Peugeot diesel 205d, met stoomgenerator!

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/05/06, 23:09

Hallo Laurent
Ik ben het volledig met je eens over de spiraalverwarmers, die mij veel teleurstellingen en onregelmatigheden in de stroomregeling hebben opgeleverd. Het lijkt erop dat als de batterijen horizontaal worden geplaatst, er stoomzakken ontstaan, zelfs ver onder de 80 graden Celsius, en dit beïnvloedt de watercirculatie.
Ik geef ook de voorkeur aan een rechte lineaire wisselaar, die werkt veel beter.
Met de bochten is het compact, maar het vereist een goede circulatie van de vloeistof zodat alle bochten vloeibaar zijn.

Andre
0 x
Luc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 23/05/06, 12:14
Plaats: Maine en de Loire




par Luc » 26/05/06, 01:35

hallo

Als het minder problemen oplevert, zal ik dat waarschijnlijk doen, vooral omdat het eenvoudiger is om te doen.

Laurent, bedankt voor je instructies. 120 mm is de hoogte of de totale lengte van de buis? (Ik zal hem schuin moeten installeren) en is een derde geschikt voor de hoogte van het water in de buis?

luc
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

G+ doping op 205 diesel, met GV!




par denis » 26/05/06, 09:18

hallo andré, ja het is het probleem van de bochten! waarom ik langs de uitlaatbuis een afgeplatte koperen buis wil maken
voor de antwoorden op de onderwerpen ben ik nog steeds niet op de hoogte, is dit normaal?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: G+ doping op 205 diesel, met GV!




par gegyx » 26/05/06, 11:22

denis schreef: voor de antwoorden op de onderwerpen ben ik nog steeds niet op de hoogte, is dit normaal?
Als je op de hoogte wilt worden gehouden (niet iedereen wil):
Om dit te doen, vinkt u, wanneer u een bericht plaatst, het laatste vakje "Houd mij op de hoogte wanneer er een reactie is geplaatst" aan, waarna u een melding ontvangt.
Het probleem, als het automatisch gebeurt, voor degenen die ijverig zijn en alle berichten lezen, en die vaak tussenbeide komen, is dat er tientallen nutteloze meldingen in de mailbox vallen. (meer gespamd, je gaat dood...)
:pijl:
https://www.econologie.com/forums/notificati ... t1831.html
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

G+ doping op 205 diesel, met GV!




par denis » 26/05/06, 14:53

bedankt, we hebben niet allemaal dezelfde keuze en in beide gevallen zijn er mislukkingen, het maakt niet uit
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49

choo-cho-cho-cho...!!!!




par laurent.delaon » 26/05/06, 20:08

hallo

120 mm is de lengte van de buis in gassen
zorg dus voor 25-30 mm uitlaat waarop je een verbinding soldeert en waar je, als je hebt gevolgd wat ik zei, eenvoudig een rilsanbuis met een reductie kunt aansluiten (bij Legris bijvoorbeeld...) je hoeft alleen maar een buis te voorzien zijdelings gesoldeerd 6 mm diameter voor de stoomuitlaat Voordeel: de buis is aan één kant geblokkeerd en er zit slechts één las op de uitlaatpot, dus geen probleem met draaien als je absoluut twee uitlaten wilt, vormt een U-vormige buis geen probleem met uitzetten de lassen (legeringssoldeer 5% fosfor warmte oxyacetileen (gas niet heet genoeg) het houdt goed vast, de mijne heeft meer dan 15000 km) zo'n rechte buis geplaatst op 50 cm van de collector voordat de katalysator op een clio een damp geeft bij 40-45 ° C 60 cm uit de buisuitlaat in een rubberen omhulsel.
1/3 ja het verandert niets c de verwarmingstijd die zal variëren c alles
voeg jex roestvrijstalen buffer toe in de buis (je blaast om te controleren of deze niet verstopt is, hij zou heel hard moeten blazen) na c niickel ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 26/05/06, 21:12

Hallo.
Van mijn kant heb ik mijn oude bubbler op de Golf D geïnstalleerd en hij maakt stoom.
Voor mij is het heel eenvoudig omdat de bubbler al gemaakt is.
Het is een reserve van ongeveer 2L met een koperen spoel erin. Ik laat de koelvloeistof er doorheen circuleren.
Het water stijgt tot 80°C. Ik doe er 1L in zodat de spoel volledig onder water staat, maar nu ik weet dat hij bijna geen water verbruikt, zou ik in eerste instantie minder dan 25cl kunnen doen.
Dit veroorzaakt echter condensatie in de stoomuitlaatbuis.
Het eenvoudigste zou zijn om de ketel onder de inlaatwindzak te installeren, zodat de stoombuis verticaal zou zijn en de condensdruppels door de zwaartekracht terug in de ketel zouden vallen.
De verdieping in de ketel bedraagt ​​100 tot 150 mm waterkolom. Dus als de buis 250 mm is, is er geen kans op het opzuigen van water.
Ik weet echter niet wat het beste is. Maak een gat in het deksel om warmte uit de ketel te halen of laat alles gesloten zodat de stoom vanzelf opstijgt.
Ik heb beide getest en de stoomuitlaattemperatuur verandert niet echt. 45 tot 80°C aan de uitlaat van de ketel, afhankelijk van de snelheid van het voertuig en de buitentemperatuur.
De foto van de montage is beschikbaar in mijn persoonlijke galerij zichtbaar op mijn profiel.
0 x
Luc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 23/05/06, 12:14
Plaats: Maine en de Loire




par Luc » 27/05/06, 10:35

hallo

Laurent, als de buis zich op 50 cm van het uitlaatspruitstuk bevindt, is deze noodzakelijkerwijs erg hellend (aangezien de uitlaat horizontaal is), in dit geval is je buis volledig ondergedompeld? Denk je anders dat het niet beter is dichter bij de verzamelaar? het zou er ongeveer zo uitzien:

Beeld

Ah, en ik begrijp niet waarom je zegt dat de buis aan één kant geblokkeerd is

luc
Dernière édition par Luc de 27 / 05 / 06, 15: 06, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 27/05/06, 14:02

Dit diagram laat mij verbijsterd achter.
Waarom de stoombuis onder het wateroppervlak sturen? Moet het niet naar de bovenkant van het deksel gaan, waar alleen maar stoom is?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 27/05/06, 14:06

Cuicui schreef:Dit diagram laat mij verbijsterd achter.
Waarom de stoombuis onder het wateroppervlak sturen? Moet het niet naar de bovenkant van het deksel gaan, waar alleen maar stoom is?

Sorry, ik begreep het diagram niet, ik heb geprobeerd het te verwijderen, maar het werkte niet. Ik zag de tank aan voor een bubbler. :frons:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten