EcoCalculator SNCF

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13

EcoCalculator SNCF




par nonoLeRobot » 21/10/06, 22:35

Hier is het: http://www.voyages-sncf.com/dynamic/_SvMmComparator Hiermee kunt u de CO2-emissies vergelijken voor een rit, afhankelijk van de trein van de auto of het vliegtuig.

Wat denk je?

Ik deed een beetje kwartier op Kyot-home dat ik hoop te voltooien met Rulian en uw opmerkingen. ..
0 x
Avatar de l'utilisateur
Castor
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 127
Inschrijving: 06/04/06, 22:15
Plaats: Frankrijk: IDF




par Castor » 24/10/06, 01:53

Goedemorgen.

Tegelijkertijd houden ze alleen rekening met CO2, het is niet de enige "vervuilingsindex" waarmee rekening moet worden gehouden.
0 x
Wetenschap begint met nieuwsgierigheid.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79487
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11102




par Christophe » 24/10/06, 12:01

Ik vraag me vooral af of hun berekeningen compleet zijn ... en daarom eerlijk ... omdat de trein in alle gevallen goedkoper en minder vervuilend is ... mag niet commercieel zelfmoord zijn ...

Ik vind de kosten van de auto erg hoog ... als de echte kosten zijn inbegrepen voor de auto, moet je hetzelfde doen voor de trein (verzekering, afschrijvingsmateriaal, weg ...) maar het lijkt mij dat dit de prijs is kaartje dat wordt weergegeven .... dus niet noodzakelijk de werkelijke kosten ..

Sommige indirecte kosten CO2 SNCF: offset hun tekorten, productie-apparatuur, productie route (FYI LGV Est heeft gekost 1 miljard tot € ... en duizenden tonnen CO2 ...)

Analyses later gemaakt:

De SNCF biedt een paar dagen een Eco-comparator om kosten en ontladingen in 2 CO3-transportmiddelen te vergelijken: de trein (natuurlijk), het vliegtuig en de auto. Je kunt het hier testen.

Als het basisidee prijzenswaardig en zelfs zeer goed is, lijken de resultaten helaas commercieel gericht, des te slechter ze misvattingen geven aan niet-ingewijde consumenten ... Hier zijn enkele korte analyses.

1) De CO2-releases die in aanmerking worden genomen voor de trein worden niet gecorrigeerd volgens de Europese landen.

We kunnen redelijkerwijs aannemen (om de resultaten te oriënteren in het "voordeel" van de SNCF) dat rekening wordt gehouden met de Franse lozingen, dat wil zeggen tot de meest gunstige in Europa ("dank u wel" aan de Franse kerncentrale). account.

Het bewijs in foto's met 2 Europese reis en een nationale reis:

1) Parijs-Berlijn (ongeveer 1050km):
Beeld

2) Parijs-Madrid (over 1300km):

Beeld

3) Lille-Marseille (over 1000km):

Beeld

Voor informatie en volgens dit werk zijn de CO2-releases om een ​​elektrische kwh te produceren respectievelijk:

* Duitsland: 600 gram.
* Spanje: 480 gram.
* Frankrijk: 90 gram.

De foto's hierboven spreken voor zich ...

2) CO2-emissies van vliegtuigen lijken grotendeels te worden onderschat.

Hoewel het juist is om te spreken van de uitgifte in gelijkwaardige CO2 zie lager in de auto voor de lange afstandsvluchten in vliegtuigen tractor als vollast A380 zoals dit artikel laat zien, is deze redenering meer van toepassing op korte en regionale vluchten.

Volgens Wikipedia, een ATR (regionale luchtvaartmaatschappij van 1980 jaar) en Airbus A318 (moderne luchtpost gemiddeld) gebruikt in het beste geval (volle belasting en langere vliegbereik), meer dan 7L om 100 per passagier of ruwweg 16 om 17kg van CO2. CO2 waarden geschat door de SNCF voor vliegtuigen zijn niet alleen ideaal (best case), maar ook de auto zakt, ...

Ingenieur Jean-Marc Jancovici schreef een artikel over luchtvervoercijfers (lokaal en lange afstand) dat u hier kunt lezen.

3) De emissies (en dus het verbruik) van de auto lijken overschat.

Verre van ons om het gebruik van de privé-auto te verdedigen, toch lijkt de CO2-uitstoot van de "gemiddelde" auto's van het SCNF ons overdreven. Inderdaad, volgens de verbrandingsvergelijkingen: bij 1 liter verbrande benzine komt 2,3 kg CO2 vrij en bij 1 liter diesel komt 2,6 kg CO2 vrij. Laten we een reis Parijs-Straatsburg vergelijken vanuit de ecocomparator.

Het is goed om te specificeren dat de SNCF Mappy lijkt te gebruiken voor zijn autoberekeningen aangezien de ritten altijd dezelfde duur hebben (tot binnen een minuut), we zullen ons daarom baseren op de gedetailleerde gegevens van Mappy en een reis Parijs-Straatsburg 'bestuderen' met een gemiddelde auto van de fabrikant "MapSNCF".

De gemiddelde auto van de fabrikant "MapSNFC" zou daarom verbruiken: 98 / 2,3 = 42,6L benzine of 37,7L diesel voor 488 km of 8,7L benzine en 7,72L diesel.

Dat is heel wat gezien de huidige motor ontwikkelingen: onze Twingo van 2002, verbruikt maximum brandstof 5,5L om 100km (en het is niet ongewoon om 4,2 4,5L bereiken op kleine excursies) en de meeste moderne diesel zelden meer dan 6,5L 100 op de lange rit.

Conclusie.

Om heel snel te concluderen, als het oorspronkelijke idee zeer interessant leek om het bewustzijn te vergroten, is het eindelijk goed om te onthouden dat het doel van de SNCF is om kaartjes en ... vliegtuigen te verkopen.
Deze "eco" -vergelijker is daarom misschien niet zo onpartijdig ... Kunnen we spreken van marketingmisbruik onder het mom van ecologie en eco-burgergedrag? Niets is minder zeker ... Hoe dan ook, in andere omstandigheden zouden sommigen valse reclame of bedrog oproepen, maar met de omgeving weten we hoe we tolerant moeten zijn ...
[/ Quote]
Dernière édition par Christophe de 12 / 07 / 11, 09: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79487
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11102




par Christophe » 24/10/06, 12:07

ps: we beseffen ook dat de auto ALTIJD de meest vervuilende is ... zelfs vergeleken met de zeer korte vlucht binnen ... Wat mij nog grotendeels overdreven lijkt en vooral dat mensen bedriegt: het vliegtuig c ' is daarom "schoon" ...

Ik ga de cijfers in detail bekijken, maar eerlijk gezegd ...
Eindelijk is het het 'inlopen' zoals ze zeggen: 'De eco-comparator bevindt zich in de inloopfase',
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 24/10/06, 14:53

Nee, ik denk niet dat de afschrijving van het railsysteem wordt meegerekend, het is ook hetzelfde voor de wegen en de auto (behalve de snelweg of een klein deel wordt betaald door de tol). Eigenlijk zijn de kosten van het totale gebruik van de auto duur, maar hey, ik denk dat je denkt aan ons die vaak kleine gebruikte auto's kopen, maar degenen die grote nieuwe kopen hebben veel om het gemiddelde te verhogen, de brandstof is inbegrepen in de kosten van slijtage. In elk geval is de prijs van slijtage erg klein, het is niet degene die als vergelijking dient.

In het vliegtuig, ik denk dat in het algemeen wordt daarom beschouwd als 3L 100 meer voor korte trips, maar zelfs 5L, blijft het vaak dat de auto voor een cursus, de auto is niet rendabel gemaakt alleen als het meer verantwoordelijk, maar als je hem een ​​verdubbeling van de 2 mensen CO2 de trein of het vliegtuig, dus dit is gewoon.

Het enige dat waar en belangrijk is, is om naar het vliegveld te gaan, vooral voor korte trips, maar dat heb ik opgemerkt, en in feite nu dat ik denk dat het vaak met de bus wordt gedaan, dit dat is niet zo erg.

Kortom, ik weet niet dat de retail klaar is, maar het lijkt mij nogal correct, in ieder geval weten we dat de auto veel pols is, maar dat het probleem van het vliegtuig vaak is dat we teruggaan naar de kilometer terwijl we doen over het algemeen veel meer dan één kilometer per vliegtuig.


Ah ja Beaver, ik heb er ook een opmerking over gemaakt, een deel van de energie is duidelijk nucleair :-(. Maar dat is een andere discussie, we hebben het hier over CO2 en het broeikaseffect. Natuurlijk moeten we de andere problemen niet vergeten, maar vergelijk het onvergelijkbare, en zelfs in een diesellocomotief is het altijd voordelig.
Dernière édition par nonoLeRobot de 24 / 10 / 06, 15: 13, 2 keer bewerkt.
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 24/10/06, 14:59

Ja, dit voordeel van het vliegtuig ten opzichte van de auto is raar.

Dit kan te wijten zijn aan het feit dat u vult.
In een boek van de adema is de brandstofefficiëntie van een auto met 4-passagiers net zo goed als een goed gevulde bus en zelfs beter dan een trein.

Ik spreek op energie-efficiëntieniveau.

En alleen voor het vervoer van mensen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79487
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11102




par Christophe » 24/10/06, 15:13

Hoe dan ook ... zolang we niet precies zijn wat in aanmerking wordt genomen voor de 3-berekeningsmethode, zullen onze opmerkingen slechts speculaties zijn ...

Ten slotte maakt deze tool het mogelijk om mensen bewust te maken van het koolstofprobleem ... ze moeten nog steeds in de "goede" richting gesensibiliseerd worden en oordeelkundige vergelijkingen maken ..
0 x
Avatar de l'utilisateur
Castor
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 127
Inschrijving: 06/04/06, 22:15
Plaats: Frankrijk: IDF




par Castor » 24/10/06, 15:21

Eenmaal vastgesteld,
maar persoonlijk ben ik van mening dat de lozingen van CO2 moeten worden vermeden, evenals de afwijzingen van nucleaire brandstof (voor de elektriciteit van de trein), en net als de lozingen van stookolie (voor het vliegtuig).

En zoals dissident Chistophe rekening kan houden met de productie en het onderhoud van vervoermiddelen in termen van ecologische kosten ... (maar het wordt gecompliceerd!)
0 x
Wetenschap begint met nieuwsgierigheid.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79487
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11102




par Christophe » 24/10/06, 15:26

Ja, alles is uiterst complex ... houdt de rekenmachine bijvoorbeeld rekening met de verschillende CO2 / kwhe-releases per land?

Inderdaad verwerpt Duitsland 450 g CO2 / kwhe-product terwijl Frankrijk 90 afwijst ...

Een reis Parijs-Berlijn neemt welk tarief eh?

Het is niet Nono, mede-schepper van Kyot'Home, die me hiermee zal tegenspreken ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79487
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11102




par Christophe » 24/10/06, 15:37

Bevestig mijn vorige bericht:

Parijs-Berlijn: 4,7 kg CO2..Ga naar de prullenbak - het is waardeloos! :onheil: :onheil: :onheil:

Tenzij een kerncentrale in de trein is geïntegreerd ... : Cheesy:

Meer cijfers over de emissies van trein / auto:
https://www.econologie.com/forums/le-saviez- ... 78-20.html

Meer resultaten
Dernière édition par Christophe de 24 / 10 / 06, 15: 43, 1 keer bewerkt.
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten