Wat Nicolas Hulot verkeerd! persoonlijk advies

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 13/11/06, 20:08

De meeste gehuchten rond de luchthavens zijn "na" de luchthaven gebouwd tegen onverslaanbare prijzen gezien de overlast (lawaai en kerosinegeur).
buurtbewoners voeren petities en demonstraties tegen de luchthaven en ook tegen de vliegvelden.

Pitète dat villepin ook hoopt een electoraat in de buurt van de haven te krijgen en iemand te worden die geïnteresseerd is in geluidsoverlast.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 16/11/06, 09:27

Twee kleine opmerkingen:

1) Wat zou het nut zijn van het pact als ALLE officiële kandidaten het zouden ondertekenen? Er zou inderdaad geen besluit worden genomen...

2) Wie of wat bewijst ons, of liever, garandeert ons dat (de gelukkige) uitverkorene, als hij een ondertekenaar van het pact was, het zal toepassen? (en dus dat hij het niet uit puur opportunisme tekende?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 16/11/06, 09:35

Dat is het probleem met de politiek... :onheil:
0 x
goodeco
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 14/02/06, 06:54
Plaats: Marseille




par goodeco » 16/11/06, 09:54

Definitie van pact:
Woord van Latijnse oorsprong Een andere term om een ​​overeenkomst, conventie of contract aan te duiden
voor mij
1) het zou alleen maar een vooruitgang zijn in het bewustzijn van politici
en dat is al een begin.

2) ofwel handelt de uitverkorene in de richting van het pact of anders zal het aantonen dat hij een leugenaar is….

Op dit moment is er maar één die het heeft ondertekend en het is niet groen ?????
0 x
visarend
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 10/11/06, 00:20

Hulot en de Groenen




par visarend » 16/11/06, 10:45

Ja, bovendien baart het mij zorgen dat de Groenen (politici) zo discreet zijn ten opzichte van de campagne (of beter gezegd aanpak) van Nicolas Hulot. Voelen ze zich competitief? Zijn ze jaloers dat er meer naar hem geluisterd wordt dan naar hen? Handelen ze liever in de schaduw, zonder publiciteit of demagogie? Misschien betreuren ze het dat N. Hulot niet is aangesloten bij een politieke partij, dat hij zich integendeel tot iedereen richt? In ieder geval horen we ze tegenwoordig niet veel meer.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 16/11/06, 10:51

[Bullshit Humor-modus]
Het Von Ribbentrop-Molotov Niet-aanvalsverdrag, ook wel bekend als het Duits-Sovjet-pact, werd op 23 augustus 1939 ondertekend tussen de ministers van Buitenlandse Zaken van het Derde Rijk (Joachim von Ribbentrop) en de Sovjet-Unie (Vyacheslav Molotov).

(...)

Vernoemd naar keizer Frederik Barbarossa, was Operatie Barbarossa (in het Duits: Unternehmen Barbarossa) de codenaam voor de invasie van de USSR door het Derde Rijk tijdens de Tweede Wereldoorlog. Getriggerd op 22 juni 1941, opende het het Oostfront...


[/Bullshit Humor-modus]
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Hulot en de Groenen




par Christophe » 16/11/06, 11:01

Balbuzard schreef:Voelen ze zich competitief? Zijn ze jaloers dat er meer naar hem geluisterd wordt dan naar hen? Handelen ze liever in de schaduw, zonder publiciteit of demagogie?


Een beetje van alles wat ik denk en als we zien dat Voynet en Lepage zich niet willen verenigen, vragen we ons af wat de ecologen echt motiveert... Naar mijn mening is het niet het milieu : Roll:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 16/11/06, 11:27

Moué.. Ik denk dat het probleem zit in de concessies die gedaan moeten worden, naast persoonlijke ambities.

De "Groene partijen" zijn absoluut toegewijd aan HUN ideeën en willen niet overeenkomen om slechts een klein deel ervan (het gemeenschappelijke deel) toe te passen...

Dit is naar mijn mening de grote kracht van NH, het is dat hij eerst en vooral dingen wil laten gebeuren, mentaliteiten wil veranderen, mensen aan het praten wil krijgen en daar is hij heel goed in.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 16/11/06, 11:36

het is waar dat het stof tot nadenken geeft over de goede wil van bepaalde vertegenwoordigers die verondersteld worden geïnteresseerd te zijn in de toekomst van dit land.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 16/11/06, 11:49

Kleine anekdote over Lepage: ik waardeerde zijn zin over de Erika-olieramp erg:

"Ga de stranden niet (gratis) schoonmaken"


Ik denk inderdaad dat het vrijwillig schoonmaken van de stranden is om de olielozingen te ondersteunen door te voorkomen dat de vervuilers hun verantwoordelijkheid nemen (of in ieder geval door deze te verminderen)...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten