Pantone Argentinië montage op DETROIT DIESEL GRADER

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
rodibruno
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 157
Inschrijving: 06/11/06, 22:19
Plaats: ARGENTINIË
x 6

Pantone Argentinië montage op DETROIT DIESEL GRADER




par rodibruno » 27/12/07, 18:21

Hallo vrienden:

Ze konden mij vertellen dat, om een ​​pantone-montage uit te voeren op een grader met een tweetaktdieselmotor, het een "Detroit diesel" is van 240 pk (hij verbruikt 140 liter per uur!!) bedankt

Rodolfo Bruno
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 28/12/07, 10:45

Zoem 140L/u voor een motor van slechts 240pk dat lijkt mij enorm: naar mijn mening zou de motor liever een zeer serieuze revisie nodig hebben want als een 2-takt diesel in principe iets meer verbruikt dan een 4-takt diesel (~+ 15 %), maar niet in deze mate:

bijv.: verbruik van een benzinemotor met carburateur (met een zeer geavanceerde injectiemotor kunnen we dalen tot 180 g/pk/u!)

=240g/pk/hx 240(pk)=57,6kg of 67l/h bij maximaal continu vermogen!!! We halen dus nog niet eens de helft van uw 140L/u met een benzinemotor!
benzinedichtheid tussen 0.8 en 0.85 kg/liter
dieseldichtheid: ~0.9 kg:liter

Merk op dat de grootste dieselmotor ter wereld, een 2-cilinder tweetaktdiesel met 14 pk bij 109 tpm, een rendement heeft van 000%, ongeëvenaard door welke thermische motor dan ook... (past op de gigantische Emma Maersk-containerdrager)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 28/12/07, 11:01

Toutafé...en bij de "oude" industriële dieselmotoren ("lage" druk directe injectie) moet je rekening houden 20L per uur voor 100pk werk.

Voor een diesel van 240 pk bij maximale belasting zouden we dus een verbruik van 20 * 240 / 100 = 48 L/u groot maximum ! Het verschil met de berekening van Chatam komt voort uit de superieure efficiëntie van diesel vergeleken met de benzinemotor.

Ik veronderstel dat de 140L/u ofwel een typefout is (140 in plaats van 40) of een tijdseenheidfout (bijvoorbeeld per dag?).... ofwel monsterlijke lekkages ofwel een ernstig motorprobleem!! (en nogmaals... ik geloof het niet, want bij zo'n overconsumptie zou de motor al lang eerder overleden zijn...)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/12/07, 15:52

Dag

Het is waar dat de Detroit diesel 2 takt met een blower en nogal hebzuchtig zijn er nog steeds enkele op grote landbouwmachines verticuteermachine Maar ze zijn luidruchtig, hebzuchtig en vervuilend, deze motoren zullen niet meer vervangen worden (er blijven nog steeds de oude over, maar ze hebben geen recht meer op de openbare weg (camoin)
ze zijn gemakkelijk herkenbaar aan het geluid
De militaire landingsvaartuigen van 1944 hadden deze motoren. Voor het verbruik kan ik de boer vragen (of hij meet?) Hoewel sommigen vaak op olie reden nu olie $0,92 per liter kost en diesel $1,10 per liter is het verschil nogal klein..

Voor de hoge prestaties van bootmotoren
motoren met grote cilinderinhoud hebben minder wandverlies,
cilinder en cilinderkop, hun lage snelheid past zich zeer goed aan aan een dieselcyclus, die niet vergelijkbaar is met de gemengde dieselautomotor. Vaak werkt het met zware brandstoffen, de wanden zijn ver verwijderd van de injectoren, dit vermindert de (bevochtiging) van de kamers

In diesel zou een 6-liter tweecilinder betere prestaties hebben dan een 12-liter V6, maar met meer trillingen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/12/07, 17:37

140 lit/u is een locomotiefverbruik! Ik heb tanks gekend die bescheiden tevreden waren met 80 l/100 km.

Een dergelijk verbruik is niet mogelijk: er moet een manier zijn om stookolie uit de uitlaat terug te winnen! : Cheesy:

Betaalt de baas van de mensen die met deze machine werken een sociale toeslag?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
rodibruno
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 157
Inschrijving: 06/11/06, 22:19
Plaats: ARGENTINIË
x 6

Heb ik het verkeerd gehoord?




par rodibruno » 29/12/07, 04:00

elephant schreef:140 lit/u is een locomotiefverbruik! Ik heb tanks gekend die bescheiden tevreden waren met 80 l/100 km.

Een dergelijk verbruik is niet mogelijk: er moet een manier zijn om stookolie uit de uitlaat terug te winnen! : Cheesy:

Betaalt de baas van de mensen die met deze machine werken een sociale toeslag?


Hallo vrienden:
De zo pijnlijke gegevens die ik ze gaf, dezelfde meester of baas van het team: 140 liter per uur!!, maar ik ga weer beginnen met raadplegen, ik heb het misschien verkeerd geïnterpreteerd.
In ieder geval vertelde hij/zij mij dat het lek erg koud werkt (het is niet geoxideerd, wat duidt op een gebrek aan temperatuur). Dit is zeer negatief of slecht voor ons pantone-systeem: ¿een waarheid?
Wat raden jullie aan voor deze build?
Ik zal opnieuw overleggen en proberen foto's van het team met meer informatie te plaatsen
merci

Rodolfo Bruno
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten