Een nieuwe, absoluut [niet] revolutionaire ezel

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Arturo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/10/18, 15:58
x 1

Een nieuwe, absoluut [niet] revolutionaire ezel




par Arturo » 08/10/18, 17:41

Gepensioneerd ingenieur, ik heb een nieuwe verkeersdrempel bestudeerd en uitgevonden waarmee we elektrische stroom kunnen opwekken van 220-380 V - 50 Hz - 100% SCHOON - die, in tegenstelling tot alle soortgelijke uitvindingen die tot op de dag van vandaag zijn uitgevonden, CONTINU op elk moment van de dag kan worden gebruikt dag of nacht door eenvoudige handmatige bediening of automatische bediening, naar wens. Deze uitvinding, beschermd door een Soleau-envelop ingediend in 2015 en door een patentaanvraag ingediend bij het INPI, is zeer eenvoudig te vervaardigen en zeer eenvoudig te onderhouden en wordt (op basis van voorafgaande toestemming) gegeven aan een bestaand bedrijf of aan jonge ondernemers om het in bezit te nemen door banen te creëren in de technische sector (voor de productie en het opstarten van productie-eenheden) en in de commerciële sector (de verkoop van eenheden in heel Frankrijk).
Om het systeem te begrijpen voeg ik een voorlopig diagram toe en ik blijf beschikbaar voor eventuele aanvullende informatie.

AT-1007 - Principediagram - prototype.jpg
AT-1007 - Schematisch diagram - prototype.jpg (375.38 KB) 5490 keer geraadpleegd
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par thibr » 08/10/18, 19:13

wat zijn de kosten van de "fabriek". gas elektriciteit” vergeleken met de teruggewonnen energie?
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79002
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Christophe » 08/10/18, 20:35

Sorry, maar we hadden het er hier in 2013 al over: nieuw-transport / Lybra-energie-the-back-of-ane-TERUGGEKREGEN-t12331.html

...

Fysiek is er sindsdien niets veranderd (en beledig ons alsjeblieft niet... ik waarschuw liever dan verbieden)...
0 x
Arturo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/10/18, 15:58
x 1

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Arturo » 09/10/18, 18:05

Christophe schreef:Sorry, maar we hadden het er hier in 2013 al over: nieuw-transport / Lybra-energie-the-back-of-ane-TERUGGEKREGEN-t12331.html

...

Fysiek is er sindsdien niets veranderd (en beledig ons alsjeblieft niet... ik waarschuw liever dan verbieden)...


Pardon, ik heb u geantwoord via het e-mailcontact, omdat ik niet wist hoe ik anders op u moest reageren. Als u wilt, kunt u mijn reactie kenbaar maken door deze op dit formulier te kopiëren. Met vriendelijke groeten
0 x
Arturo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/10/18, 15:58
x 1

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Arturo » 09/10/18, 18:18

Thibr schreef:wat zijn de kosten van de "fabriek". gas elektriciteit” vergeleken met de teruggewonnen energie?


Deze informatie maakt deel uit van een onderzoek dat ik heb gedaan en dat ik alleen in detail zal bespreken met mensen die direct en concreet geïnteresseerd zijn om de leiding over dit hele project op zich te nemen.
Houd er ter voorlopige informatie rekening mee dat de kosten van een volledige installatie, bestaande uit één enkele eenheid, in 3 jaar kunnen worden afgeschreven, op voorwaarde dat de generator van 10 kW is. werkt continu, hiervoor is het nodig dat er binnen 24 uur gemiddeld elke 2 minuten een voertuig het apparaat passeert.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Ahmed » 09/10/18, 19:20

Zoals iedereen weet, recupereert dit systeem een ​​deel van de energie die wordt verspild door voertuigen bij het overschrijden van dit obstakel en het is te verwachten (uitgaande van een voortzetting van de huidige ontwikkelingen op dit gebied) dat een geïntegreerd ontwerpveiligheid dit rudimentaire middel om de snelheid te verlagen niet langer zal maken nodig. In het andere geval zou een verdwijning of drastische vermindering van het verkeer deze energieterugwinning volkomen onbelangrijk maken.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15940
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5162

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Remundo » 09/10/18, 23:03

er zijn nogal wat concepten over dit thema,

we kunnen niet zeggen dat de geproduceerde energie ‘schoon’ is, omdat we auto’s afremmen die voor het grootste deel op fossiele brandstoffen rijden.

Ik ben een beetje sceptisch over de infrastructuurkosten, maar deze kunnen zichzelf terugbetalen op een weg met veel auto's.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Gaston » 10/10/18, 10:34

Arturo schreef:op voorwaarde dat de 10 Kw-generator. werkt continu, hiervoor is het nodig dat er binnen 24 uur gemiddeld elke 2 minuten een voertuig het apparaat passeert.
Dat betekent dat 30 auto’s 10 kWh zouden produceren.
Elke auto zou dus gemiddeld 333 Wh leveren.

Als we potentiële energie, 333 Wh, terugwinnen, is dit de energie van een massa van 1000 kg die 122 meter afdaalt :!:
Als we kinetische energie terugwinnen, is dit de energie van een massa van 1000 kg die vertraagt ​​van 180 km/u naar 30 km/u :!:

Een auto van 1500 kg die 10 cm naar beneden beweegt, produceert 0,4 Wh.
Een auto van 1500 kg die afremt van 50 km/u naar 30 km/u verliest 25 Wh aan energie.

Door beide terug te winnen met een rendement van 100%, om continu 10 kW te produceren, zouden er dus 394 auto's per uur nodig zijn.
Dat is één auto per 9 seconden.

Er is duidelijk sprake van een grote maatfout.
2 x
Arturo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/10/18, 15:58
x 1

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Arturo » 10/10/18, 11:31

Gaston schreef:
Arturo schreef:op voorwaarde dat de 10 Kw-generator. werkt continu, hiervoor is het nodig dat er binnen 24 uur gemiddeld elke 2 minuten een voertuig het apparaat passeert.
Dat betekent dat 30 auto’s 10 kWh zouden produceren.
Elke auto zou dus gemiddeld 333 Wh leveren.

Als we potentiële energie, 333 Wh, terugwinnen, is dit de energie van een massa van 1000 kg die 122 meter afdaalt :!:
Als we kinetische energie terugwinnen, is dit de energie van een massa van 1000 kg die vertraagt ​​van 180 km/u naar 30 km/u :!:

Een auto van 1500 kg die 10 cm naar beneden beweegt, produceert 0,4 Wh.
Een auto van 1500 kg die afremt van 50 km/u naar 30 km/u verliest 25 Wh aan energie.

Door beide terug te winnen met een rendement van 100%, om continu 10 kW te produceren, zouden er dus 394 auto's per uur nodig zijn.
Dat is één auto per 9 seconden.

Er is duidelijk sprake van een grote maatfout.



Hallo Gaston, als je goed kijkt naar het diagram dat ik bij mijn opmerking heb gevoegd, zie je heel duidelijk dat je boodschap volledig verkeerd is met mijn systeem..... omdat voertuigen alleen perslucht produceren en dat het deze perslucht is die gebruikt om de generator aan te zetten. Mijn excuses, maar ik zal uw tussenkomst niet hartelijk opvolgen
0 x
Arturo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/10/18, 15:58
x 1

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Arturo » 10/10/18, 11:42

Remundo schreef:er zijn nogal wat concepten over dit thema,

we kunnen niet zeggen dat de geproduceerde energie ‘schoon’ is, omdat we auto’s afremmen die voor het grootste deel op fossiele brandstoffen rijden.

Ik ben een beetje sceptisch over de infrastructuurkosten, maar deze kunnen zichzelf terugbetalen op een weg met veel auto's.


Hallo Remundo, Mijn systeem remt de auto's absoluut niet af want het is het systeem dat naar beneden gaat met het gewicht van de auto, deze gaat alleen zonder enige beweging omhoog of omlaag....... in ieder geval als je een van mijn apparaten bij alle tolheffingen op de snelweg, of het nu een voertuig op fossiele brandstof is of iets anders, ze moeten allemaal langzamer rijden om te betalen........... wat betreft de afschrijving van de infrastructuur, ik heb mijn berekening correct uitgevoerd en de afschrijven zou in 3 jaar kunnen, uiteraard op voorwaarde dat de generator 24/24 uur continu kan draaien en dit kan volgens mijn berekening alleen als er gemiddeld elke 1 minuten 2 auto passeert. Met vriendelijke groeten
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 45-gasten