnapt.


Juist dit alles is gekoppeld aan de vraag naar steeds lagere prijzen, waardoor de producenten worden gewurgd!!! Als de telefoniste zijn brood verdiende zonder onzin te plaatsen, zou hij er geen plaatsen!!

heb je gekeken ceci ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 06/03/09, 12:40

Ik ben goed geplaatst omdat ik uit een boerenfamilie kom in een van de meest agrarische regio's van Frankrijk, en zeker de eerste voor veeteelt kwaliteit...

Uw argumenten over de machtspositie van de inkoopcentra van grote retailers kloppen, maar laat de tegenovergestelde richting achterwege, namelijk dat sommige boeren niet altijd helder zijn, noch in hun hoofd, noch in hun praktijken: daar wilde ik u even op wijzen.

In Frankrijk hebben de boeren zich laten afkopen door de kolossale subsidies van het GLB en zijn er nu gevangenen van: namelijk dat ze hun prijs niet kunnen opleggen (behalve bij rechtstreekse verkoop aan een particulier), in ruil voor voldoende subsidie..

Maar bewaterd door subsidies in de veeteelt en -teelt (met name graan), leven ze correct, soms zelfs heel goed. Zonder deze subsidies tegen gelijke verkoopprijzen zouden ze dood zijn, maar dit systeem werd zowel door hen (om gegarandeerd inkomen te hebben) als door overheden (zowel om de markt voor basisvoedingsproducten te kunnen controleren) gewild

Andere veel minder gesubsidieerde sectoren (fruit en groenten, schapen, geiten) hebben het veel moeilijker. De varkensvleessector is het slachtoffer geworden van een "op hol geslagen installatie (vooral in Bretagne)" die heeft geleid tot overproductie en pijnlijke faillissementen.

In de Verenigde Staten staat het systeem, hoewel financieel en politiek gesteund door de Amerikaanse staat, dichter bij het Wilde Westen en de buitensporige industrialisatie van de veeteelt, met wilde praktijken om de productie voor winst te maximaliseren.

@+
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 263-gasten