Peugeot diesel 205d, met stoomgenerator!

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Luc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 23/05/06, 12:14
Plaats: Maine en de Loire




par Luc » 27/05/06, 15:03

hallo cuicui

nou, een bubbler die ik graag zou willen, omdat het de meest bewezen is, maar bij gebrek aan ruimte ben ik op zoek naar iets compacters

luc
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 27/05/06, 15:44

Lukas schreef:hallo cuicui

nou, een bubbler die ik graag zou willen, omdat het de meest bewezen is, maar bij gebrek aan ruimte ben ik op zoek naar iets compacters

luc

welkom
de kleine carb in doping is koninklijk, ik heb de bubbler lang geleden opgegeven; ik maak mijn carb elke 3 maanden schoon en dat is alles!
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Luc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 23/05/06, 12:14
Plaats: Maine en de Loire




par Luc » 27/05/06, 17:47

hallo zac

Ik weet niet veel van mechanica, wat voor type carburateur gebruik je?

luc
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 27/05/06, 18:14

welkom
Ik gebruik cadie gurtners, 10 mm (omdat ik voorraad heb en ze een constante kop hebben), maar een carb van 6 of 7 mm is beter (modellen). Maar hij heeft geen tank dus je moet een stop, klep of beter vacuüm scootkraan plaatsen!
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Luc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 23/05/06, 12:14
Plaats: Maine en de Loire




par Luc » 27/05/06, 18:28

vacuüm scootkraan en schaalmodel carb? bedankt voor de info, maar ik denk niet dat ik er een kan herstellen, eindelijk bewaar ik het in het geheugen

luc
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/05/06, 19:12

Hallo Zac
Om te werken met een gereduceerd model carburateur met een mondstuk van 6 mm of degene die ik volgens hetzelfde principe vervaardig in messing of roestvrij staal
dus geen vlotter, de methode die ik gebruik is om het waterreservoir te plaatsen met een plat reservoir (Volvo ruitensproeier) wat een lichte zuigkracht vereist gezien het kleine niveauverschil tussen het maximum en minimum. (aan de zijkanten stijgt het niveau en in de afdalingen zakt het niveau zelfregulerend voor waterverbruik)
Ik vermijd het verwarmen van het water, het geeft minder reinigingsproblemen. Ik warm op na de carburateur, het geeft hetzelfde resultaat.
Op het watercircuit heb ik een brandstoffilter voor een sneeuwscooter geplaatst (zeer effectief)

De vraag die ik mezelf stel hoe krijg je het voor elkaar om met een 10mm carburateur te werken zonder gas te geven?
van 7 mm tot 8 mm kan ik geen water meer spuiten de depressie bij de hals van de carburateur is onvoldoende, ik zal de tank in de zwaartekracht moeten plaatsen om stroming te hebben, dus een klep om te stoppen .. na veel spuitmonden geprobeerd te hebben, werkt het tussen 4 en 6 mm met dezelfde spuitmonden, als ik meer water wil, verklein ik de spuitmond.


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:

Hier, de terugkeer van de carb...




par camel1 » 27/05/06, 19:48

Salut!

de kleine carb in doping is koninklijk, ik heb de bubbler lang geleden opgegeven; ik maak mijn carb elke 3 maanden schoon en dat is alles!


Ik meende te begrijpen, uit het lezen van degenen die hadden geëxperimenteerd met carburateurs, dat het nogal een gedoe was om te ontwikkelen (toch Pitmix? : Wink: ).

Dus Zac, wat zijn je prestaties, als je een montage hebt die werkt, heb je misschien foto's, crobards, ik zou echt geïnteresseerd zijn!

A +++

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 27/05/06, 22:28

Andre schreef:De vraag die ik mezelf stel hoe krijg je het voor elkaar om met een 10mm carburateur te werken zonder gas te geven?
van 7 mm tot 8 mm kan ik geen water meer spuiten de depressie bij de hals van de carburateur is onvoldoende, ik zal de tank in de zwaartekracht moeten plaatsen om stroming te hebben, dus een klep om te stoppen .. na veel spuitmonden geprobeerd te hebben, werkt het tussen 4 en 6 mm met dezelfde spuitmonden, als ik meer water wil, verklein ik de spuitmond.


Andre


welkom
: Idee: Ik denk dat mijn luchtfilters (snel verstopt) zouden moeten helpen tegen de depressie en ik gebruik mijn koolhydraten zonder bushels en zonder naalden.
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/05/06, 04:59

Hallo Zac
Ik zie dat we dezelfde problemen hadden met de waterstroom, je verwijdert de naald (die trouwens van staal is, hij roest en kauwt op met water, hij is te beperkend)
En ik, met mijn kleine zelfgemaakte messing carburateurs voorzien van een bic-tip, moest ik de sproeier boren met een kleine No-boor om de bic-tip te vergroten. Ik heb ook een eenvoudig systeem om de sproeier snel te ontstoppen, de carburateur is goed bereikbaar
Ik verwijder de kleine leiding en met een kleine puntige draad passeer ik hem in het mondstuk, mijn indicatie van de temperatuur van de uitlaatleiding geeft aan dat het mondstuk verstopt is of dat de watertank leeg is.
Het schaalmodel carburateur is gemaakt van aluminium de punt van de klep is van staal, het vergt meer onderhoud dan die volledig van messing.
Het verdient de voorkeur om de carburateur ondersteboven te monteren, zoals bij oude motoren, als hij lekt, valt hij op de grond en dit voorkomt dat de reactor onder water komt te staan, op deze manier kunt u hem voeden door de zwaartekracht
Ik vind dat kom- en vlottercarburateurs, de aluminium behuizing, te veel periodieke reiniging vereisen, daarom geef ik de voorkeur aan zuigcarburateurs.
wanneer de carburateur een klep heeft, zijn ze effectief wanneer de klep gedeeltelijk gesloten is, het heeft een venturi-effect, maar de klep wijd open wel, eenvoudige pijp, er is een goede zuigkracht voor nodig om water te spuiten, kies indien mogelijk carburateurs die een emulsie hebben, het werkt als een mini-borrel, op voorwaarde dat de kleine gaatjes regelmatig worden schoongemaakt.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 28/05/06, 05:19

Hallo kameel
Weet je, gezien het feit dat ik niet geslaagd ben op het gebied van de reactor, concludeer ik liever dat het niet de watercarburator is die fout zit, maar ik. : Mrgreen:
Het andere probleem is dat ik een zelfgemaakte koolhydraten heb geprobeerd.
Het gemakkelijkst zou zijn geweest om een ​​schaalmodel carb te plaatsen, maar ik wacht nog steeds op degene die ik maanden geleden heb besteld.
Ik geef toe dat de bubbler een duidelijk voordeel heeft, een goede aerosol van water en lucht bij de ingang van de reactor.
Parcontre Ik had moeite om de watercarburateur te krijgen omdat deze veel voordelen heeft op het gebied van eenvoud van montage in het algemeen en rommel.
Zac in zijn land hoeft het water niet voor te verwarmen als ik het goed heb begrepen, en ik nam het voortouw om 80 ° C in watertemperatuur aan de reactorinlaat te krijgen.
Omdat het niet echt lukte en vooral geen resultaat behaalde, stapte ik liever over op de bubbler.
Dat is een beetje rommelig als uitleg, maar dat is het dan ook.
A+ welterusten ik ga naar bed.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten