Europa heeft tegen 15 2030 keer meer laadstations nodig

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Europa heeft tegen 15 2030 keer meer laadstations nodig




par jean.caissepas » 16/01/20, 10:50

0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par Christophe » 16/01/20, 11:24

Tot 2030 en om te praten over wat er in de buurt van mijn huis is, zijn de meeste van de meer dan 149 in de Ardennen Métropole geïnstalleerde laadstations 95% van de tijd ongebruikt ...

Er moet gezegd worden dat er 149 Nexans-terminals zijn voor 32 autodeelauto's ... Ze hebben het groots gezien!

Dat er in de agglomeratie van gemeenten een Nexans-fabriek is, heeft ongetwijfeld een rol gespeeld ... : Cheesy:

https://ardenne-metropole.fr/index.php/ ... ectriques/



0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par sicetaitsimple » 16/01/20, 12:43

jean.caissepas schreef:Het is niet gewonnen!
http://www.avem.fr/actualite-il-faudra- ... -7839.html


Interessant. Ze komen uit op een verhouding van ongeveer één openbaar oplaadpunt voor 14 tot 15 VE (plus natuurlijk nog veel meer privé-punten, thuis, werk). Ik had niet echt een idee over deze verhouding waarvan we gaan uitgaan " geoptimaliseerd '.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par Christophe » 16/01/20, 12:58

Welnu, in de gemeente Ardenne Métropole, moeten we een verhouding hebben van 1 terminal voor 1 EV ... Er is ruimte! : Cheesy:

Waarom kiezen voor 15 ratio? Dit komt overeen met 1 keer opladen om de 2 weken, dus aangenomen dat de EV 400 km autonomie heeft, betekent dit een jaarlijkse km van 400/2 * 52 = 10 km ...

Ja, het is consistent ... De zorg zal zijn om piekperiodes te beheren ... en de levering van elektronen van snellaadstations ...

Het huuraanbod in de metropoolregio Ardennen is vandaag zeer aantrekkelijk! Voor degenen die geen auto hebben, is het eerlijk gezegd competitief!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par Christophe » 16/01/20, 13:03

Nou, het wordt niet gefactureerd door de km maar door het uur: https://france3-regions.francetvinfo.fr ... 54782.html

De tarieven zijn bedoeld als stimulans, vanaf 7 euro het eerste uur dan dalend. Er is ook een abonnementsprincipe voorzien, waardoor het uurtarief onder de 5 euro komt. Let op een 10 uur durende ontdekkingsaanbieding voor 40 euro.


Rijdend aan 50 km / u heb je dus een reële prijs per km (all inclusive) van 40/500 = 0.08 € / km ... Onverslaanbaar!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par sicetaitsimple » 16/01/20, 13:05

Christophe schreef:Waarom kiezen voor 15 ratio? Dit komt overeen met 1 oplaadbeurt elke 2 weken, dus aangenomen dat de EV 400 km autonomie heeft, betekent dat een jaarlijkse km van 400/2 * 52 = 10 km ... Ja, het is consistent ... om piekperiodes te beheren ... en de levering van elektronen van snellaadstations ...


Zo kun je niet rekenen, de overgrote meerderheid van de oplaadbeurten is klaar en wordt thuis of op het werk gedaan.

De studie kan hier worden gedownload: https://www.transportenvironment.org/pu ... -need-2030
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par Christophe » 16/01/20, 13:09

Het is een benadering die zegt dat de verhouding van 15 (= 1 keer opladen om de 15 dagen) consistent is omdat deze overeenkomt met 10 km per jaar ...

Voor thuisopladingen, neem me niet kwalijk maar in een appartement, belangrijkste type huisvesting in de stad, waar EV zijn volledige betekenis krijgt, het is over het algemeen onmogelijk of moeilijk op te zetten!

Want zelfs met een parkeerplaats (ondergronds of boven het hoofd), die het menselijk hart kent, betwijfel ik of de mede-eigenaren die geen VE bezitten, ervoor kiezen om te investeren in een terminal voor € 10 voor 000 of 1 EV's van hun buurman ... : Cheesy:

In dit geval is de enige optie de openbare terminal.

Bedankt voor de studie, ik bewaar het hier:
01 2020 Concept TE Infrastructure Report Final.pdf
(3.91 miljoen) Downloaded keer 9562
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par sicetaitsimple » 16/01/20, 14:26

Christophe schreef:Voor thuisopladingen, neem me niet kwalijk maar in een appartement, belangrijkste type huisvesting in de stad, waar EV zijn volledige betekenis krijgt, het is over het algemeen onmogelijk of moeilijk op te zetten!
Want zelfs met een parkeerplaats (ondergronds of boven het hoofd), die het menselijk hart kent, betwijfel ik of de mede-eigenaren die geen VE bezitten, ervoor kiezen om te investeren in een terminal voor € 10 voor 000 of 1 EV's van hun buurman ... : Cheesy:
In dit geval is de enige optie de openbare terminal.
Bedankt voor het onderzoek, ik bewaar het hier: 01 2020 Draft TE Infrastructure Report Final.pdf


We zijn het daarmee eens, maar iemand die niet de mogelijkheid heeft om thuis en / of op het werk op te laden, zal a priori niet worden uitgerust met een elektrische auto ... tenminste vandaag.
In flatgebouwen bestaat het 'recht om te nemen' in ieder geval bij wet in Frankrijk, op voorwaarde dat het enerzijds haalbaar is en anderzijds 'redelijk' qua kosten voor de persoon die gaat uitrusten en betalen (in het bijzonder op individuele plaatsen in de kelder, natuurlijk als je een hele parkeerplaats buiten moet oversteken via een greppel, zal het anders zijn!). Maar we hebben het hier niet over € 10000, alleen een stopcontact van een paar "individuele" kW met een meter die meer dan genoeg is. zien https://www.automobile-propre.com/dossi ... roprietes/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par Christophe » 16/01/20, 14:39

Ik denk niet dat de toegang tot de uitlaat de eerste rem is op de verkoop van elektrische voertuigen eh ... het telt zeker, maar verre van de eerste rem!

Het eerste obstakel is de prestatie met betrekking tot de veel te hoge prijs: met VE krijg je minder voor meer, logisch dat het slechts een minderheid interesseert!

Voor het "recht op de stekker", oké (onroerend goed is niet mijn vakgebied) maar ik betwijfel of de copro de extra kosten van het opladen van deze EV wil financieren, ik heb het alleen over de kWh van de commons die onvermijdelijk zal stijgen. .. (zelfs als verwaarloosbaar vergeleken met andere copro-ladingen ...)

Ah menselijk egoïsme ... het wordt niet gewonnen!
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par jean.caissepas » 16/01/20, 14:42

sicetaitsimple schreef:In flatgebouwen bestaat het "recht om te nemen" op zijn minst legaal in Frankrijk, op voorwaarde dat het enerzijds haalbaar is en anderzijds "redelijk" in kosten voor degenen die zichzelf uitrusten en betalen ...


Een vriend van een elektricien legde me uit dat in alle kelders van moderne gebouwen de kanalen vooraf naar de garage worden getrokken (blijkbaar wettelijke verplichting, als dit nog steeds relevant is), met een "gat" aankomend in de garage, maar slim "verstopt" door een pleisterwerk zodat de koper van de garage vraagt ​​en volledige pot betalen de verbinding (verborgen, zoek gewoon of deze bestaat).

Te controleren op mensen die in steden in recente gebouwen wonen.
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,

omdat de toekomst mag niet sterven.

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 216-gasten