De auto van de toekomst

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/01/09, 00:30

Remundo schreef:Ah ja, wat denk je van de kruising tussen een vrouwelijke sapiens hydrocarbrensis en een mannelijke pasapiens portabilis...

We zouden enige kans hebben op een hydrocarburensis pasapiens portabilis : Lol:


De defecten zijn inderdaad nog steeds dominant bij Hydrocarburensis : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 25/01/09, 09:12

chevesne51 schreef:Bonsoir,

Met betrekking tot "terug naar de toekomst", aangehaald door Remundo,

http://www.motorlegend.com/video-voitur ... 0/527.html

Zoveel verspilde tijd en verspilde energie!

Hallo Chub,
In hetzelfde genre, The Never Happy
Om de oude archiefvideo te zien, helder: het lijkt alsof deze uit 2009 stamt : Cheesy:

3min05 "Renault is al lang geïnteresseerd in elektrische voertuigen en brandstofcellen, Peugeot itou" 1967, enz...
0 x
Beeld
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 25/01/09, 16:51

Michel Kieffer schreef:Kinetische energie of wat kan worden teruggewonnen door te remmen?

Ec = ½.m.v² = ½.(1300kg).(90km/h/3,6=25m/s) = 0,4 MJ


Hallo,

Sorry, Michel, dat ik weer kom... met mijn c.......s, maar deze berekening gaat ervan uit dat de auto van 1300 kg geen wielen heeft of dat hij wel wielen heeft maar dat deze niet draaien of geen massa hebben . Nu heeft een auto 4 wielen met 4 velgen, 4 banden, 4 schijven of trommels + transmissie-assen, enz... die roteren en een massa hebben die verre van verwaarloosbaar is. De kinetische energie van een puntensysteem is de som van de kinetische energieën van al zijn punten. Het zou daarom bij de berekening nodig zijn om afzonderlijk de kinetische energie van een wiel te berekenen en daaraan de kinetische energie van een volledig roterend wiel toe te voegen met: ½ (traagheidsmoment * kwadraat van de hoeksnelheid), wetende de straal van het wiel, en vermenigvuldig dit met 4 om de kinetische energie van de wielen in translatie en rotatie te verkrijgen en we zullen zien dat deze verre van verwaarloosbaar is (0,1 of 0,2% bijvoorbeeld) en dat het tussen de 20 en 40% ligt dat je moet toevoegen aan uw berekening. En gezien de diameter van de wielen en de breedte van de banden die alleen maar groter worden, zal dit percentage in de toekomst nog verder toenemen. :schok:

Wat dit onderwerp betreft moet worden opgemerkt dat de eerste versies van hybride auto's van Toyota en Honda belachelijk kleine wielen en smalle banden hadden om de traagheid te verminderen, maar dit maakte journalisten aan het lachen en werd toen als niet-commercieel beschouwd. wielen. :onheil:

Met vriendelijke groet,

Leo

:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 25/01/09, 17:30

hello,

Maximus Léo, ik deel uw mening niet over grootteordes.

het traagheidsmoment van een cilinder met massa m en straal R is J = mR² / 2

bij v=90 km/u, als R = 25 cm, omega =v/R =25 [Mevr] /0,25 [m] =100 rad/sec

dus voor een wiel van 10 kg: Ec= 1/2 J omega^2 =1562 J

of op 4 wielen: 6250 J kinetische rotatie-energie.

Zeer klein vergeleken met 400 J = 000 MJ
0 x
Beeld
Michel Kieffer
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 716
Inschrijving: 21/12/08, 18:25
Plaats: Straatsburg
x 7




par Michel Kieffer » 25/01/09, 17:43

Leeuw,

Bedankt voor de (waardevolle) informatie, en we zien wederom dat de "de duivel zit in de details"(Duits spreekwoord)...

We kunnen hieraan toevoegen dat in de tijd van de CITROEN GS en anderen alle wielen smal waren en een kleinere diameter hadden. Belangrijkste oorzaak: lichtheid en laag vermogen die op zichzelf te wijten zijn aan een koopkracht die in 2 grofweg 1975 maal lager lag. Gelukkig of pech (?), inmiddels zijn we veel rijker geworden en is ons energieverbruik toegenomen. BBP!

Wat betreft Toyota's verandering van gedachten met betrekking tot het esthetische aspect van smalle wielen, dit is merkwaardig: Toyota geeft ten onrechte toe in plaats van de 'nobele zaak' van deze keuze uit te leggen, en tegelijkertijd construeren ze een extravagant commercieel discours over de interesse in hybridisatie terwijl hun hybride voertuigen verschrikkelijk zwaar zijn… (zie PS hieronder)

Michel

PRIUS special PS: hier is het archetype van de vals-goede oplossing of de kunst en manier van ‘klein spelen’: we hebben een secundaire oorzaak behandeld, in dit geval via het spel van hybridisatie, zonder een primaire oorzaak ter discussie te stellen: overtollige massa. Het tegenovergestelde doen zou 3x (drie keer) effectiever zijn, dus waarom staan ​​ze erop het omgekeerd te doen… Zie het stripverhaal « CO2-strategie » http://cocyane.chez-alice.fr/energie.html
0 x
Michel Kieffer
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 716
Inschrijving: 21/12/08, 18:25
Plaats: Straatsburg
x 7




par Michel Kieffer » 25/01/09, 18:09

Leeuw + Remundo,

Goed spel, Remundo was scherper dan ik!

Het is duidelijk (achteraf natuurlijk): de massa van de wielen is onbeduidend vergeleken met de massa van de auto, en de rotatiesnelheid is over het algemeen laag.

Dit doet niets af aan het inzicht van Leo…als groep zijn we nog steeds sterker!

Smalle en niet te grote wielen zorgen nog steeds voor besparingen in massa en aerodynamica. Deze 2 punten dragen bij aan de vermindering van het vermogen en de brandstof aan boord...

Michel

PS “het geheugen heeft zijn grenzen”, voor degenen die springen als ze J = 1/2MR² zien: voor een geïsoleerde massa: J = MR², voor een wiel: J = 1/2MR²
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 25/01/09, 18:30

natuurlijk Michel : Wink:

Leo's redenering is rigoureus, maar de aangebrachte correctie is nog steeds marginaal, lijkt mij. :P

spreken van momenten van traagheid... : Cheesy:

Verklaring | Vertaling :
het is triviaal (of voor de hand liggend) | Ik kan niet zeggen waarom dit waar is

automatisch hebben we |Ik kan niet zeggen waarom dit waar is

uit een berekening blijkt dat | een berekening die ik niet heb gemaakt zou dat zeker aantonen
de lezer zal gemakkelijk aantonen dat | het stoort mij om dat te laten zien

Wij raden de lezer ten zeerste aan de aangegeven oefeningen | te doen aangezien ik ze niet heb gedaan, kunt u ze voor mij corrigeren

Ik liet dit resultaat zien in een eerder artikel | I Ik weet niet meer hoe we dit in vredesnaam moeten bewijzen.

we generaliseren gemakkelijk naar | generaliseren gaat mijn niveau te boven

volgens een bekende eigenschap | per 10 mensen in de wereld

het bewijs bestaat uit twee regels | met vijf lemma’s

het is algebra | het is niet interessant (in de mond van een analist)

het is analyse | het is niet interessant (in de mond van een algebraïst)

het is elementair (of klassiek) in de theorie van Bornitziaanse ruimten van de tweede soort |
Ik begreep deze stap in je demonstratie niet helemaal, je hebt een fout gemaakt in je demo
: Cheesy:
0 x
Beeld
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2




par RIAZ » 25/01/09, 18:50

Michel Kieffer schreef:Wat betreft Toyota's verandering van gedachten met betrekking tot het esthetische aspect van smalle wielen, dit is merkwaardig: Toyota geeft ten onrechte toe in plaats van de 'nobele zaak' van deze keuze uit te leggen, en tegelijkertijd construeren ze een extravagant commercieel discours over de interesse in hybridisatie terwijl hun hybride voertuigen verschrikkelijk zwaar zijn...


Een PRIUS die ontdaan is van de technologische kathedraal die hij met zich meedraagt ​​en gemotoriseerd is met het vermogen dat door zijn lagere gewicht mogelijk is, zou zeker zuiniger zijn dan het verkochte model. Tenzij je natuurlijk graag rondrijdt terwijl je ‘All in line, leu leu…’ zingt.

TOYOTA noemt zichzelf een voorloper op het gebied van Combat Vert en zei het zo goed dat hij erin slaagde iedereen het te laten slikken (zelfs minister BORLOO, maar het is waar dat een minister...) een nog treffender bewijs leverde van de verraad van zijn toespraak met de iQ.

Dit is wat ik op 12 oktober schreef om een ​​draad te openen die net zo verraderlijk heet:
MONDIAL DE L’AUTO: De koning is naakt!
https://www.econologie.com/forums/mondial-de-l-auto-2008-le-roi-est-nu-t6333.html

RIAZ schreef:Dus ging ik zonder al te veel hoop naar de TOYOTA-WERELD, omdat er lekkages waren geweest, die daar eenmaal helaas werden bevestigd. Deze iQ die de media al een jaar lang eert, zou de exacte personificatie zijn van genialiteit op 4 wielen. Patatras, als er al een genie is, is hij zo discreet dat we hem niet tegenkomen. Maar ik ben geen referentie, misschien ben ik te lomp om door enthousiasme te worden opgetild....
Er is erger, de 425 mm minder lang dan de AYGO kost 4.000 € (10 € per mm, het is niet duur!) En erger nog, de iQ is 55 kg meer (845 kg) en sterk logischerwijs 0,1 l / 100 km meer dan de genoemde AYGO (vergelijking tussen de basisversies) met dezelfde motor....

4,6 l/100 en 109 g/km voor de AYGO, 4,7 l/100 en 110 g/km voor de iQ..... (Ik heb de foto's van de panelen aanwezig op de show)
Petje af voor de kunstenaar, het moest gebeuren!!!!

De roeping van deze iQ is niet om de planeet te redden, zoals zelfgenoegzaam wordt herhaald door de kranten, maar om geld te verdienen aan trendy Bobo's die (in het begin) blij zullen zijn om te laten zien dat we niet verplicht zijn een SMART te kopen om er slim uit te zien. En dat zullen er veel zijn, de aandeelhouders van TOYOTA zullen blij zijn. Elk heeft zijn eigen codes....


Sinds de MONDIAL lijken er afspraken te zijn gemaakt met hemel en aarde iQ is verhoogd naar 100 g en heeft een bonus van €1000. Het is heel recent, in december bij de TOYOTA-dealer hadden ze geen informatie.
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
Michel Kieffer
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 716
Inschrijving: 21/12/08, 18:25
Plaats: Straatsburg
x 7




par Michel Kieffer » 25/01/09, 18:56

Remundo,

In uw presentatie benadrukt u vooral dat een perceptie een mix is ​​van aangetoonde feiten en intuïties. Dat laatste is gebaseerd op de berg aan ervaringen en informatie waarmee we worden gebombardeerd.

Deze mix “ echte kennis " en ikintuïties », met de toegevoegde kracht van een groep, zijn de drijvende krachten achter een goede beslissing, zie de 2 pdf-bestanden in het beheergedeelte van de site http://cocyane.chez-alice.fr/management.html )

Veel leesplezier

Michel
0 x
Michel Kieffer
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 716
Inschrijving: 21/12/08, 18:25
Plaats: Straatsburg
x 7




par Michel Kieffer » 25/01/09, 19:06

Riaz,

Bij Toyota zijn ze echt heel sterk! …en ze slaagden erin om ‘de onze’ aan boord te nemen, bouwers-politiek-journalisten-gebruikers…, in hun “hypertechnologie” die secundaire oorzaken* behandelt!

Descartes moet zich omdraaien in zijn graf… en felicitaties aan onze ingenieurs “ de beste van de wereld » (Ik maak er deel van uit, maar ik ben een afvallige, net als jij?…).

Michel

PS speciale PRIUS-herinnering: hier is het archetype van de vals-goede oplossing of de kunst en manier van ‘klein spelen’: we behandelen een secundaire oorzaak, in dit geval via het spel van hybridisatie, zonder eerst een oorzaak in twijfel te trekken: overtollige massa . Het tegenovergestelde doen zou 3x (drie keer) efficiënter zijn, dus waarom staan ​​ze erop het omgekeerd te doen… Zie het stripverhaal “CO2-strategie” http://cocyane.chez-alice.fr/energie.html
Dernière édition par Michel Kieffer de 25 / 01 / 09, 22: 19, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten