De hernieuwbare energie waterstofauto: de toekomst?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28726
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par Obamot » 18/04/21, 17:11

Thibr schreef:de vraag is wat het belang is van waterstof voor de auto ten opzichte van het vrijwel directe gebruik van elektriciteit in een accu
Autonomie

(Bovendien kan een waterstofvoertuig naast de waterstof ook een batterij vervoeren, dit verdubbelt de autonomie en is dus veelzijdig hybride.,.).


Thibr schreef: Ik denk niet dat de economische vergelijking in het voordeel van waterstof is, zelfs niet op de lange termijn : Wink:
Als er op de lange termijn meer olie zal zijn en wat we ook zeggen, lithium is beperkt ... en als het dat uit de zee moet halen, kun je net zo goed Na-Ion-batterijen gebruiken.

Bovendien, omdat zonne-energie onuitputtelijk is (niet eerder> 1 miljard jaar), geven we geen moer om de opbrengst.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par ABC2019 » 18/04/21, 17:34

Obamot schreef:
Bovendien, omdat zonne-energie onuitputtelijk is (niet eerder> 1 miljard jaar), geven we geen moer om de opbrengst.


onuitputtelijk betekent niet gratis ...
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par Ahmed » 18/04/21, 19:58

Obamot, Je schrijft:
een waterstofvoertuig kan naast de waterstof ook een batterij vervoeren, het verdubbelt de autonomie en is dus hybride veelzijdig.

Zou je daarmee bedoelen dat we door het verdubbelen van het voortstuwingssysteem de kans vergroten dat dat fout gaat? : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par jean.caissepas » 19/04/21, 19:52

Obamot schreef:en als je die uit de zee wilt halen, kun je net zo goed de Na-Ion-batterijen gebruiken


Het CNRS heeft een manier gevonden om dit type batterij te maken, maar met een capaciteit van 1/3 van de Li-Ion (90 Wh / kg in plaats van ongeveer 250 Wh / kg)
Het bedrijf TIAMAT begint heel pijnlijk met het lanceren van een kleine productie, maar de Franse staat gaat geen 7 miljard geven wat betreft de H2 van vrienden ...

Jammer, want een batterij die in 10 minuten wordt opgeladen en minimaal 4000 levenscycli heeft, is in ieder geval geweldig voor draagbaar gereedschap en voor opslag of gewicht maakt het niet zoveel uit.
Hun enige echte concurrent: Chinese LFP-batterijen voor minder dan $ 100 / kWh!
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28726
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par Obamot » 19/04/21, 20:03

Ah ok, ja heel goed gezien.

Ahmed schreef:Obamot, Je schrijft:
een waterstofvoertuig kan naast de waterstof ook een batterij vervoeren, het verdubbelt de autonomie en is dus hybride veelzijdig.

Zou je daarmee bedoelen dat we door het verdubbelen van het voortstuwingssysteem de kans vergroten dat dat fout gaat? : Wink:
Ik had moeten schrijven "pourrait"

Waarom verknoeien? Alles is al elektrisch op deze voertuigen, toch? Het ontwerp, de tractiemotoren etc, alles is er al. U hoeft alleen het circuit van stroom te voorzien. Of het nu gaat om een ​​brandstofcel of een accu ... ik dacht aan een huuraccupakket dat af en toe gebruikt kan worden voor lange reizen, het komt op hetzelfde neer. De accu gaat dan terug naar de dealer (of naar de garage) Ook kunnen we met een tweede volle accu (+ vol waterstof) vertrekken voor het inleveren.

Oké, het voertuig moet er voor ontworpen zijn, de accu's hebben een gewicht, de stabiliteit mag er niet teveel onder lijden. Routine...
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par Ahmed » 19/04/21, 21:51

Ik reageerde gewoon op het ongelukkige anglicisme van de kwalificatie 'veelzijdig', wat veelzijdig betekent onder onze Angelsaksische vrienden, maar onvoorspelbaar en grillig in de taal van Molière... : Wink:
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9847
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par sicetaitsimple » 19/04/21, 22:01

Obamot schreef: Ik dacht aan een huuraccu die af en toe gebruikt kan worden voor lange reizen, het komt op hetzelfde neer. De accu gaat dan terug naar de dealer (of naar de garage) Ook kunnen we met een tweede volle accu (+ vol waterstof) vertrekken voor het inleveren.

Wat is het nut van een waterstofvoertuig dat gemakkelijk 500 km actieradius zou moeten hebben en dat in een paar minuten kan worden opgeladen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par Forhorse » 19/04/21, 22:41

Waterstof heeft geen toekomst in de voortstuwing van privévoertuigen, ze verbruiken 3 keer meer energie om dezelfde service te bieden als hun elektrische equivalent. We hebben nooit de voorkeur gegeven aan een minder efficiënte technologie met identiek nut.
Dit alles zodat we 3 keer per jaar, wanneer we het echt nodig hebben, in 5 minuten kunnen tanken in plaats van 20, terwijl het de rest van het jaar voor dagelijkse uitstapjes niet uitmaakt ... het is belachelijk.
4 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28726
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par Obamot » 19/04/21, 23:48

Ik ben bang dat de hoop toen gedoucht werd.
0 x
fakir
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 192
Inschrijving: 07/05/07, 12:34
x 5

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par fakir » 22/04/21, 22:40

9 jaar en een paar dagen na het openen van deze thread, ontdekte ik dat deze nog steeds actief is!

Ik heb de 9 jaar gemist, maar ik heb er vertrouwen in voor de 10 jaar en ik kondig aan dat ik aanwezig zal zijn :-)

Ik geef toe dat ik vandaag verbaasd ben over de evolutie van de drums en ik dank een zekere Musk dat hij zijn visie aan iedereen heeft kunnen opleggen.
Het conservatisme in deze omgeving was zo krachtig en de bedragen die ermee gemoeid waren zo verbijsterend dat het onvoorstelbaar was om uit het thermische automodel te komen.
[Conspiracy mode ON] Het lijkt erop dat internationale financiën meer wedden op drugs (en op de dubbelcijferige rendementen van deze bedrijven ...) [Conspiracy world OFF] In feite nee, het is feitelijk :-)

Ik ben echter van mening dat de H² nog toekomst heeft. Het blijft veelzijdig en maakt laadtijden mogelijk die dicht bij de thermiek liggen.
De prijs van hernieuwbare energie is gedaald en het produceren van hernieuwbare energiebronnen van H² lijkt mij goedkoper dan zijn aardolie-equivalent.
Voor treinen, vliegtuigen en vrachtwagens is H² een oplossing.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten