vraag andre

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Klein
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 05/10/05, 12:59




par Klein » 07/11/05, 19:53

Ik stelde mezelf onlangs een vraag dat iemand al een pantone-reactor heeft gemonteerd in plaats van de inlaatpijp (op kleine motoren) net achter een carburateur door de carburateur te voeden met een mengsel van water en gas (goed gebrouwen door een bubbler)?
als het werkt zouden we de carburateur zonder aanpassingen kunnen gebruiken en zou al het mengsel in de reactor passeren.
0 x
Klein
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 07/11/05, 20:53

Eigenlijk zag ik een assemblage met twee carburateurs, één voor benzine en de andere voor water. Er is een T aan elk uiteinde een carburateur beide spuugt in de pantone die spuugt in de motor live.
Klik hier.
http://pmcpantone.free.fr/files/tondeuse_2carbus.jpg
0 x
Klein
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 05/10/05, 12:59




par Klein » 07/11/05, 20:59

als het werkt, zouden we de pantone twee keer kunnen passen, dan zouden we het mengsel passeren voor smering en water voor vervuiling (ik zou graag een 2T-proef zonder geur in het bos willen zien) :D
0 x
Klein
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 07/11/05, 21:10

De zorg van de 2T is dat er compressie in de droge opvangbak is en dat de olie van het mengsel wordt gebruikt om te smeren ...

Tenzij u een 2T met afzonderlijke smering hebt ...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 07/11/05, 21:20

Herlees mijn vorige bericht. Ik plaatste een link naar een foto, behalve dat ik het verkeerd had, het was niet André die dat had gedaan. Maar ik begrijp het niet voor 2T. De olie in de benzine zal in de reactor opbranden en uw motor zal draaien. Het is duidelijk dat mijn DT 125, als hij niet stonk, ook in het bos beter zal zijn, vooral voor de twee quads die me volgen. Maar in feite is het de olie die ruikt. De pantone is van toepassing op de 4T omdat de olie in het carter blijft en de motor anders smeert dan een 2T. Daar werkt de reactor op onverbrande materialen. Als we allemaal in 2 takt branden, verbranden we de olie. Voor de deppoluer olie niet :D. Er zijn berichten over 2 keer dat ik niet heb gekeken, maar ik denk dat er geen oplossing is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 07/11/05, 21:23

Om ex-océano te beantwoorden, geloof ik dat een 2T met afzonderlijke smering betekent dat we niet in de tank mengen, maar dat er een tank voor de olie is gescheiden van de benzine. Ik geloof ook dat de oliepomp in de brandstof terechtkomt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 07/11/05, 21:58

Ik denk dat het op dit type versnelling misschien gemakkelijker is om olie tussen de reactor en de inlaat in het carter te injecteren. (maar ik kan het verkeerd hebben, ik heb nooit een 2T geopend met afzonderlijke smering, terwijl 4T mono / bi / quadri-cylinder motoren en 4T auto ja ...)
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 07/11/05, 22:52

Precies ik stel mezelf dezelfde vraag. Maar als we de olie toch in de motor door de inlaat na de reactor steken, zal deze niet verbranden. Als we het in het carter plaatsen, zal de olie omhoog gaan door de transfers boven de zuiger ... Eindelijk weet ik er niets van, ik ben niet op het punt wat betreft de werking van de motor.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/11/05, 01:42

Dag
De meeste sneeuwscooters de krachtige 3-cilinder 2-takt 60 a100pk en soms meer zijn allemaal uitgerust met een olie-injector die achter de carburateur direct voor de roterende klep stuurt, omdat de motor niet meer prestaties levert geen inlaatlichten maar een roterende klep, het verbruik van deze voertuigen is veel groter dan dat van auto's, maar het rolt bij 160 kmh en meer, deze olie dient als smering voor de klepschijf, de naaldlagers van de krukas en uiteindelijk de cilinder , voor het branden.
Als dit systeem twee keer wordt gegeneraliseerd, vooral die in ultra lichte vliegtuigen, toen de piloot een lange afdaling maakte bij een goede revolutie, dus weinig brandstof = weinig olie en veel toerental, mist de motor smering en de griepzuigers. op deze manier wordt de olie getransporteerd volgens de RPM.
Een goede tweetaktolie de KLOTZ een beetje duur, maar het kost heel weinig en het is zeer effectief voor slijtage en vervuiling ...
Andre
0 x
Klein
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 05/10/05, 12:59




par Klein » 08/11/05, 05:34

Dus je denkt dat een tweetakt met afzonderlijke smering kan worden pantonized, maar geen tweetakt met direct mengen vanwege de olie die in de reactor zou worden vernietigd, lijkt dit normaal.
maar wat vind je van de assemblage die pitmix op de foto vond, het lijkt me niet erg gezien het feit dat alles door de reactor gaat, alles moet in de motor branden, maar het kan moeilijker zijn om dit soort assemblage aan te passen? (twee koolhydraten)
0 x
Klein

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 80-gasten