Een ideale venturi

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Een ideale venturi




par Andre » 12/06/07, 03:48

Dag
Op verschillende werken hebben we verschillende hoeken voor de constructie van de venturis
Normaal gesproken praten we in technische boeken over 30-graden voor de invoer en 7-graden voor de uitvoer
gemeten als een functie van de referentielijn, een totale hoek van 60 graden invoer en 14 graden uitvoer,

Meting gedurende meerdere ventutris industiels deze valeures variëren voor uitgang naar 8 12 heeft graden maar toegang was differrentes aantal 30 50 graden waarden van andere graden en andere vormen arcqués gewoonlijk carburateur nozzles, de outlet lengtes ook variëren.


Het zou noodzakelijk zijn om theoretisch te weten welke het beste ontwerp van venturi is ..
die het minste verlies van belasting geeft
die de meeste depressie geeft

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 12/06/07, 07:38

hello,

Ik zal je vertellen wat ik heb geleerd in vloeistofmechanica:
het convergerende doet er niet toe, de lucht versnelt altijd heel gemakkelijk. Als u echter een constante acceleratie wilt, moet uw sectie eerst snel afnemen en daarna steeds langzamer. grofweg moet het "profiel" van uw convergerende muren dezelfde vorm hebben als de "vierkantswortel" -functie. (Ik weet niet of het heel duidelijk is ...).

de divergente is daarentegen heel delicaat. boven 7 ° (14 ° als we de twee wanden tellen), is er delaminatie van de grenslaag en worden recirculatiezones gemaakt. onder deze 7 ° blijft de stroming recht, de grenslaag blijft goed en de vertraging is soepel.

nu heb ik de rol van deze venturi nog niet helemaal begrepen, en daarom weet ik niet of het beter is om een ​​schone venturi te hebben die geen turbulentie genereert (in dat geval heb je een goed afgeronde inlaat en een uitlaat <7 °) of anders, als het de voorkeur heeft om de turbulentie op gang te brengen om de gassen goed te mengen en overmatige drukval te vermijden als gevolg van een hypothetische laminaire stroming (in dit geval een venturi die bestaat uit twee kegels, een in de andere met een divergent op 7 of 8 °, maar daar, hallo turbulentie).

hier vatte ik samen wat ik wist. als je een specifieke vraag hebt, kan ik proberen deze te beantwoorden.
Ik ga in mijn boeken kijken, maar ik denk dat we nog nooit de ideale vorm van een venturi hebben gekregen. een hoogte voor een aeronautical engineering school ... :schok:
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 12/06/07, 12:15

Het is slechts de toepassing van de stelling van Bernouilli

De kegels moeten progressief zijn en de verlenging hangt af van de dichtheid van de gebruikte vloeistof (Reynolds nbr)

het systeem kan ook worden verbeterd door gebruik te maken van een omgekeerde pitotbuis die direct in een depressie wordt geplaatst in de snelle vloeistofstroom (ter plaatse van de vernauwing); in dit geval hoeven er niet veel berekeningen te worden gemaakt :D

Er is ook het principe van gasinjectoren, een mondstuk (injector) puls het gas met hoge snelheid in een open kegel, de gasstraal veroorzaakt een beweging van lucht (helpen) tot 10 maal het volume van uitstromende gas

Trouwens, voor welke toepassing?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/06/07, 15:25

Dag

de toepassing is om in de tubulure admmissoin dieselmotor te plaatsen ..
zijn rol is hoofdzakelijk om de depressie in de reactor te verhogen of eerder meer vochtige lucht in de panton te zuigen,
waar we naar op zoek zijn, is de minst mogelijke drukval in de inlaat (die ons straft tot volle kracht op het gebrek aan lucht van de diesel).
met een eenvoudige beperking om het 75% vermogen te overschrijden, verwarmt de motor iets meer (een motor die verwarmt is zuiver verlies)
als er een beetje turbulentie is, is het draaglijk, maar niet
te veel van deze venturi is geplaatst voor de turbo, het is beter dat wat in de turbo gaat laminair is (hoewel ik een honingraatmassastroom GM kan toevoegen)
Laten we zeggen dat ik op het moment de functie van de pantonreactor voorzie, ten nadele van de motor, indien nodig. daarom is de zuigkracht maximaal bij de kraag van de venturi

De gemeten modellen zijn op venturi (trompet) te vinden op oudere vliegtuigen om gyroscopen te bedienen een snelheid van 150kmh is voldoende om ze functioneel te maken, een eenvoudig model is een model dubbele kegel op het model dubbele venturi de hoeken zijn differrent ingevoerd is uit
Ik heb ook gemeten op een venturi-pomp voor water waarbij de 7-graden worden gerespecteerd, maar niet de 30-graden ..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 12/06/07, 21:50

hi Andrew

De depressie is zodanig dat de aspiratie van de turbo dat je venturi niet nodig hebt!
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 12/06/07, 23:03

welkom
Het gebruik van de venturi dient in ons geval alleen om de reactorlucht te sifoneren.
Het doel is om de lucht zoveel mogelijk in de venturi te versnellen maar door de drukval zo veel mogelijk te beperken.
In het geval van zijn gebruik om water alleen te sproeien, wordt zo turbulent mogelijk zo gewelddadig mogelijk geprobeerd zo fijn mogelijk te spuiten.
Ik merkte dat een eenvoudige beperking van de inlaatluchtader aan de rol voldeed die werd gevraagd.
Een perfecte venturi zou zeker een beter rendement opleveren.
Wat betreft de vorm van de venturi voor het spuiten van water denk ik dat een geschatte vorm niet het verwachte resultaat geeft.
De snelheid van de lucht is niet voldoende om het water goed te sproeien.
Denkt u dat we het effect van het spuiten van met Venturi behandeld water kunnen vergelijken met gedeprimeerde lucht en venturi met perslucht?
Het lijkt me dat bij depressie het water de neiging heeft zeer sterk te worden gezogen en de lucht zwak het water sproeit.
Integendeel onder druk heb ik de indruk dat het water op de juiste manier wordt verpulverd zonder dat het in te grote hoeveelheden wordt geëvacueerd.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/06/07, 04:36

Dag

een nieuwe venturi die ik net heb gemaakt vandaag, school kleinere invoer 60 graden uitvoer 7 graden stiksels op 1 / 3 diameter aan de achterkant van de schoolbuis stiksels 12,7 mm
Normaal gesproken zou de uitvoertemperatuur van de reactor moeten afnemen (toename van de passage van vochtige lucht in de reactor)
getest op 40 km vannacht is de temperatuur nog steeds hoger dan 130c
hij haalt me ​​terug naar meusrer de consomation van water kijken of het is toegenomen

Beeld

Een reactor die de koperen leiding doorloopt heeft deze interne kleur

Beeld

Beeld

De sonde dringt binnen in de koperen buis zodat deze niet wordt beïnvloed door de temperatuur van het koperen kanaal dat in de luchtstroom wordt gekoeld.

Beeld

De venturi wordt geplaatst in de neus van de turbo met een beschermend gaas. Het gaas maakt meer verliezen dan de venturi
in elk geval rijd ik zelden naar 160kmh ..
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 13/06/07, 08:46

hi Andrew
Wat betreft de temperatuurstijging komt dit overeen met de metingen die ik heb gedaan.
Hoe meer zuigkracht er is in de reactor, hoe hoger de temperatuur van de uitlaatbuis.
Bovendien kon op mijn super5 de temperatuur van de uitlaatbuis van de reactor met zeer weinig water tot 300 ° C stijgen als de reactor onder de carburator werd aangesloten.
Het werd onderworpen aan een depressie variërend van 1 tot 4m van de waterkolom.
Vandaag rechtstreeks aangesloten op het luchtfilter, bereikt de temperatuur amper 100 ° C. Er is niets veranderd behalve de luchtstroom die door de reactor stroomt.
Nog een opmerking: als u het water snijdt en de luchtinlaat stopt, meet u alleen de thermische geleiding. Op de Super5 bereikte in dit geval de temperatuur 50 bij 80 ° C afhankelijk van de motorbelasting.
Heel mooi werk van realisatie op je venturis.
0 x
jeannot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 09/10/06, 10:17




par jeannot » 17/07/07, 16:45

Hallo,

Ik probeer een reactor te laten draaien zonder hem op een motor te monteren; alleen door door een compressor te trekken.
Ik begrijp niet waarom je veel depressies zoekt.
In je montages met GV is de depressie vrijwel nul
bij de ingang, anders zuig je water! Neen ? heb ik iets gemist?

Ik meet de verlaging aan de uitlaat van de reactor, het is slechts een functie van de luchtstroom die er doorheen gaat

hier is de bewerking die ik heb gemaakt; helaas kan ik het niet starten; is er een fout in de montage?


Beeld

Hier zijn enkele waarden die ik heb gevonden

luchtsnelheid in de reactor over 25 m / s depressie 26mm
50 m / s depressie 105 mmce

80 m / s depressie 160 mmce

opmerking: ik verwarm de lucht met een warmtepistool; bij de uitgang verwarm ik het water van mijn GV op ongeveer 80 ° c
de GV is open bij atmosferische druk; de stoomuitlaat heeft een 18-diameter en is geperforeerd met tien kleine gaten van 2mm om lucht en stoom te mengen

Ik liet 1 / 2 een uur lopen, maar geen ionisatie of priming ????

iemand naar een idee !!

Jeannot
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/07/07, 16:57

Dag
Ik begrijp niet waarom je veel depressies zoekt.
In je montages met GV is de depressie vrijwel nul
bij de ingang, anders zuig je water! Neen ? heb ik iets gemist?

In de GV is de inzinking laag, maar na de GV is er een luchtinlaat en voor de werking van de reactor is het noodzakelijk circuleren van de lucht is de stoom in de reactor, zo niet dan zal het niet veel gebeuren.
Of je zet een venturi, of je pomp, of je maakt een beperking en de motorpomp ..

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 80-gasten