Europa heeft tegen 15 2030 keer meer laadstations nodig

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par sicetaitsimple » 16/01/20, 14:57

jean.caissepas schreef:Een vriend van een elektricien legde me uit dat in alle kelders van moderne gebouwen de kanalen vooraf naar de garage worden getrokken (blijkbaar wettelijke verplichting, als dit nog steeds relevant is), met een "gat" aankomend in de garage, maar slim "verstopt" door een pleisterwerk zodat de koper van de garage vraagt ​​en volledige pot betalen de verbinding (verborgen, zoek gewoon of deze bestaat).


Het is mogelijk, geen idee. Maar voor iedereen die een laadstopcontact in zijn box wil laten installeren, lijkt het mij niet ongebruikelijk dat hij daarvoor betaalt, toch?
Als hij nu genaaid wordt door een elektricien die 10 of 20 meter aan bloeding en omhulsel gaat berekenen die al bestonden, moet je contact opnemen met de elektricien....
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par sicetaitsimple » 16/01/20, 15:00

Christophe schreef:Voor het "recht op stekker", oké (onroerend goed is niet mijn vakgebied) maar ik betwijfel of de copro de meerkosten van dit EV-laden wil financieren, Ik heb het alleen over de kWh van de gemeenschappelijke ruimtes, die onvermijdelijk zal toenemen... (zelfs als deze verwaarloosbaar zijn in vergelijking met andere copro-kosten...)


Je hebt het artikel niet gelezen... De individuele meter is verplicht. Normaal.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par Christophe » 16/01/20, 15:31

Ik heb het goed begrepen, bedankt! Maar de installatie van een meter + stopcontact vereist nog steeds een akkoord van de copro!

Alle gemeenschappelijke ruimtes worden beheerd door het bedrijf en aangezien er altijd (minstens) één klagende idioot is in een copro... is dat het probleem

Zelfs als de eigenaar van de EV 100% van de stekker zou willen betalen, zou hij niet (zeker) geblokkeerd kunnen raken door de copro-regelgeving.

Bovendien bestaat het risico dat het abonnementsaanbod verandert...en dat de klagende idioot er onvermijdelijk niet voor wil betalen...
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par jean.caissepas » 16/01/20, 16:28

Sinds 2016 zijn er al decreten:

http://www.avere-france.org/Site/Articl ... le_id=6655

https://professionnels.promotelec.com/a ... les-neufs/

https://www.baticopro.com/guides/instal ... euble.html

en Enedis adviseert over de procedures:
https://www.enedis.fr/sites/default/fil ... charge.pdf

Anders moest de verborgen mantel naar de meter die gekoppeld is aan het appartement dat eigenaar is van de garage (geen gebruik van energie uit de gemeenschappelijke ruimtes).
1 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par Christophe » 16/01/20, 16:53

Nou ja, maar 99% van de mensen woont in gebouwen die vóór 2016 zijn gebouwd!

Aan de andere kant lijken de doelstellingen mij erg ambitieus: lees ik goed? we hebben 50 of 75% “elektrische” plaatsen in de woningbouw nodig?? Waarom hebben we meer nodig in % als er meer plaatsen zijn? Zou het tegenovergestelde niet logischer zijn?

Beeld
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par sicetaitsimple » 16/01/20, 22:04

De "openbare" laadmarkt is in ieder geval nog lang niet volwassen!

Na het stopzetten van het "gratis" opladen bij Tesla, zou Ionity zijn prijzen met een paar honderd procent verhogen voor een "klassiek" opladen van enkele tientallen kWh aan een voertuig uitgerust met een grote batterij, uitgaande van een tijdsafrekening (€ 8 /h) naar kWh facturering.

https://www.automobile-propre.com/ionit ... ra-rapide/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par Christophe » 17/01/20, 00:17

Dat is ronduit walgelijk... vooral omdat ik me kan voorstellen dat ionity profiteerde van genereuze overheidssubsidies tijdens de installaties... :onheil:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par sicetaitsimple » 17/01/20, 12:09

Christophe schreef:Dit is eerlijk gezegd walgelijk...


Het doel van mijn bericht was niet om Ionity specifiek te ‘aan de kaak stellen’, maar om erop te wijzen (dit is het onderwerp van de draad) dat de prijsmechanismen voor ‘openbare’ opwaarderingen nog lang niet voltooid waren.
Dat gezegd hebbende lijken de mechanismen van het "pakket" (ik had het mis, het is geen € 8/u maar € 8/laadsessie hierboven) mij gedoemd: een stimulans voor de "sukkel"-auto die blijft tot 'tot de laatste kWh op de enerzijds en ongelijkheid tussen verschillende gebruikers anderzijds.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par Christophe » 17/01/20, 12:57

Zuigauto op een rustplaats langs de snelweg (waar Ionity voornamelijk gevestigd is) het lijkt mij ingewikkeld...Of je hebt 2 elektrische auto's nodig! : Cheesy:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par sicetaitsimple » 17/01/20, 13:07

Christophe schreef:Zuigauto op een rustplaats langs de snelweg (waar Ionity voornamelijk gevestigd is) het lijkt mij ingewikkeld...Of je hebt 2 elektrische auto's nodig! : Cheesy:


Zuignap in de zin dat hij (bijvoorbeeld) 1,5 uur aangesloten blijft om een ​​lading van 100% te bereiken, terwijl een half uur voldoende zou zijn om weer tot ongeveer 80% op te laden.
De laatste 20% van het opladen gebeurt ongeacht de auto en de terminal met een zeer lagere snelheid.
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten