Pantonisé de motor van mijn boot

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
opa steen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/09/08, 17:53

Pantonisé de motor van mijn boot




par opa steen » 06/10/08, 19:05

Hallo,
Ik stel mezelf voor, opa-pierre, ik ben de kapitein van de jachthaven van Seneffe in België, ik heb een lange boot van 13,50mtrs, afgelopen winter heb ik een Daf DNTD620 6 cyl-dieselmotor met directe injectie en turbo geïnstalleerd , 6,24 ltrs voor 212cv, maximale snelheid onder belasting 2600 rpm het vaart met een constante snelheid van 10km / h en draait tussen 1500 en 1800tr / min het verbruikt me ongeveer 7 op 8ltr / h wat 70 zou zijn op 80ltr / 100km tegen Go-prijzen voelt mijn portemonnee een klap, ik ben de forum voor meerdere dagen en zou geïnteresseerd zijn in pantonized mijn motor, ik ben een kleine klusjesman maar weet niet waar te beginnen, met een SPAD of een bubbler? hoe een of meer juiste reactor te bouwen welke dimensie ect.
Iemand onder jullie zou het geduld en de vriendelijkheid hebben om me te helpen mijn project te realiseren ?, Als het systeem efficiënt is, kan het verschillende leden van onze club interesseren.

Wachten op je nieuws
dank u
vriendschappelijk
Pierre
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais

Re: Pantonisé de motor van mijn boot




par bout » 06/10/08, 22:47

hallo opa steen

opa Stone schreef:Ik installeerde een Daf DNTD620 6 cyl-dieselmotor met directe en turbocompressor, 6,24 ltrs voor 212cv, maximale snelheid onder belasting 2600 rpm hij vaart met een constante snelheid van 10km / h en draait tussen 1500 en 1800tr / min het verbruikt ongeveer 7 tot 8ltr / h


Ik vind dat u een zeer grote motor hebt geplaatst in relatie tot uw behoeften:
als u alleen 7 tot 8 liter / uur verbruikt, komt dit overeen met de 1 / 5 van volledig stroomverbruik.

zo'n motor levert nauwelijks 30 paardenkracht door 8 L / h te verbruiken
laat het draaien op 1700 tpm zonder de schroef van de boot te besturen en controleer zodra het verbruik op tijd is, u zult verrast zijn (houd ons op de hoogte)

Heeft u zo'n kracht nodig om uw woonboot te "lanceren" bij het starten? :?

Het pantoniseren van een dergelijke motor om met verminderde belasting te draaien is niet eenvoudig om de reactor goed te verwarmen

ik kijk ernaar uit je te lezen,
bout
0 x
opa steen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/09/08, 17:53

pantonized de motor van mijn boot




par opa steen » 07/10/08, 12:09

Hallo Bolt en bedankt voor je antwoord, ik heb er een grote motor in gezet, omdat het me alleen 500 kost € het heeft + - 150.000km en aan de andere kant is het in het water op + - 1m weegt het meer van 24tonnes en de voorkant is als die van het meer afgeronde binnenschip wanneer hij gericht is zoals de speedboten, ik heb er ook een booglamp op gezet om te proberen de golf te openen, ik hou er niet van om foto's te plaatsen ( zou je het mij uitleggen?) of ik zou het je hebben laten zien.
vriendschappelijk
Pierre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Re: pantonized de motor van mijn boot




par Capt_Maloche » 07/10/08, 12:22

opa Stone schreef: Ik weet niet hoe ik foto's moest plaatsen (wil je het me uitleggen?) Of ik zou het je hebben laten zien.
vriendschappelijk
Pierre


Voor foto's bevindt het zich net onder het schrijfvenster
en je valt hier: https://www.econologie.com/fichiers/partager/
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
opa steen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/09/08, 17:53

pantonized de motor van mijn boot




par opa steen » 07/10/08, 13:30

Bedankt Cap_Maloche Ik zal het proberen
0 x
opa steen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/09/08, 17:53

pantonized de motor van mijn boot




par opa steen » 07/10/08, 13:38

0 x
opa steen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/09/08, 17:53

pantonized de motor van mijn boot




par opa steen » 07/10/08, 13:44

Waarom heb je Boulon gezien? zoals het is in het water? hij moet het water duwen en hij opent de golf niet zoals de Nederlandse sterren
0 x
opa steen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/09/08, 17:53

pantonized de motor van mijn boot




par opa steen » 07/10/08, 14:21

Bolt, dit is het beest dat ik zou willen pantoniseren, ik zou willen proberen de temperatuur te nemen aan de uitlaat van het uitlaatspruitstuk van de hete motor en bij 1700 / 1800tr / min, maar weet niet hoe dit te doen, kun je me dat uitleggen?
Beeld
https://www.econologie.info/share/partag ... jztbXF.JPG
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 07/10/08, 23:32

hallo opa steen

prachtige boot heb je daar

vertel me, meestal wordt het aangedreven met welke kracht, dit kaliber van boot :?

hoeveel verbruiken uw hogescholen met hetzelfde soort boot, in de oorspronkelijke motorisering :?

deze vragen interesseren me erg omdat een motor van 212 ch al bijna 5 verbruikt bij 7 L / h terwijl hij stationair draait op 1700 rpm

waardoor ik zeg dat je motor echt niet moet forceren om je vooruit te laten gaan met 10 km / h (ondanks het waterblad om te openen), is het zeer waarschijnlijk dat het alleen 25 ch passeert op de as van uw propeller, wanneer u wordt gelanceerd met uw kruissnelheid van 10 km / u

in dit stadium moet de uitlaat T ° alleen tussen 180 en 250 ° C liggen, daarom moeilijk om een ​​pantonreactor te vullen

bout
0 x
opa steen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/09/08, 17:53

Pantonisé de motor van mijn boot




par opa steen » 08/10/08, 00:04

Bedankt Bolt, het is waar dat het mooi is, 13,50mt lang 3,50mtr breed, terras, woonkamer, eetkamer, ingerichte keuken 2 kamers douche, elektrisch toilet comfort wat en het dateert uit 1920, mijn vrouw en ik alles hebben geregeld.
Voor de winter zit er een Daf DF620 van 138cv in, deze heeft meer olie verbruikt dan Go, ik had de kans om deze te hebben voor 500 €, hij komt uit een container die een totaal verlies had, de DF consumeerde me 9 ltr / ha concurerend met 8km / h met een propeller van 22 / 16,5 op 1800tr / min constant.
De DNTD620 daarom de nieuwe bochten op 18000tr / mn ook op 8km / h met de kleine propeller dus geen reserve BC achter, ik zet een propeller 24 / 20 en het draait op 1400 zie 1500tr / mn voor 8km en + - 1600 1800tr / min voor 10km / h met reserve voor het geval ik bijvoorbeeld een binnenschip wil verdubbelen, voila prq Ik zou het pantonized willen hebben, het heeft een reductie van de omvormer van 2.1 / 1 dus ik denk dat de motor doet 2tour.1 en de schroef draait
Dank je wel
Pierre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten