Pantone-assemblage voor experimenten en metingen

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
divad_nitram
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 12/02/06, 19:19
Plaats: Montpellier (Frankrijk)

Pantone-assemblage voor experimenten en metingen




par divad_nitram » 08/09/06, 14:28

Hallo,

Ik werk momenteel aan een Pantone-assemblage op een stationaire 4T-benzinemotor (Bernard type 110 Ter), die we zullen proberen met benzine, alcohol, water ...

Het doel van dit samenstel is om te komen tot temperatuur- en stromingsmetingen die het mogelijk maken een zekere herhaalbaarheid in het samenstel van de endotherme reactor te verkrijgen.

De reactor werd zoveel mogelijk gebouwd met apparatuur uit een catalogus van watervoorzieningsapparatuur.

De buis die de uitlaatgassen ontvangt is in roestvrij staal 316 aan de andere kant, de interne buis en de kernen zijn in standaard staal (inderdaad om een ​​staaf te hebben met de pool van de lengtepaal en aan beide uiteinden met schroefdraad is het moeilijk met gemakkelijk roestvrij staal).

De componenten van de reactor:

- 1 roestvrijstalen buis 316 26x34 l = 200 mm
- 1 stalen buis 15x21 l = 300 mm
- 1 zachte stalen kernen l = 250 mm
- 2 316 roestvrijstalen T-stukken 26x34
- 2 reducties FF 26x34-15x21
- 2 FF 26x34-15x21 reducties waarvan de 15x21 draad is verwijderd
- 2 koperen afdichtingen diam 22
- 4 kwartslagkleppen 15x21

Kort gezegd gaat het over het bewerken van het plan van Jean Louis Naudin.
Ik heb foto's, maar ik heb moeite om ze in de tekst te plaatsen ...

Vandaag zijn we de assemblage aan de motor aan het afronden, ik lees vurig het forums als ik het onderwerp op internet behandel, zal ik uitleggen wat ik ga doen, uw opmerkingen zijn welkom.

Op deze motor bevinden de inlaat en uitlaat zich aan weerszijden van de cilinder, dus de pijpen die naar de inlaat gaan, zullen vrij lang zijn, omdat het pantongas tegen de stroom van de uitlaatgassen in moet stromen (correct? ). riskeert dit een probleem van condensatie, remmen van het gas in de leidingen? koper lijkt geschikt, kunnen we op deze buizen soldeer gebruiken? (Ik had geslagen kragen gemaakt maar het kostte me een oog!)

De uitlaat van de reactor zal worden aangesloten op de motorinlaat via een venturi gemaakt met auto remleiding (diam ext 6 diam int 4). Ik ben van plan om het lichaam van de carburateur voor de vlinder, na de stralen te doorboren, om te profiteren van de maximale zuigkracht (correct?).

Dan zullen we de tests starten met een zuig-bubbler (lucht borrelen en geen uitlaat), ik heb gelezen dat het werkte, wat denk je met een 350cc-motor?

In termen van metingen las ik dat het meest interessant voor de werking van de reactor de temperatuur aan de uitlaat van deze was, met behulp van deze temperatuur met een PID-assemblage zouden we in staat moeten zijn om de goede werking van de reactor te regelen. Om dit te valideren, zal ik ook de gasstroom door de reactor meten, en de temperatuur bij de inlaat van de reactor (om de hoeveelheid warmte te meten die wordt geabsorbeerd door de endotherme reactie).

Voor de metingen heb ik een 4-kanaals acquisitie-eenheid, een flowmeter, 4 thermokoppels.

De Bernard-motor wordt opgeladen door een driefasige asynchrone motor die wordt gebruikt als generator op een elektrische radiator

Tegelijkertijd heeft een vriend van mij een GEET-generator teruggevonden in de Pantone-werkplaatsen (TECUMSEH HM100-motor, 5KVA-generator, we zullen proberen dezelfde parameters hierboven te meten (gebruik van benzine in de reactor). Ik zou dan de GEET willen proberen in benzine water.

Dan zal ik de assemblage met carburateur proberen (zoals bij de GEET-groep) en vervolgens de injector bestuurd door het gaspedaal en de T ° exit-reactor.

Het tweede doel van deze maatregelen is om de besparingen in fossiele brandstoffen maar ook in vervuiling te kunnen meten (vriend in technisch controlecentrum).

Weet u voor verbruikstests of er standaard meetprotocollen zijn (bedrijfstijd, laadregime, enz.)?

Ik heb foto's die niet te groot zijn om u te laten zien, maar ik begrijp niet hoe we ze invoegen.

Bedankt hiervoor forum, Ik citeer de namen niet maar verzeker je eerlijk gezegd !!!!!!!!

A+

David
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/09/06, 15:23

Dag

Voor deze montage heb je de juiste verplaatsing om deze ervaring te maken.
Je leert sneller dan op een auto
zorgt voor gemakkelijke demontage van de stang om het interieur te onderzoeken en te verwisselen, voor verschillende materialen is het koperen uitlaatkanaal goed en gemakkelijk in volledige panton moet het zo kort mogelijk zijn om te verbinden met puntfakkellassen zijn niet erg goed bestand.
De staaf die u gewoon wilt proberen, is een staaf zonder midden, eenvoudig vierkant gesneden (het verschil is niet groot)
Voorspel een polivalentie bij de ingang van de reactor, om in het begin gemakkelijk een bubbler te proberen gewoon om te zien, maar niet erg praktisch om urenlang te blijven lopen, een kleine carburateur van gereduceerd model is eenvoudiger instelbaar in rijkdom en maakt het mogelijk om te lopen op alcohol gemengd met% olie water vrij gemakkelijk. om met plantaardige olie te lopen is het ingewikkelder, aanpassen en het duurt een bubbler, maar het werkt
plaats een thermokoppel op de uitlaat bij de inlaat van de reactor en een bij de uitlaat, het is het verschil van deze twee temperaturen die uw gids voor de prestatieaanpassingen zal zijn, die u zult bevestigen met uw verbruiksmetingen.
Je koppelt de motor aan een generator (in mijn geval oude dynamo) geladen op een weerstand (roestvrijstalen d equiicaillerie plaats in een ontvanger van water, om temperatuurschommelingen te voorkomen) en we meten de stroomsterkte en spanning, probeer de motor niet te veel te belasten, het is minder krachtig in panton dan met zijn originele carburateur, dan voer ik verbruikstesten uit met hoeveelheden voor ongeveer 30 minuten lopen
Biedt een kanaal om de uitlaatgassen buiten te evacueren, niet te beperkend, het geluid kan lastig worden voor de buren omdat het uren zal werken om goede tests te maken
Vaak deed ik tests in de winter en ik vond de oplossing voor geluid bij de uitlaat, ik stuur het in een stapel sneeuw, het wordt stil en het maakt een interieur-iglo.

De eencilindermotor reist over de grond en brengt de trillingen in de buurt van het huis over die vermoeiend kunnen worden voor mevrouw, het ding dat u op een oude band installeert, goed bevestigd,
Ik laat hem vaak alleen lopen en zorg voor iets anders.

Stuur me je e-mail. Ik stuur je foto's van mijn experimentele montage, er zijn er teveel en we zouden ze moeten transformeren,
Maak een klein plan van je project om niet dezelfde fouten als ik te herhalen en begin vaak opnieuw, hoewel het relatief eenvoudig is als je uitgerust bent met lassen.
Wat lang duurt zijn de tests

Andre
0 x
divad_nitram
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 12/02/06, 19:19
Plaats: Montpellier (Frankrijk)




par divad_nitram » 08/09/06, 15:49

Ik zorgde voor het plannen van de demontage van de staaf en een staaf van 2 mmp om ervoor te zorgen dat deze correct in de reactor werd geplaatst. Ik begrijp de vierkante punt niet helemaal, ik heb centreertoestellen gemaakt om een ​​13 mm staaf in een 15 mm buis, 1 mm ringvormige ruimte te lassen.

Vandaag is de uitlaatpijp tussen de cilinder en de reactor ongeveer 120 mm, die van de reactoruitlaat bij de inlaat is 750 mm, het is beter dat ik de uitlaat verleng en de pijp van pantongas verklein of ik vertrek zo?
Ik denk dat door het verlengen van de uitlaatpijp de reactor niet voldoende in T ° kan stijgen, wat denk je?

Voor het geluid, ik zal zien om een ​​geluiddemper te monteren bij de uitgang van de reactor ... we zullen zien, anders wordt het op een chassis met skids in luchtkamer geroepen, plotseling beweegt het meer.

Bedankt voor het advies;)

A+

David
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/09/06, 14:22

Goed gedaan, beste divad-nitram.

Wat geweldig zou zijn, is dat je een verbruikscurve (en indien mogelijk vervuiling) op verschillende oplaadpunten traceert, bijvoorbeeld leeg, 1000W, 3000W, 5000W vóór wijzigingen.

(en dan hetzelfde als u natuurlijk de juiste dosering vindt)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 18/09/06, 17:34

hallo
breek je hoofd niet met de staaf van de reactor AC is nutteloos.
waar het om gaat is waterdamp.

Laurent.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 18/09/06, 17:39

laurent.delaon schreef:hallo
breek je hoofd niet met de staaf van de reactor AC is nutteloos.
waar het om gaat is waterdamp.
Laurent.

Dit experiment maakt het precies mogelijk om deze bewering te bevestigen of te weerleggen, en om deel te nemen aan de experimenten die al zijn gedaan door de resultaten met of zonder stengel te vergelijken.
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 18/09/06, 18:03

om de resultaten niet met of zonder reactor te vergelijken (deze verschilt van met of zonder staaf ...)
Trouwens, je kunt zonder beginnen, je vermijdt eerst het realiseren en stellen van vragen over de reactor.
En het is gemakkelijker om te beginnen.

Laurent.
0 x
divad_nitram
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 12/02/06, 19:19
Plaats: Montpellier (Frankrijk)




par divad_nitram » 20/09/06, 14:11

Hallo,

Allereerst bedankt voor je opmerkingen en opmerkingen, André bedankt voor de foto's per e-mail, het helpt.

Na het hebben erkend van een maximum aan ervaring die ter plaatse wordt aangehaald, realiseer ik me dat de motor die ik heb misschien niet in staat zal zijn om de endotherme reactor met succes te laten werken vanwege de lange slangen.

Een vraag voor stamgasten: "heb je de montage gezien van reactoren op eencilindermotoren waarbij de inlaat en uitlaat zich niet aan dezelfde kant van de cilinder maar aan weerszijden ervan bevinden?"

dat levert mij een probleem op: de uitlaat moet tegen de stroom van gassen in die de opname ingaan. Ik vind mezelf met mijn uitgang van de reactor tegenover de toelating .... verplicht om een ​​koperen buis van 75 te plaatsen cm lang om terug te komen op de inlaat .... Ik ben er bijna zeker van (gezien de genoemde ervaringen) dat de stoom die de reactor verlaat zal condenseren voordat deze in het inlaatspruitstuk komt.

Denkt u dat we door deze buizen op de motor te plaatsen de condensatie kunnen minimaliseren?

Anders een laatste vraag, heeft iemand eindelijk de flowmeter getest op 27 € bij CONRAD, het lijkt me niet erg om het verbruik te meten zonder tests te doen die uren duren ...

Voor de tests met of zonder staaf, zullen ze worden gedaan, hetzelfde met een belasting van 0 tot 100% met invloed op het verbruik.

A+

david
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/09/06, 21:41

Dag
voor het doteren van water is de lengte van de uitlaatbuis niet te storend, ik zou zelfs zeggen dat te kort nadelig is.
in uw geval voor een 100% panton heeft het de voorkeur boven een korte pijp, als dit niet mogelijk is kunt u het isoleren met keramische vezel en aluminiumfolie, voor een 100% panton de temperatuur van deze gassen in reactorvermogen bereikt hetzelfde als de uitlaat aan het reactorvermogen wanneer alles in balans is
dus maak je geen zorgen over condensatie, we hebben het hier over
300c en zelfs meer als de motor is geladen.
de foto's die ik de assemblage stuurde, hadden geen isolatie zodat je de details kunt zien, maar je moet alles isoleren, vooral als je motor luchtgekoeld is blaast de ventilator op de reactor ..
Bouw de reactor volgens de configuratie van uw motor en isoleer kritieke onderdelen.
Het hete uitlaatgasdeel dat uit de cilinderkop naar de reactorput komt, isoleert evenals de reactor en de pantongasuitlaat van de reactor
vergeet niet om een ​​soort venturi te maken met verse motorinlaatlucht om de pantongasinlaat te verhogen
De reactor werkt met weinig lucht, een zeer rijk mengsel om niet te veel af te koelen, de rijkdom van de motor wordt aangepast door de inname van verse lucht bij de uitlaat van de reactor, dat moet je zijn opgevallen.
Dus een zeer kleine carburateur bij de inlaat van de spuitmondreactor met een maximale diameter van 3 tot 4 mm, een aanpassing van de rijkdom van de brandstof is noodzakelijk.

Andre
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 21/09/06, 09:10

om de maximale hitte te behouden, dubbele gaspassage is goed (toy hilux), mijn toekomstige montages zullen zo worden gedaan; het is zelfs beter dan zeer goede isolatie, zelfs als we nog steeds alles kunnen isoleren !.
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten