Moto 1000 VOXAN doping stoom

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 30/04/08, 13:20

Hallo Flytox

Het is gemeten gedurende 60 seconden (2880 pulsen van 10 ms = 0,106 L) om vrij zeker te zijn van de gegeven hoeveelheid, heb ik het teruggespoeld naar 12V. Voor de betrouwbaarheid heb ik nog niet genoeg perspectief, het werkte maar een paar uur.

Pitmix, met te veel stoom schijn ik geen probleem te hebben, maar aan de andere kant zijn er ondanks de 2 meter koperen leiding af en toe kleine spetters heet water (ik had het niet geloofd!).

Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 30/04/08, 20:39

Ah verdomd!!! We moeten dus een manier vinden om dat te vermijden.
Heeft u de mogelijkheid om een ​​kleine luchtinlaat te maken ter hoogte van de stoomuitlaat?
Tenzij het gewoon condensatie is??!!
Misschien zou het nodig zijn om bij de stoomuitlaat een T-stuk te installeren met een klein reservoir, waarin het water door de zwaartekracht zou vallen. Zoals op de tekening op de betere kilometers site.
In mijn geval liet ik de stoom direct vallen vanwege dit risico op wateruitstoot bij de Golf.
Maar op de R5 had ik dit probleem niet omdat er bijna geen verdieping was en er verticaal meer dan 50 cm pijp was. Hierdoor kon het water niet stijgen.
Is het je opgevallen dat de hoeveelheid waterdamp recht evenredig was met de versnelling? Dat is mij gelukt, maar ik had echt een minimum aan water in de wisselaar. Het waterniveau om dit te bereiken was moeilijk te bereiken.
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 30/04/08, 22:06

Om opspattend water te voorkomen heb ik een stukje in de vorm van een Z (afgevlakt uiteinde van 22mm buis met aan de ene kant een inlaat onderaan verschoven en aan de andere kant de uitlaat bovenaan verschoven), het water lijkt nauwelijks door te kunnen om nog verder te stijgen, maar een gesloten volume met een stukje vilt zoals André aangaf zou wellicht ideaal zijn.
Mijn eerste tests zijn gedaan met een omhulsel dat om de uitlaatbuis was gesoldeerd en er waren veel heetwaterspatten die ik in de luchtkast aantrof, dit is na het demonteren van het deksel na een paar pogingen niet meer het geval.
Ik heb ook gedacht aan een omleiding met een hoeveelheid recuperatiewater, maar dat neemt ruimte in beslag en is uiteindelijk niet per se nuttig, want op dit moment stroomt het water terug naar de koperen leiding en wordt een deel ervan omgezet in stoom.
De hoeveelheid water is noodzakelijkerwijs evenredig met de versnelling, aangezien de stroom wordt geregeld door de brandstofstroom. Het is niet de motor die zuigt (althans!) Het is de injectie die water stuurt om stoom te maken. Ik weet niet of het duidelijk is, en of ik gelijk heb!?

1e stoomgenerator: een schaal van roestvrij staal, gesoldeerd op de uitlaatbuis, de ruimte tussen de twee ongeveer 1 mm. Probleem: er spettert veel water met stoom, zelfs bij druppeltoevoer...

Beeld

Beeld

Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 30/04/08, 23:39

Hallo MichelM

Je kunt ook een heel fijn stukje roestvrijstalen zeef gebruiken, zoals een doek, deze vind je in sommige filters. Het gaas is te klein om de "grote" druppels door te laten, het is zeer resistent, het kan ook worden gesoldeerd, het is niet omvangrijk, neemt de gewenste vorm aan, is temperatuurbestendig, rot niet mee met de drijvers en maakt relatief goed schoon.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 30/04/08, 23:47

Goedenavond Flytox

Ik heb heel fijn roestvrijstalen gaas (maaswijdte van een paar 1/10 mm) dat ik heb gebruikt bij de montage van de 300TD, maar ik was bang dat het niet genoeg zou zijn...
Waar zijn de filters die je noemt?

Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/05/08, 00:07

Ik heb dit gevonden op de schroothoop van een brandstoffilter als ik het mij goed herinner. Het lijkt mij dat het bestaat (door te snijden?) In bepaalde winkels met industriële apparatuur (het wordt zuiniger als je er 20 m2 of vijftig kilo van neemt : Mrgreen: ). Ik moet er nog een stukje van hebben, ik laat het je weten als ik het vind.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 01/05/08, 10:22

Hoi Michael
Ja inderdaad, ik begreep dat de hoeveelheid water evenredig is aan de hoeveelheid benzine. Maar dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat er meer of minder stoom is, want het hangt volgens mij ook af van de temperatuur van de uitlaat.
Laten we zeggen dat bij 50% openen van het gaspedaal de temperatuur van de uitlaat slechts 15% stijgt vergeleken met stationair draaien, misschien is dit niet langer voldoende om de hoeveelheid ingespoten water te verdampen.

Je lambdasonde zou dit ook kunnen controleren?

PS: Het is gewoon ter reflectie, want ik vind jouw systeem echt super slim!
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 01/05/08, 11:24

Hallo allemaal

Bedankt Flytox, anders ga ik naar Weber Métaux in Parijs, er zijn veel dingen die noodzakelijkerwijs een beetje duur zijn, maar op winkelniveau, inclusief dit fijne roestvrijstalen gaas, kunnen ze andere soorten filters hebben of andere...

Pitmix, met een benzinemotor en met de wisselaar op 10 cm van de uitlaat, zelfs bij stationair draaien denk ik dat de hitte intens is en voldoende om zo weinig water in stoom om te zetten (gemiddeld 0,5 l / u), het lukt ons om de kleur van het roestvrij staal is zo heet, in het donker en in slow motion wordt het metaal donkerrood, dus ik denk dat er geen probleem is van gebrek aan warmte, in tegenstelling tot de turbodiesel van de 300TD. Misschien is het de komst van koud water op de hete koperen buis die de projecties van heet water met stoom creëert. De slangen net stroomopwaarts en stroomafwaarts van de airbox zijn van siliconen om de hitte te weerstaan.
De lambdasonde meet het zuurstofniveau in de uitlaatgassen en niet de temperatuur (en bovendien wordt hij elektrisch voorverwarmd), ik dacht dat ik een cilinderkopuitlaatsensor zou plaatsen om de motortemperatuur te controleren op basis van de rijkdom en de doping bij water, aangezien op kleine vliegtuigen of ULM:
Rotax-motorinstrumenten

Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/05/08, 13:16

Hallo Michelm en Pitmix

Voor de injectie van water "evenredig" met de motorbelasting is dit het principe dat zij tijdens de laatste wereldoorlog hebben aangenomen. We zien het aan deze regelaar

Beeld

https://www.econologie.com/injection-d-e ... -3093.html

Om terug te komen op uw montage: het nadeel is dat de waterinjectie, wanneer deze niet ter hoogte van de verbrandingskamer plaatsvindt, niet precies gesynchroniseerd is met de behoeften van de motor. De lengte en het volume van de pijpen voegen vertraging toe aan de respons. Als in de stad het regime permanent verandert... moet de ontwikkeling noodzakelijkerwijs moeilijker zijn.

Michelm, jij die de elektronica beheerst, wat denk je ervan om een ​​vertraging in te stellen voordat al het water wordt geïnjecteerd dat de instructie voor het laden van brandstof nodig zou hebben om te voorkomen dat het wagenpark condenseert doordat de uitlaat niet heet genoeg is bij lage toerentallen en tijdens soepele acceleratie.

Uw systeem, sluit u deze aan als de motor warm is?
(koudeverrijkingsprobleem)
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 01/05/08, 14:16

Ik reken vooral op gebruik in steady state onderweg om tijd te hebben om het verbruik af te lezen en geleidelijk de rijkdom af te bouwen om de juiste afstelling te vinden. Als ik zonder water verarm, daalt de opbrengst en consumeer ik meer dan met het originele mengsel.
Ik denk niet dat ik een vertraging nodig heb, vooral omdat de reactie van de waterinjectie vrij langzaam is in vergelijking met benzine. Er is in feite de opeenstapeling van een bepaald aantal benzine-injectiepulsen (van variabele duur) nodig om een ​​enkele waterinjectiepuls te creëren , filtert het de respons in de loop van de tijd (tijdweging).

Om de waterinjectie te starten heb ik een schakelaar op het dashboard, dus ik wacht tot de temperatuur oploopt, maar op de fiets gaat het erg snel. Het duurt niet lang voordat de roestvrijstalen buis donkerrood kleurt na een verkoudheid Om te beginnen maakt het zelfs sommige mensen bang die vragen of het normaal is. We zijn nog ver verwijderd van de temperatuurstijging van een grote dieselmotor die bij stationair draaien veel lucht produceert en niet veel opwarmt.
Een relatief kleine benzinemotor = veel warmte en snel ook bij stationair draaien.

Michel
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 90-gasten