Volkswagate maar ja ... en andere autofabrikanten?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens




par tigrou_838 » 23/09/15, 15:44

hallo, het lijkt mij ook dat er in de GM-groep Ford Opel en Company ook Bluetec zijn,
en het is waar dat een goed gereguleerd waterinjectiesysteem veiliger en economisch betrouwbaarder zal zijn, maar dan komen we terug bij het financieringsbeleid van de staten; Ik zal kraanwater nog meer moeten belasten, en zelfs belastingen moeten heffen op het terugwinnen van regenwater.

ureum is nog steeds een beetje zuur, als ik het mij goed herinner.

mode-humor
Ik zie mezelf langs de kant van de weg vollopen met zelf gemaakte plas in de tank van de auto, naast ureum komt er ook water en nog veel meer dingen, mineralen, ammoniak etc....... het is de consumptie van Belgisch bier die zal toenemen
A+
tigrou
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 23/09/15, 16:10

Eind 2014 testte het ICCT een panel van Europese auto’s op het gebied van brandstofverbruik en CO2-uitstoot.

Er was geen openlijk bewijs van bedrog.

Zoals verwacht is het geregistreerde brandstofverbruik "onderweg" over het algemeen 30% hoger dan dat van de gestandaardiseerde tests... en het verschil wordt steeds groter (in 10 was het minder dan 2000%).

Deze stijging wordt toegeschreven aan 3 factoren:
  • Het gebruik van technologieën die tijdens de test nuttiger zijn dan in het echte leven (bijvoorbeeld Stop & Start).
  • Meer gebruik van testfuncties
  • De wijziging van het gebruik in het echte leven (bijvoorbeeld het steeds systematischer gebruik van airconditioning).


Het volledige ICCT-rapport (In het Engels).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 23/09/15, 16:24

Gaston schreef:Zoals verwacht is het geregistreerde brandstofverbruik "onderweg" over het algemeen 30% hoger dan dat van de gestandaardiseerde tests... en het verschil wordt steeds groter (in 10 was het minder dan 2000%).


Dit is altijd het geval geweest sinds fabrikanten verplicht zijn een "genormaliseerd" verbruik te geven (begin jaren 90??) Heb ik het mis?

Zo werd er bijvoorbeeld een ZX-TD uit 1994 voor 4.3 liter op de weg gegeven...
Moet in de webarchief duiken... dus er is altijd vals gespeeld op dit niveau! Dat het goed toeneemt, wil ik precies zien onder welke omstandigheden de tests worden gedaan...

Dus ik ben het prima eens met je uitleg... noodzakelijkerwijs met alle energieverslindende "accessoires"... Bijvoorbeeld de stabiliteits-/tractiecontrole (wat slechts een "domme" automatische rem is): is deze ingeschakeld tijdens de tests ? Ik denk niet duidelijk...

Kunt u uw punt 2 nader toelichten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 23/09/15, 16:32

Christophe schreef:Dat het goed toeneemt, wil ik precies zien onder welke omstandigheden de tests worden gedaan...
Dit zijn geen tests, maar gemiddelden over enkele duizenden auto's (als ik het goed begrijp, statistieken van leasemaatschappijen).

Christophe schreef:Kunt u uw punt 2 nader toelichten?
Het is niet erg ontwikkeld in het rapport, maar in feite is er een beter gebruik van vertragingsfasen (of afdalingen?)

Maar we dwalen af ​​van het onderwerp : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 23/09/15, 16:41

Ok als het in echte omstandigheden is, dan zijn de variaties nog verbazingwekkender (sorry, ik heb niet op de .pdf geklikt)

We gaan weg ja maar dat niet alleen...

Kijk naar het leuke artikel dat ik vond...uit 2007:

Vervuilingsnormen: het grote bedrog van bouwers

https://www.econologie.com/forums/normes-de- ... t2952.html

Beeld

Kortom, ze spelen ALLEMAAL vals en het is niet NIEUW! En het wordt tijd dat daar verandering in komt (waterinjectie!!)

En over de genormaliseerde verbruikscyclus: https://www.econologie.com/forums/mesure-de- ... t5606.html (af te sluiten op verbruik)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 23/09/15, 17:41

Ik ben niet de enige die zich afvraagt ​​(uiteraard):

Is Volkswagen met zijn vervuilende emissie-fakesoftware de enige fabrikant die vals speelt?


http://www.france5.fr/emissions/c-dans- ... 015_416084
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 23/09/15, 18:02

Funny C'est dans l'air heeft zojuist de titel veranderd:

30 minuten geleden was het:

VW: het verhaal van een industriële ramp


(beetje overdreven, daar ben ik het mee eens...)

En nu:

VW: dodelijke roadtrip
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 23/09/15, 18:09

Is dat na het aftreden van de CEO?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 23/09/15, 18:12

Oh? Geen idee, het ontslag is vers?

Ontslag met een gouden parachute stel ik me voor... :|
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 23/09/15, 18:18

Ah ja, het is vers: Le Monde.fr met AFP | 23.09.2015 om 17:12 uur • Bijgewerkt op 23.09.2015 om 17:33 uur

http://www.lemonde.fr/automobile/articl ... 54940.html

De heer Winterkorn, 68 en sinds 2007 aan het hoofd van Volkswagen, beweert zich schuldig te hebben gemaakt aan ‘geen inbreuk’, maar zegt ‘verantwoordelijkheid nemen’ voor het schandaal en dient zijn ontslag in om Volkswagen ‘een nieuwe start’ te gunnen, aldus een persbericht van de groep.


Maar natuurlijk... dan neem ik ontslag (met een paar miljoen schadevergoedingen denk ik...) en presto magische hoed, is de fout vergeten?
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten