Nieuwe magnetische motor

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
emarmiro
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 08/05/07, 10:12
x 1

Nieuwe magnetische motor




par emarmiro » 12/06/08, 18:16

Zoals velen van jullie heb ik geëxperimenteerd met een magnetische motor en ik sta stil aan het einde van de realisatie terwijl de tests veelbelovend zijn:
Het is gebaseerd op een eigenschap van permanente magneten: als ik twee magneten tegenover elkaar met tegenovergestelde polen plaats en er een ijzeren plaat tussen schuif, worden ze kort heen en weer geanimeerd met een energie die groter is dan nodig is om de plaat te verplaatsen. Dus heb ik een motor gemaakt, de beweging van het laken wordt uitgevoerd door een kleine elektromotor, en het lukt me via mijn magneten om twee veren van 20 kg compressiekracht samen te drukken over 15 mm slag. Maar het lukt me niet om deze energie over zo'n kleine afstand terug te winnen. Bovendien is het niet constant, aangezien het magnetische veld sterk varieert met de toepassingsafstand. Ik heb een krukas gemaakt maar die loopt schokkerig en zelfs met een vliegwiel draait mijn as niet soepel rond.
Als je ideeën hebt?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 12/06/08, 19:26

Contactkwarts: https://www.econologie.com/forums/membre3548.html
het is een van de specialiteiten van forum over de kwestie
0 x
BMAG
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 05/02/05, 16:35
x 3




par BMAG » 12/06/08, 19:31

Bonsoir
Ik schuif er een stuk ijzer tussen een energie die groter is dan die nodig is om het blad te verplaatsen

Weet je dat zeker?
BMAG
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 12/06/08, 19:34

kasjmier-effect op macroschaal? :schok:
0 x
emarmiro
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 08/05/07, 10:12
x 1




par emarmiro » 12/06/08, 20:28

Ik denk het heel sterk: de metalen plaat wordt in rotatie gebracht en doorkruist het magnetische veld via een kleine motor van de modelbouw, terwijl mijn magneten twee veren van 10 kg verpletteren.... In feite is het mijn enige referentie-element. .. .. Het is vooral duidelijk zodra de plaat traagheid heeft en op de juiste snelheid, hij kruist moeiteloos maar activeert de twee zuigers aangedreven door mijn magneten.
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

magnetische motor




par bobono » 12/06/08, 22:07

Waarom niet beginnen met het aantonen van de haalbaarheid en het kwantificeren van de energiewinst.

De eenvoudigste, het slingereffect als een wip.

Een vaste as die een magneet draagt ​​een ruimte in het midden voor de doorgang van de slinger om de magnetisatie te doorbreken. dan een andere mobiele as die de andere magneet draagt.

Het blijft om de twee mobiele elementen te synchroniseren

o------------=== vast deel
o-------------=== bewegend deel in plaatstaal
o------------=== bewegend onderdeel, het blijft om er een krukas aan te bevestigen

beweging gebruiken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 12/06/08, 22:14

welkom Emarmiro

Naudin had aangetoond dat er minder kracht nodig was om de ene magneet van de andere af te bewegen, tangentieel in plaats van axiaal. Maar hij hoefde geen rekening te houden met de verhouding actieve tijden.

http://jnaudin.free.fr/html/2magpup.htm

http://fdp.nu/dualpistondevice/default.asp

http://www.dailymotion.com/featured:by/ ... evemachine

Oké, dus je machine, hoe ziet die eruit?

Voor het plezier van de ogen en vindingrijkheid...
:D
0 x
emarmiro
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 08/05/07, 10:12
x 1




par emarmiro » 13/06/08, 08:01

Het lijkt op de 2 maar op het niveau van de commentaren klopt het helemaal niet...... Het anti-magnetische schild bestaat niet, in feite kruist de ijzeren plaat het magnetische veld, het is aan beide kanten van een lading opgeladen tegengesteld aan die van de magneten, beschrijving: de twee magneten staan ​​tegenover elkaar, wanneer het elkaar kruist, worden ze erg aangetrokken door elk vlak van de plaat, zodra het weggaat, staan ​​​​ze weer tegenover elkaar, dit is wat de heen en weer gaande beweging creëert beweging.
Ik denk dat deze video vervalst is, zowel door de commentaren als door de beweging.............
0 x
djancoco
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 13/06/08, 08:21
Plaats: Charleroi, België




par djancoco » 13/06/08, 08:33

Hallo,
Het probleem hier is dat wanneer de plaat zich tussen de magneten bevindt, de kracht om de plaat te verwijderen veel energie kost... Waarschijnlijk te veel. : Cry:
Ik denk ook aan een systeem en op dit moment struikel ik altijd, hetzij door de wervelstromen, hetzij simpelweg omdat de aantrekkings- en afstotingskrachten nooit echt worden opgeheven

Net als Christophe begin ik te geloven dat een mechanisch systeem nooit superunitair kan zijn...
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 13/06/08, 10:12

afgezien van kwantumeffecten van het casimir-type en andere waarvoor ik mijn totale incompetentie moet bekennen, wat magneten betreft, is het gek waar ze mensen over laten fantaseren en het aantal pogingen tot super-unitaire pseudo-motoren die ze genereren.
Ik denk dat dit deels komt doordat de krachten die ze opwekken niet zichtbaar zijn. ik las echter onlangs een eye-opening artikel over hen. Daar werd gezegd dat een magneet niets anders is dan een soort veer. als zodanig is het inderdaad in staat een kracht op te wekken, maar dat is altijd alleen de kracht die daar eerder was geïntroduceerd; als een veer.
Als een magneet een onderdeel terugduwt, betekent dit dat vooraf dezelfde kracht moest worden gegenereerd om het te naderen.
Als een magneet een stuk aantrekt, betekent dit dat er dezelfde kracht nodig is om het weg te bewegen. het is een reservoir van energie.
Het voordeel is dat de magneet flexibeler is dan een veer, omdat je je krachten gemakkelijker kunt kanaliseren en afbuigen, maar eigenlijk is het gewoon een veer.
zoen....
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten