Pantonemotor in ULM?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/11/07, 02:09

Dag

In beide gevallen is de efficiëntie in termen van kilo's stuwkracht / cv-motor een belangrijke factor.


Er is heel weinig onderzoek gedaan naar de propellers van kleine vliegtuigen
Het is een beetje loslaten op de grillen van kleine fabrikanten
enkele geweldige MaCCauley, Sensenich, Hartzel voor variabelen
dan alle propellers van hout en composiet, dat is een kleine markt Kijk maar naar de serienummers op de MaC Cauley sinds de jaren 50 om te zien dat er geen miljoenen propellers zijn geproduceerd, er zijn nog steeds 5 cijfers.

Ik zou u niet willen teleurstellen, maar de stuwkrachtmeting op een propeller zegt niets over de prestaties van een vliegtuig
het geeft ons alleen een statische indicatie..
Zeer zelden gebruiken propellerfabrikanten deze meetmethode op propellers, ik werk ook op dit gebied..
Zo kwam er een ULM-piloot naar het veld met een Rotax ULM van 80 pk en een weegschaal om vergelijkingen te maken
met mijn Lycoming 140 pk motor en grote propeller.
op de test met schaal bevestigd had hij meer tractie dan de Lycoming :| ..
Vervolgens zij aan zij opstijgen, het versnelde alleen maar sneller
maar na 300 meter verloor ik het in de mist autand om te klimmen, (1400 voet/minuten) de snelheid we spreken er niet over bijna het dubbele..

De moraal is dat een propeller met kleine spoed meer statische tractie op een balans geeft, terwijl een propeller met grote spoed effectief wordt wanneer het vliegtuig een bepaalde snelheid heeft gewonnen.
de efficiëntie van een schroef wordt gemeten tijdens het varen wanneer deze zo min mogelijk slipt.


André44 :D
0 x
privateer69
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 07/11/07, 10:58




par privateer69 » 08/11/07, 09:21

Hallo en bedankt voor je antwoord.

Maar laten we vergelijken wat vergelijkbaar is... Ik ben niet van plan een Rotax 912 om te bouwen tot een Lycoming 140pk...

Mijn doel is om de prestaties van een schroef te verbeteren en dus voor dezelfde machine:
- hetzij om de prestaties van het beest te verbeteren
- hetzij om over te schakelen naar lagere motoren

Info die ik vergeten was, kreeg ik vier jaar geleden bij ONERA voor dit onderzoek; hun reactie was:
- we hebben geen budget voor onafhankelijke onderzoekers
- doen is demonstreren

Ten slotte is een propeller een vleugel die draait, waarbij de lift de stuwkracht wordt. Met een goed profiel hebben we een goed zink, met een ander hebben we een steen (nee, nee, ik denk niet aan een machine die ik heb bestuurd...).

voila, het gaat een beetje vooruit, ik ga door!
0 x
Sic voorplein magna
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 08/11/07, 09:33

titus02 schreef: de verbetering van de technologie op het gebied van elektrische accu's maakt het mogelijk of zou het kunnen
toestaan ​​om een ​​elektrische ULM te vliegen?

De Silent AE (ulm met elektrische aandrijving) wordt op de markt gebracht.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 08/11/07, 09:49

Cuicui schreef:
titus02 schreef: De Silent AE (ulm met elektrische aandrijving) wordt op de markt gebracht.

Oeps, nee, volgens mij is hij nog niet op de markt, maar hij vliegt goed. Er zijn ook andere modellen. Typ 'elektrische microlight' in Google
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 90-gasten