Welke breker om BRF (Raméal Fragmented Wood) te produceren?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par Ahmed » 25/08/23, 23:27

Vandaag ben ik begonnen met de reparatie van de bevestiging van de riembehuizing: aanvankelijk vastgehouden door 4 bouten van 6 die zijn bevestigd op een plaat die zelf aan de zijkant van de breker is vastgeschroefd, maar die hield uiteindelijk niet meer stand. Ik beperk mij tot 3 bevestigingspunten. Aanvankelijk was ik van plan de gelaste moeren op de plaat eraf te blazen, maar ik ga het alleen doen voor degene die het borglipje van de elektrische kabel van de motor vasthoudt. Na een slijpmachine las ik de nieuwe moer en bereidde ik een overeenkomstige nieuwe bout voor...
Op 2 andere verstandig (?) verdeelde plaatsen boor ik de behuizing en de steun ervan op 4 mm D om 2 zelftappende plaatbouten maat 5 te kunnen monteren. Het voordeel van deze bouten is hun weerstand tegen trillingen. Ze zijn in staat om het installatiegat te maken, maar omdat de steun vrij dik is en de praktische boorcapaciteiten vrij beperkt, heb ik voor een meer klassieke oplossing gekozen. De eindmontage is lastig omdat deze bij de flexibele platen nooit vooraan valt; Ik draai de eerste bout een beetje los en boor de 2 gaten van de behuizing opnieuw op 6 om voldoende speling te krijgen: daar wordt hij zonder klagen op zijn plaats gezet; het deel van deze bouten dat wordt gebruikt voor het boren, zorgt voor geleiding naar het opnamegat. 8)
Mijn grote zorg, die niet al te gepland is, is dat ik de motorsteun waarvan de lichten niet correct zijn afgesteld, niet opnieuw kan bevestigen aan de draadgaten waarin de bouten zitten (Chinese aanpassing!): het is een probleem dat zich elke keer manifesteert als ik moet loslaten deze steun zorgt voor de ruimte die nodig is om de aandrijfriemen uit te schuiven. Ik heb al een bliksemschicht verprutst in dit kleine spel en het is echt vervelend om te vechten om die vervelende bouten te pakken te krijgen...
Ik besluit de engine en de ondersteuning ervan te verwijderen om het af te maken: een goede slag van de vijl op de juiste plek en daar gaat alles nu als een bloem omhoog! :P
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par Ahmed » 29/08/23, 22:20

Het enige dat nog restte, was het repareren van de dop. Ik maak het uit een plaat plaatstaal van 1,5 mm dik, wat een compromis is tussen flexibiliteit en stijfheid, de eerste voor aanpassing door torsie, de tweede voor weerstand tegen uitsteeksels. Ik boor 5 gaten verdeeld over twee lijnen voor bevestiging door middel van laskappen. Blijkt dat mijn eerste poging jammerlijk mislukte: de gaten waren een beetje klein, maar wat nog belangrijker was, mijn MIG-instelling was niet goed. Ik had de spanning + stroomsterkte iets verlaagd en vooral te veel op de impedantie ingewerkt, dus heb ik de gaten dichtgemaakt zonder het plaatwerk van de steun aan te tasten*, afgezien van twee gaten die een beetje vastzaten... :( Ik moest de situatie snel rechtzetten door lineair te slijpen op de punten: door de lasrups te verlengen breng ik meer warmte aan en creëer daardoor een beter lasbad; Uiteraard heb ik ook de lasparameters gecorrigeerd. Houd er rekening mee dat de lasprofessionals zich op een proefstuk nestelen voordat ze aan een nieuwe serie lassen beginnen.

* Ik had het graag gedaan, ik zou er moeite mee hebben gehad! : Oops:

Ten slotte zag de koppelingsbediening het handvat (een ring) uit de staaf gesneden en opnieuw gesoldeerd met een offset die compatibel was met de bevestiging aan de stopstang. Het zal nog moeten worden getest of de trillingen het voortijdig loslaten ervan blijven toestaan ​​of niet; in de tussentijd bewaar ik de tang waarmee ik door kan gaan met slijpen als dit probleem aanhoudt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par Ahmed » 07/10/23, 22:29

Goed! Ik heb een beetje gemalen om te zien wat het zou doen (en ook omdat de temperatuur koeler was!). Het is op beide punten positief: de koppelingsbediening houdt normaal vast, zonder kunstgrepen, en de dop blijkt correct te zijn afgesteld omdat hij zijn werk correct doet. Op deze foto kunnen we zien hoe we op een zeer praktische manier het gemalen materiaal rechtstreeks in een tuinzak kunnen "spugen" die op een kruiwagen is geplaatst (die als booster fungeert en kan worden gebruikt voor transport); De bak bevat het gereedschap dat essentieel is voor het slijpen en bevindt zich tijdens transport en opslag in de trechter.


Op het tweede zicht zien we de nu gebogen vorm van de koppelingsstang (in de ontkoppelde positie) en de wijziging die aan de behuizing is aangebracht (ik heb de tegenkromming omgekeerd waardoor de steunrol kan worden uitgelijnd, deze past niet meer de breedte van de originele behuizing: ik heb daarom een ​​stukje in cp toegevoegd).
IMG0110A.jpg
IMG0110A.jpg (320.31 KIO) 1109-tijden bekeken
toebehoren
IMG0111A.jpg
IMG0111A.jpg (346.36 KIO) 1109-tijden bekeken
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par Ahmed » 28/02/24, 22:51

Voor de lente nog een kleine grote schoonmaak van een tuin die al bijna 30 jaar braak ligt... Hazelnootbomen, sleedoorns, klimop en rozenbottels op het programma. De eerste gaan uiteraard zonder problemen voorbij, de tweede zijn erg moeilijk, maar dat maakt niet uit, houd ze gewoon bij het zachte uiteinde vast om ongemakkelijke trillingen te voorkomen. De kleine eindtakken lopen een beetje recht, maar het is nog steeds acceptabel... De rozenbottel moet op zijn beurt met zorg worden behandeld: het is handig om de zijkanten voorzichtig te vouwen zodat ze niet van de stapel loskomen. Wat dit laatste betreft is het raadzaam om voor dit soort zeer agressieve doornen een aparte te maken; maar dat gezegd hebbende, presteert het heel goed bij het malen, omdat zelfs de fijnste delen goed worden gehakt (net als klimop). Het is echt een groot voordeel dat je zo gemakkelijk van dit type plant af kunt komen.
Wat de zwarte doornen betreft, verwijder ik eigenlijk alleen de meest vervelende, omdat de bijen profiteren van het goede weer om nectar te gaan verzamelen van de weinige vroege planten die al in bloei staan ​​(maar de anderen zullen zeer binnenkort volgen)...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par sicetaitsimple » 28/02/24, 23:09

Even een luchtje hierover forum steeds verstikkend!
Zwarte doornen, zijn dat de sleedoornboom?
Verder nog enige vooruitgang in uw kartonnen versnipperaar? U kunt reageren in de speciale thread in plaats van hier.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par Christophe » 29/02/24, 00:22

sicetaitsimple schreef:Even een luchtje hierover forum steeds verstikkend!


Echter heb ik dit gepost: jardinage/plante-a-croissance-rapide-dans-un-jardin-pour-avoir-l-equivalent-de-0-5-a-1-stere-de-bois-par-an-t17079-360.html#p548961
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par Remundo » 29/02/24, 08:55

En wat denkt Silvano Trotta ervan? : Roll:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par Christophe » 29/02/24, 11:01

Remundo schreef:En wat denkt Silvano Trotta ervan? : Roll:


Eh? Is het een woordspeling met zijn voornaam? :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par Remundo » 29/02/24, 11:10

geen woordspeling bedoeld,

De heer PasSimple klaagt over de verstikkende aard van forum, maar houdt ervan om Trotta voor de gek te houden.

Ik zei dat om hem te ontspannen. Hij is heel grappig !
1 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par Christophe » 29/02/24, 11:36

Ah?

Ik denk dat de mensheid het onderwerp hout al duizenden jaren behoorlijk beheerst, Silviano moet zich, ondanks zijn voornaam, niets aantrekken van dit onderwerp...

Als de mods beginnen te trollen, zal het niet werken! : Mrgreen:
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 321-gasten