"Passat 1.9TDI"

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

"Passat 1.9TDI"




par RolCopter » 31/03/07, 02:13

Bonjour à tous
Een nieuw bericht openen "Passat 1.9TDI"
Na een kapotte uitlaat heb ik besloten om daar naast de reparatie ook een reactor te plaatsen.
Om André te antwoorden, zodra alles functioneel is, zal ik de metingen uitvoeren die hij me heeft gevraagd, aan de andere kant hoop ik dat de oppervlaktetemperatuur hem tevreden zal stellen, want ik ben niet van plan gaten te maken om de gastemperatuur te meten.
Mijn beste wensen voor alle testers
Dernière édition par RolCopter de 06 / 05 / 07, 15: 03, 1 keer bewerkt.
0 x
Minder verbruik is goed
Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

uitlaat met zijn reactor




par RolCopter » 01/04/07, 00:04

Dag
De eerste fase wordt uitgevoerd (montage van de geluiddemper met zijn reactor) om de installatie en de aansluiting op de bubbler te volgen.
https://www.econologie.info/share/partag ... one-01.jpg
Ik ga een test doen door de ontluchter op de bubbler aan te sluiten. Oorspronkelijk gaat deze ontluchter rechtstreeks in de luchtinlaat vóór de turbo om te voldoen aan de normen voor vervuilingsbeheersing, wat resulteert in condensatie en olieafzetting in de leidingen.
https://www.econologie.info/share/partag ... flar12.jpg
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 01/04/07, 04:44

Dag
Ik ga een test doen door de ontluchter op de bubbler aan te sluiten. Oorspronkelijk gaat deze ontluchter rechtstreeks in de luchtinlaat vóór de turbo om te voldoen aan de normen voor vervuilingsbeheersing, wat resulteert in condensatie en olieafzetting in de leidingen


Op de WV, de uitlaat op het kleppendeksel, zit een zwarte keerplaat om de olie vast te houden en normaal gesproken zijn het alleen de dampen die passeren, maar als je motor een beetje avontuurlijk is, blaast hij behoorlijk door deze ontluchter. doe een test en je zult zien hoe het door deze ontluchter waait.
Een beetje advies, organiseer jezelf zo dat de ontluchter niet onder druk staat, want als de druk binnenin stijgt, zuigt hij overal olie op en dieselolie is een goede teef op de grond
Om nog maar te zwijgen van het feit dat je de zegels achter het stuur kunt verbreken en die ervoor bij de tandriem (beide zijden van de krukas..
Laat de reactor eerst draaien met water en laat de ontluchter staan, later kun je er voorzichtig op terugkomen, dan kun je tenminste een vergelijking maken tussen ontluchter en zonder ontluchter in de reactor.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 02/04/07, 06:00

welkom
Ik kan je alleen hetzelfde advies geven als André.
Op mijn Golf merkte ik dat de geur van uitlaatgassen verdween als ik de ontluchter in de reactor gebruik.
De olie maakt de stang niet vuil.
Om problemen te voorkomen is het beter dat u de ontluchter gebruikt met een hulpluchttoevoer in uw reactor.
Bij overdruk zal deze ventileren via de secundaire luchtinlaat.
Bij de Golf had ik een stijging van 40°C in de uitlaattemperatuur van de motor opgemerkt, met behulp van de ontluchter.
Ter info: ik heb de ontluchter nooit heel lang gebruikt omdat er nog steeds risico's zijn (overdruk).
0 x
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise




par RolCopter » 02/04/07, 17:55

Bonjour à tous
André kan aangeven wat los kan laten

"Om nog maar te zwijgen over het feit dat je het kunt opblazen verzegeld achter het vliegwiel en die ervoor bij de tandriem (beide zijden van de krukas.."


PITMIX op welk niveau vreest u een overdruk?
Dernière édition par RolCopter de 12 / 04 / 07, 16: 53, 1 keer bewerkt.
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 02/04/07, 23:04

Alleen als je adempauze teveel waait, bestaat het risico dat de belemmering die je reactorstaaf vormt te groot wordt.
En bovendien, als de reactor verstopt raakt met verstopte olie op de staaf en de wanden, bestaat het risico van verstopping.
Hierdoor kan de oliedruk in de motor te hoog oplopen, waardoor de olie door de vuldop heen spuit en door alle gaatjes waar de olie kan ontsnappen.
Er kunnen oliekeerringen defect zijn, maar ik kan je niet meer vertellen omdat ik geen monteur ben.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/04/07, 02:09

Dag
André kan aangeven wat los kan laten


Aan elk uiteinde van de krukas bevindt zich een afdichting met een interne veer en (lip) die voorkomt dat de olie naar buiten komt, deze afdichtingen zijn kwetsbaar onder druk als het carter te veel onder druk komt te staan
de rubberen randen draaien om en de olie lekt eruit
die aan de poeliezijde is verwisselbaar, maar die aan de vliegwielzijde moet je de motor en het vliegwiel verwijderen..
de rest van het kleppendeksel en de carterpakkingen weerstaan ​​meer druk, maar niet veel..
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

Ok voor overdruk




par RolCopter » 03/04/07, 16:48

Bonjour à tous

Ok André en PITMIX voor de overdruk, ik wil het nog proberen door een lage overdruk ventiel voor de reactor te plaatsen.
Anders is er een recuperatiemogelijkheid van de reactoruitlaat naar de inlaat: door het verwijderen van de ERG-klep krijg ik directe aftapping op het inlaatspruitstuk.

https://www.econologie.com/fichiers/partager/ERG-14.jpg

Er is nog een nadeel bij de ontluchteraansluiting: de bubbler staat onder druk en de damp zou zich bij een hogere temperatuur moeten vormen.

Wat betreft de vervuiling van de reactor vanwege de olie, ik heb al gezien wat het deed op een Bernard-motor die was gepantoniseerd met een mengsel van frituurolie en water: een "mooie lak "

https://www.econologie.info/share/partag ... eau_17.jpg
Er is een ontwerpfout op de hele montage, wie het vindt, wint al mijn respect lol.: Mrgreen:

Mijn beste wensen voor alle testers
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 03/04/07, 21:54

welkom
Ja, je hebt gelijk voor de locatie van de EGR-klep, deze vormt een goede verbinding voor de reactor.
Heb je al in je spruitstuk gekeken of het verstopt is?
De mijne is eng. :schok:
Ik word heen en weer geslingerd tussen twee ideeën.
Of de EGR-klep of de ontluchter doet het...
Ik weet het niet. Volgens mij is het beide.
In ieder geval, als ik het inlaatspruitstuk van mijn met water gedoteerde R5 vergelijk met dat van de normale R5, dan is dat van de gedoteerde R5 veel schoner. Toch is die van de R5 opgevoerd tot 160000 km tegen 80 tot 90000 km voor de ander.
Ik zal de foto's binnenkort bijvoegen op mijn onderwerp van de R5.

GOLF COLLECTOR
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

Bel de schoorsteenveger




par RolCopter » 04/04/07, 17:16

Bonjour à tous
PITMIX belt de schoorsteenveger, ja ik zag dezelfde toestand op mijn motor de klep is gemakkelijk schoon te maken, het spruitstuk ook maar je moet het willen demonteren lol. Een mooi weekend in het vooruitzicht om te testen:
in het programma
- bubblertest met ontluchtingsaansluiting en veiligheidsbypass om bij overdruk de reactor te omzeilen.
- studie van de aansluiting in plaats van de recirculatie van de uitlaatgassen.
Dernière édition par RolCopter de 04 / 04 / 07, 18: 54, 1 keer bewerkt.
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 173-gasten