"Passat 1.9TDI"

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise




par RolCopter » 06/05/07, 17:33

Bonjour à tous

van zac
Heb je je depressuur gemeten?
Zo ja, hoeveel vindt u?


hallo zac; van 0 tot ongeveer -100 millibar

-50 millibar tot 110 km / h op de flat
0 x
Minder verbruik is goed
Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 06/05/07, 18:27

welkom

Ik twijfel over de bekering.

Als 50mb 50 cm waterkolom is, is het goed als het overeenkomt met 50mm, je hebt een goede wind nodig in ADM-invoer.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

Grote reductie




par RolCopter » 21/05/07, 18:56

Bonjour à tous

Vandaag heb ik een grote diameterreductie gemaakt tussen de flowmeter en de AVEC in de verbinding tussen luchtfilter en turbo; overgang van 70mm naar 27mm.

Ik heb een depressie van slow motion, realiseerde ik me door het filter uit de bubbler te spoelen.

https://www.econologie.com/fichiers/partager/PurgeFiltre5.jpg

Vertel me niet dat de foto niet goed is, ik weet het, maar ach, we moeten zien dat tijdens het bloeden van de motor onderweg luchtbellen in het filter komen.

De rest van de depressie meet vanavond bij normaal gebruik van de auto.
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

Geen reactie van de reactor




par RolCopter » 23/05/07, 17:33

Bonjour à tous

Road depressie controle
- 50 mbar naar 2000 rpm
- 100 mbar naar 2500 rpm
- 150 mbar naar 3000 rpm
- 180 mbar naar 3500 rpm

om een ​​plotselinge maar korte daling van de depressie te constateren als ik rond de 3500 rpm ben.

Geen gevoel van hechting van de reactor.

Ik zal het filter verwijderen dat zich in de kleine filtertank aan de uitlaat van de bubbler bevindt.

Het vervolg op de volgende aflevering.
Dernière édition par RolCopter de 23 / 05 / 07, 18: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Geen reactie gevoel van de reactor




par Flytox » 23/05/07, 17:52

Hallo Rolcopter

RolCopter schreef:
om een ​​plotselinge maar korte daling van de depressie te constateren als ik rond de 3500 rpm ben.


Als het dicht bij het maximale koppelregime ligt, kan dit te wijten zijn aan een resonantie van het inlaatkanaal. Verandert de ruis op dit moment in amplitude?

Chao
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

dezelfde uitlaat wordt voor verschillende motoren verkocht




par RolCopter » 25/05/07, 23:40

goedenavond iedereen

van Flytox
Als het dicht bij het maximale koppelregime ligt, kan dit te wijten zijn aan een resonantie van het inlaatkanaal. Verandert de ruis op dit moment in amplitude?


Voel een verandering in de inlaat veroorzaakt door een resonantie van de uitlaat Ik geloof er niet echt in, zelfs minder bij max. Koppelregime, vooral omdat de fabrikanten al lang geen uitlaten meer toestaan, als bewijs; dezelfde uitlaat wordt voor verschillende motoren verkocht.
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: dezelfde uitlaat wordt voor verschillende motoren verkocht




par Flytox » 26/05/07, 10:42

Hallo Rolcopter

RolCopter schreef:
Voel een verandering in de inlaat veroorzaakt door een resonantie van de uitlaat Ik geloof er niet echt in, zelfs minder bij max. Koppelregime, vooral omdat de fabrikanten al lang geen uitlaten meer toestaan, als bewijs; dezelfde uitlaat wordt voor verschillende motoren verkocht.


Van wat ik begreep (resonanties) trilt de opnamekant op zijn zij, de uitlaatzijde doet hetzelfde.

Dit voorkomt interacties niet (oversteekventielen, turbo, enz.)

Wanneer hun werk is gesynchroniseerd om constructief te zijn (druk of depressie die op het juiste moment in de cyclus komt om te helpen vullen), zijn we dicht bij de maximale koppelsnelheid. Dit is de "optimalisatie" berekend door de motorfabrikant.

In overeenstemming met u wordt het echappement niet verleend zoals op een machine van grote prijs voor perfo maxi, maar er wordt bestudeerd geen gaten en hobbels te veroorzaken die te sterk worden geaccentueerd in de curve van het koppel. Dat het gemakkelijk is om te rijden zonder een rondetelling.

Wanneer we pijpen op de buizen doen, is dat niet altijd het geval
transparant op de operatie. Dezelfde steek aan het einde of in het midden van de lengte van een pijp kan de muziek aanzienlijk veranderen (resonantie).

In het midden ziet Moto eruit YEIS (Yamaha), ATAC (Honda), KIPS (Kawasaki). Dit zijn systemen voor het dempen of faseverschuivingen van de drukgolven. Ze zijn geplaatst op een zeer specifieke plaats van piping ...

Voor jouw motor ging ik ervan uit dat je dit fenomeen tegenkwam. Het is goed mogelijk dat de depressiewaarde die u bij 3500 RPM op deze specifieke locatie aan het lezen bent, niet representatief is.

Door het tikken op de buizen over de lengte te verplaatsen, kunt u ook een waarde in de continuïteit van uw curve aflezen.
(Volgende als je op een maag valt of een drukknoop maakt).

Kortom als je motor goed werkt op dit dieet, denk ik dat je de maatregel op deze plek kunt verwaarlozen.

Econologiquement jouwe.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

de resonantie is bijna niet aanwezig met katalysatoren




par RolCopter » 26/05/07, 14:59

Bonjour à tous

van Flytox
In het midden ziet Moto eruit YEIS (Yamaha), ATAC (Honda), KIPS (Kawasaki). Dit zijn systemen voor het dempen of faseverschuivingen van de drukgolven. Ze zijn geplaatst op een zeer specifieke plaats van piping ...


Het is duidelijk dat bij tweetaktmotoren de uitlaatgassen met de grootste zorg worden bestudeerd, hun deelname aan het legen van de motor is essentieel.

Op motoruitlaat 4-tijd zorgen we ook voor vloeistofmechanica, simpelweg omdat een uitlaat met een kleine lengte moet worden afgesteld om goed te werken.

Op een auto is de incidentie minder belangrijk, de resonantie is bijna niet-bestaand met de katalysators.

Mijn eerste baan als ketelmaker, in een tijd dat de karts motorcrossmotoren gebruikten, was ik verantwoordelijk voor het hermodelleren van de uitlaten van het chassis met behoud van hun optimale eigenschappen voor gaswinning.
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2

Re: resonantie is bijna niet aanwezig met katalyse




par zac » 26/05/07, 15:18

RolCopter schreef:Ik had de leiding over de verbouwing van de uitlaten ten opzichte van het chassis, terwijl ze hun optimale eigenschappen van gaswinning behouden.


Welnu, moest je iets horen over de bakken die de tocht van de kart naar hun pot maakten?

De FIA ​​moest de regels veranderen om ze tegen te gaan :onheil:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

Alleen het weer verandert




par RolCopter » 26/05/07, 16:36

Bonjour à tous

van zac
Welnu, moest je iets horen over de bakken die de tocht van de kart naar hun pot maakten?

De FIA ​​moest de regels veranderen om ze tegen te gaan


Aan de ene kant zijn er bargeos en ook regels die richting veiligheid gaan en soms regels met onuitsprekelijke opties die meer van commerciële aard zijn. Maar we zullen de wereld niet van de ene dag op de andere opnieuw doen.

Laten we teruggaan naar onze schapen, toen ik rapporteerde over de positie van michelm leent mijn uitlaat zich niet echt voor het opzetten van een reactor en ik ben van plan een complete buis te maken om het object van onze test te integreren. Door nadelen heb ik vaak niet de mogelijkheid om deze auto te stoppen, het zal geduldig moeten zijn.

https://www.econologie.com/fichiers/partager/CataPantone-7.jpg

Zelfs als de reactor niet werkt, lijkt de kleine hoeveelheid stoom die in de motor wordt ingebracht het roet te reinigen dat is afgezet aan de uitlaat (zichtbaar en toegankelijk), waardoor het lijkt alsof deze reiniging stroomopwaarts moet plaatsvinden .

Voor informatie het laatste verbruik genoteerd 6.4 l / 100 km is het gebruik van deze auto zeer regelmatig en vergelijkbaar in de tijd; 70km elke dag een dosis Parijs, departementaal en stad. Alleen het weer verandert
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 79-gasten