Waterinjectie (door pomp en injectoren)

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 20/08/08, 00:09

Ik weet dat er 4 tot 6 bar pompen verkocht worden om het lagedrukcircuit van de hogedrukinjecties te voorzien, om op olie te laten lopen, waarschijnlijk meer druk?

als site denk ik aan monopoel, dieselveg, metheco, maar ongetwijfeld zal de site van aircraftsparren (facet) de beste zijn?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79431
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11088




par Christophe » 20/08/08, 00:11

Nou dat weet ik maar ze werken niet (lange tijd) met water toch? Het zijn tandwielpompen, denk ik, dus ze moeten de hele tijd worden gesmeerd ... door de verpompte vloeistof.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 20/08/08, 00:34

oh ja je hebt gelijk ;-)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/08/08, 04:11

Dag

abyssin3 schreef:Ik had inderdaad 100psi (gemiddelde waarde van de pomp) verward met 100 bar. Maar ik weet niet of een goedkope LDR-wisselaar dat ondersteunt. Normaal gesproken zou het volgens de EGR behoorlijk efficiënt en ook redelijk veilig moeten zijn.


Ik pomp koud water door een wisselaar en ga dan naar de sproeier, de pomp krijgt alleen koud water
aangezien de waterstroom laag is, 1 liter per uur, volstaat een eenvoudige buizenwarmtewisselaar.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 20/08/08, 10:31

:pijl: Christophe
Voor de wisselaar zie ik eigenlijk waar je het over hebt.
Voor de pomp daarentegen is de mijne een Shurflo (deze alleen al vertegenwoordigt ~ 80% van de prijs van de kit). En het is van hetzelfde merk alle waterinjectiekits op de markt. (Ik had al gekeken of we een goedkopere konden vinden). Het is te geloven dat zij de enigen zijn die dit type pomp maken. Nu voor een lagere druk, ik weet het niet precies, er zijn zeker andere (zoals ruitensproeierpomp).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14142
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 841




par Flytox » 20/08/08, 22:11

hallo Abessijn3
abyssin3 schreef:Nu voor een lagere druk weet ik niet precies, er zijn zeker andere (zoals ruitensproeierpomp).


De waspompen die ik heb geprobeerd (Renault) geven je rond de 0.8 tot 1.3 bar bij 12 volt, voldoende voor jouw gebruik?? ? Met zo'n "weinig" druk is de spray waarschijnlijk aanzienlijk grover. (goed of slecht???). Bij continu gebruik op 12 volt worden ze zo warm dat de levensduur niet zo verschrikkelijk zou moeten zijn... :frons:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79431
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11088




par Christophe » 20/08/08, 22:14

Nou, het probleem met ruitensproeierpompen is niet zozeer de druk als wel de levensduur...

Het mag niet langer zijn dan 100 uur (met tussenpozen) in de specificaties van de fabrikant... en +1 met de opmerking van Flytox over verwarming...

Bedankt voor de info over het merk Abessijn, we zullen kijken of we het in Europa kunnen vinden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14142
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 841




par Flytox » 20/08/08, 22:22

In mijn montage op de R19 laat ik hem tussen 6 en 9 volt max. Het resultaat is een beetje bloedarmoede, maar ik heb niet veel druk nodig (circulatiefunctie). Na enkele bedrijfsuren is het lauw. Hij moet ongeveer 7500 km hebben en een paar minuten droog..... au : Mrgreen:. Nog niet kapot.... : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 20/08/08, 23:58

Hallo,
De Shuflo-pomp wordt gebruikt als booster in watercircuits voor campers. Betrouwbaar, maar het kost meer dan 100€.

Anders vond ik deze, halve prijs vanwege lagere doorvoer. Voor een injector is het niet de stroom die telt, maar de druk en de regelmaat ervan:
http://www.apolobamba-energy.com/boutique/fiche_produit.cfm?ref=PSP12183901&type=8&code_lg=lg_fr

Opmerking:
Deze pomp is speciaal ontworpen voor toepassingen die een gemiddeld debiet en een eenvoudige installatie vereisen.

Bestemd voor landbouw, chemie, boot, bestand tegen zuren, zeewater...


Deze pomp kan drooglopen!
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/08/08, 05:35

Dag
Als het maar voor een experiment is, een metalen tank van 6 liter, slechts 4 liter water en 2 liter perslucht van 100 lbs
met een magneetventiel om de injectie te regelen, als het systeem geldig is, investeer dan in een goede pomp of ga verder met een kleine 12-volt luchtpomp om de waterfles op te blazen

Dit is een van de redenen waarom ik heb gekozen voor een pneumatische spuitbus (Airbrush) van het type aerosol die werkt met lage druk en een mooie nevel geeft als hij goed is afgesteld.

Als je eenmaal een systeem hebt dat werkt, probeer je het betrouwbaar en eenvoudig te bouwen te maken, zonder onderhoud (geen licentie die alleen werkt met Brita-water, of die vuil wordt op 50 km (waardoor iedereen aan het testen is).

Eerst resultaat hebben en dan het systeem vereenvoudigen

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten