Wat is GMO?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: wat is GMO?




par Moindreffor » 07/01/19, 13:08

Janic schreef:door Moindreffor » 07/01/19, 10:05
voor iemand die zich bezighoudt met robotontwerp, mis je een beetje een wetenschappelijke geest, dat is jammer
U bent slecht geplaatst om de zaak te beoordelen, ik veronderstel dat u nooit iets hebt gecreëerd, uitgevonden en daarom mag u aannemen dat u wetenschappelijk bekwaam bent, ik mag het betwijfelen! :?

de wetenschappelijke geest heeft niets te maken met uitvinden of creëren, het is een manier om dingen te bedenken, geef dezelfde berekening, zelfs eenvoudig om te doen, aan een persoon met een wetenschappelijke geest, ze zal het op een andere manier doen dan wie een literaire geest heeft, Bijvoorbeeld
Ik heb het gevoel dat je een beetje defensief bent over deze kosten, en ik zie dat het concept van wetenschappelijke geest je ontgaat, dus ik begrijp je visie op dingen gemakkelijker
kom op als je sojamelk drinkt, eet je ggo's en blijkbaar heeft het geen invloed op je gezondheid
Ik drink geen sojamelk, (oh, de kant-en-klare denkpatronen :onheil: ) of GGO's die bewust en vrijwillig zijn ingenomen en daarom geen invloed hebben op mijn gezondheid. Al bijna 50 jaar niet plus nodig om toevlucht te nemen tot farmaceutische chemische gifstoffen en ik betwijfel of u hetzelfde kunt zeggen. Heb je te veel GGO's gegeten?

wanneer je tot het uiterste wordt gedreven en voor je inconsistenties, je je ware gezicht ziet, je veel geluk hebt dat je de dokter lange tijd niet hebt gezien, ik ben niet jaloers op je, maar als je in staat bent om zoiets te maken een reflectie, het duidt op een zeer slechte, zelfs ongezonde geest, ik ga niet in discussie met mensen die in staat zijn zo laag af te dalen om gelijk te hebben
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: wat is GMO?




par Janic » 07/01/19, 14:27

Moindreffor »07 / 01 / 19, 14: 08
janic schreef:door Moindreffor » 07/01/19, 10:05
voor iemand die zich bezighoudt met robotontwerp, mis je een beetje een wetenschappelijke geest, dat is jammer
U bent slecht geplaatst om de zaak te beoordelen, ik veronderstel dat u nooit iets hebt gecreëerd, uitgevonden en daarom mag u aannemen dat u wetenschappelijk bekwaam bent, ik mag het betwijfelen!
de wetenschappelijke geest heeft niets te maken met uitvinden of creëren, het is een manier om dingen te bedenken,
Precies ! maar een manier van kijken naar dingen die niet tot een prestatie leidt, is slechts een mening van de geest, niet van de wetenschap.
geeft dezelfde berekening, zelfs eenvoudig, aan een persoon met een wetenschappelijke geest, ze zal het bijvoorbeeld op een andere manier doen dan iemand met een literaire geest
2+2=4 wetenschappelijke of literaire geest.
Ik heb het gevoel dat je een beetje defensief bent over deze kosten, en ik zie dat het concept van wetenschappelijke geest je ontgaat, dus ik begrijp je visie op dingen gemakkelijker
Ik ben zoals Exnimachin zegt: pragmatisch, qua geest en door professionele deformatie en daarom hangt mijn visie op de dingen af ​​van deze aspecten die u waarschijnlijk ontgaan.
kom op als je sojamelk drinkt, eet je ggo's en blijkbaar heeft het geen invloed op je gezondheid
Ik drink geen sojamelk (oh, die kant-en-klare denkpatronen) of bewust en vrijwillig genomen GGO's en heeft dus geen invloed op mijn gezondheid. Bijna 50 jaar lang hoefde ik niet langer mijn toevlucht te nemen tot farmaceutische chemische giffen en ik betwijfel of u hetzelfde kunt zeggen. Heb je te veel GGO's gegeten?
wanneer je in je schans wordt geduwd en wordt geconfronteerd met je inconsistenties,
Grappig als redenering! Wat zijn de inconsistenties in kwestie, het feit dat je geen soja drinkt? Het is praten om niets te zeggen in dit geval!
on zie je ware gezicht,
Psycho en fysio tegelijk? Je verspilt hier je tijd met filosoferen, oefen je talenten met degenen die het echt nodig hebben! Misschien te beginnen met je spiegel!
Mijn vader, soms wijs, zei altijd: on het is een con " omdat dit on doet alleen geloven dat deze geloofwaardig is, vooral als het niet nominatief is.
je hebt veel geluk dat je de dokter lange tijd niet ziet, ik ben niet jaloers op je, maar als we kunnen
het is geen kwestie van geluk, maar van levensstijl. Ik was, zoals de meeste mensen van mijn generatie, een fervent voorstander van een betere samenleving waar, volgens mooie beloften (nooit gehouden) ziekte, lijden en spoedig de dood zou verdwijnen dankzij DE wetenschap, de almachtige wetenschap, en in dit geval medisch.
Ik was zelfs (wat erg!) waarschijnlijk een van de eersten die het orale poliovaccin van Sabin nam. Maar net als alle anderen die er aandacht aan besteden, moet je gewoon beseffen dat het een complete flop is! Nooit zijn er zoveel ernstige, degeneratieve, auto-immuunziekten geweest, die rijke bevolkingsgroepen decimeren in Frankrijk als in andere landen met dezelfde levensstandaard, je moet blind of vrijwillig blind zijn (zeg niets, zeg niets, zie, hoor niets !) om het niet te beseffen.[*]
603.000 sterfgevallen per jaar, waaronder 159.712 sterfgevallen door kanker, 108.802 door hart- en vaatziekten, 55.177 door neurologische aandoeningen, enz… de infecties die gewoonlijk de meeste doden veroorzaakten, zijn nu slechts 10.768. Dus we hebben een eenogige man vervangen door een blinde man en daar moeten we blij mee zijn? BP-medicijnen werken steeds minder omdat organismen eraan wennen of er resistentie tegen ontwikkelen. Dus: ofwel wacht je tot de ziekte toeslaat en je sterft; of we anticiperen erop door de ECHTE weerstand en efficiëntie van het immuunsysteem te ontwikkelen door middel van een adequate levensstijl. Het is dus geen kwestie van geluk, en nog minder van illusoire vaccins, maar van een aangepaste levensstijl die de gezondheidsautoriteiten geleidelijk aan hun werk beginnen te doen: 5 groenten en fruit per dag, antioxidanten om deze ziekten te verminderen om ze te bestrijden tegen vrije radicalen waarvan de oorsprong nu officieel wordt erkend (wij buitenstaanders waarschuwen de autoriteiten al tientallen jaren doof, zolang het protest maar niet rommelt tussen de te scheren schapen.) en dat wordt de meest agressieve tegenstander die verandert in een promotor van datgene waar hij tegen discrimineerde en fel tegen vocht! Het is mooi !

[*]Amerikanen die van cijfers, studies en statistieken houden, hadden gemerkt dat arme zwarte of Spaanse bevolkingsgroepen die een sociale en financiële status bereikten die gelijkwaardig was aan de blanke bevolking, dezelfde pathologieën zagen ontstaan ​​als deze welvarende bevolkingsgroepen.
waar rook is, is vuur!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: wat is GMO?




par Did67 » 07/01/19, 16:13

Laten we, zoals gewoonlijk, verduidelijken voordat we in de debatten over ideeën duiken... die, zonder serieuze basis, rokerig kunnen worden.

1) "genetisch gemodificeerd", wat betekent dit: in feite, elke keer dat een evolutie wordt geïntegreerd door de levenden (omdat het voordelig is - we hebben het niet over de duizenden die dodelijk of ongunstig zijn en verdwijnen), is het vorige organisme veranderd ...

Als de eerste aanvankelijke bacteriën hadden geweigerd te sterven of als ze zich hadden vermenigvuldigd identiek perfect, dan zouden we hier niet zijn!

Trouwens, als je slapeloosheid hebt, filosofeer dan:

a) dood genereert een "complexer leven" voor de nakomelingen, we kunnen ook zeggen dat het nodig is om door de dood te gaan zodat het wereldwijde systeem verbetert

b) daarom zijn de "dromers" van een eeuwige levensvorm diep morbide!

c) onvolmaaktheid, zelfs fouten, leidt tot verbetering in het leven; advies aan de "perfectionisten"! Een mutatie is niets anders dan een fout in de verdubbeling/overdracht van genen!

2) Deze "genetische modificaties" (selectie van goede genen) zijn versneld onder invloed van de mens, door massale selectie; spelt en oude tarwe zijn alleen grassen, vingergierst en ik weet niet wat, verbeterd, geselecteerd. Daarom "genetisch gemodificeerd". Geleidelijk verschijnen vorm, harde tarwe... Niet gisteren. Niet bij Monsanto! Langzaam natuurlijk, maar met elke generatie een beetje... Ik heb elders gesproken over de mythologie die 'oude variëteiten' vormen voor de arme, misleide geesten op internet.

3) In de 19e eeuw kwam het weer in een stroomversnelling, met genetica (wetenschap)... We deden dit op een "georganiseerde", gerichte manier. We begrijpen hoe zo'n karakter wordt overgedragen. Terwijl je binnen de soort blijft (in het algemeen).

Ik zeg in het algemeen, omdat de muilezel of de ezel oud zijn. Of de triticales (hybride van rogge en tarwe).

We grenzen al aan "genetische manipulatie" wanneer we nogal wat plantensoorten hebben "gepolyploïdiseerd": veel van onze tarwe (zelfs "oude"), suiker- of voederbieten (oude variëteiten) zijn polyploïd: in plaats van 2n chromosoom te hebben, hebben 3n (triploïden), 4n (tetraploïden) soms 6 n (hexaploïden).

Mutagenen (zoals colchicine) worden gebruikt. En straling (Cadarache was een agronomisch onderzoekscentrum).

Er waren nog geen Khmer Verts. Het ging als een brief op de post. We wisten nog van hongersnoden. We hebben niet veel vragen gesteld. De wetenschap was machtig.

Dus in de oude variëteiten waren er al interspecifieke hybridisaties en polyploïdisatie. Was het nog natuurlijk? Ik denk dat de ezel die schrijlings op een merrie zat de vraag niet stelde??? Het blijkt te werken.

Een ander ding is hybridisatie in de zin van F1-hybriden: manipulatie binnen dezelfde soort; creatie van zuivere lijnen (vaak zwak), nauwkeurige recombinatie in een hybride die profiteert van het "hybride effect" of "heterosis" (de beroemde 1 + 1 = iets meer dan twee, wat ook te vinden is in de weerstand van klootzakken , veel sterker dan de zuivere rassen waar ze vandaan komen). Niets ergs aan deze manipulaties... Een grote ergernis: voor de volgende generatie gaat het naar de ballen in spinrokken, bedoelde ik...

4) En meer recentelijk zijn er nieuwe technieken verschenen. Wie heeft toegestaan:

a) om genen van soort A in soort B te introduceren

b) om gemakkelijker interessante genen van een wilde soort A van zo'n plant te introduceren, in een variëteit B van dezelfde soort, gekweekt...

Dit is wat we meestal horen als we het hebben over ggo's. De zin "organisme genetisch gemodificeerd door introductie van genen door een ander proces dan bevruchting/kruising" moet worden aangevuld.

Merk op dat 4)a) soms enorme vragen oproept (wanneer we genen "verspreiden" die coderen voor de synthese van dergelijke insecticiden in zo'n gewone plant - Monsanto's GGO-maïs): wat gebeurt er met deze genen? Of komt er een einde aan? De vraag is serieus.

Maar merk op dat 4)a) minder vragen oproept wanneer we de menselijke genen introduceren die coderen voor de synthese van insuline in bacteriën, die we voor 3 cent in fermentoren opwerpen. De "schone" en goedkope insuline zorgde ervoor dat de dwergen verdwenen (er zijn geen jonge dwergen meer; is dat een schandaal?). Of sterker, wanneer men de "maankinderen" (die niet aan licht kunnen worden blootgesteld) of de "glazen kinderen" (wiens botten broos zijn) geneest - de genen corrigeert, door manipulatie. Het zullen GGO's zijn!!! Ik wed dat ze gelukkiger zullen zijn.

Merk op dat 4)b) niet fundamenteel verschilt van klassieke selectie. Wij gaan gewoon sneller. Bayer is erin geslaagd om verschillende Phytophthora-resistentiegenen, geoogst uit verschillende wilde aardappelen, te combineren in één aardappelras. Ze gebruikten bacteriofagen, een beetje zoals het maken van een mengsel, je zou pipetten gebruiken. Dus "GMO"! Deze variëteit, die het mogelijk zou hebben gemaakt om het zo giftige (voor de bodem en het "moestuin"-ecosysteem) van kopersulfaat te vermijden, werd "getorpedeerd" door de "ecologen"... Bayer gaf het op.

Tot zover de wetenschap.

De Khmer-Groenen hebben strijd nodig. Tegen Monsanto zijn is de nieuwste chic. We strijden tegen glyfosaat, maar het is niet wat onze kinderen ziek maakt als ze de scholen in Bordeaux verlaten. Er zijn tientallen veel hardere moleculen. Let op, ik ben geen voorstander van glyfosaat. Ik zeg dat er veel dringender gevechten zouden zijn!

Ik gebruik hybriden. Af en toe. Over het algemeen maak ik liever mijn eigen zaden. En dus interesseren de zogenaamde zandvariëteiten mij meer.

Ik zou, als ik er een had gevonden, deze aardappel hebben gekweekt (gelukkig heb ik geen groot probleem met meeldauw op mijn aardappelen en red ik me zonder, en zonder koperbehandeling natuurlijk). Ik verbied koper uit mijn moestuin. Tijdens mijn leven zal er nooit iets zijn (zelfs als een paar honderd g/ha geen ramp zou zijn; ik ben een beetje een Khmer vert hier - ik doe het om het bewustzijn te vergroten en te laten zien dat het mogelijk is, door particulier tuinieren).
3 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: wat is GMO?




par Did67 » 07/01/19, 16:15

Ik had dat niet gezien toen ik aan het posten was - het kostte wat tijd - het "debat" was al begonnen. Ciao vet... Ik heb gezegd wat ik te zeggen had.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: wat is GMO?




par Moindreffor » 07/01/19, 17:22

Did67 schreef:Ik had dat niet gezien toen ik aan het posten was - het kostte wat tijd - het "debat" was al begonnen. Ciao vet... Ik heb gezegd wat ik te zeggen had.

uitstekend!!!
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: wat is GMO?




par Moindreffor » 07/01/19, 17:34

Janic schreef:2+2=4 wetenschappelijke of literaire geest.

Ik had het over een eenvoudige berekening, maar ik zag het niet zo eenvoudig... voorbeeld: 19 - 4 om je te helpen begrijpen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: wat is GMO?




par Moindreffor » 07/01/19, 17:46

Janic schreef:603.000 sterfgevallen per jaar, waaronder 159.712 sterfgevallen door kanker, 108.802 door hart- en vaatziekten, 55.177 door neurologische aandoeningen, enz… de infecties die gewoonlijk de meeste doden veroorzaakten, zijn nu slechts 10.768.

10% van een bevolking van 1 miljard = dat is 100 miljoen,
5% van een bevolking van 6 miljard is 300 miljoen, dus toename in aantal of afname?
Alzheimer wordt meestal veroorzaakt na de leeftijd van 65 jaar, dus de toename van het aantal patiënten, vaccins, junkfood of de toename van de levensverwachting?
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: wat is GMO?




par Janic » 07/01/19, 18:02

@ minste inspanning
Janic schreef:
2+2=4 wetenschappelijke of literaire geest.
Ik had het over een eenvoudige berekening, maar ik zag het niet zo eenvoudig... voorbeeld: 19 - 4 om je te helpen begrijpen
Het verandert niets aan de eenvoud van het voorbeeld. Oosterlingen gebruiken telraam en dat hoeft geen wetenschapper of literair man te zijn, of wat dan ook. Maar we raken uit de GGO's!

10% van een bevolking van 1 miljard = dat is 100 miljoen,
5% van een bevolking van 6 miljard is 300 miljoen, dus toename in aantal of afname?
genoeg om?
Alzheimer wordt meestal veroorzaakt na de leeftijd van 65 jaar, dus de toename van het aantal patiënten, vaccins, junkfood of de toename van de levensverwachting?
wat is de relatie met de zuurkool of de leeftijd van de kapitein? Druk je duidelijk uit over het juiste onderwerp, want we komen nog steeds uit het GGO-onderwerp

@deed
dat zou ons te ver voeren, maar ik deel niet al uw demonstraties die verwarring in stand houden, maar het is wat u gelooft, en die voortkomt uit de algemene theorie die, om geloofwaardigheid aan deze verhandeling te geven, perioden heel, heel moet gebruiken lang (dit is trouwens de essentie van evolutie, maar gedeeltelijk in twijfel getrokken door bijvoorbeeld Gould en andere onderzoekers)
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: wat is GMO?




par Moindreffor » 07/01/19, 18:24

Janic schreef:@ minste inspanning
Janic schreef:
2+2=4 wetenschappelijke of literaire geest.
Ik had het over een eenvoudige berekening, maar ik zag het niet zo eenvoudig... voorbeeld: 19 - 4 om je te helpen begrijpen
Het verandert niets aan de eenvoud van het voorbeeld. Oosterlingen gebruiken telraam en dat hoeft geen wetenschapper of literair man te zijn, of wat dan ook. Maar we raken uit de GGO's!

als je het verschil niet ziet, komt dat omdat je geen wetenschappelijke geest hebt, maar dat zou ons te ver voeren om je te citeren

Janic schreef:603.000 sterfgevallen per jaar, waaronder 159.712 sterfgevallen door kanker, 108.802 door hart- en vaatziekten, 55.177 door neurologische aandoeningen, enz… de infecties die gewoonlijk de meeste doden veroorzaakten, zijn nu slechts 10.768.

Janic schreef: wat is de relatie met de zuurkool of de leeftijd van de kapitein? Druk je duidelijk uit over het juiste onderwerp, want we komen nog steeds uit het GGO-onderwerp

Ik geef alleen maar antwoord, jij hebt vast ook het verkeerde onderwerp, of je hebt een kort geheugen...
je praat over een toename van het aantal ziektes door met cijfers te gooien, alweer eens uit hun verband gerukt, die cijfers zeggen niets, aangezien je alles moet simplificeren... (ja, dat is ingewikkelder dan 2+2) De ziekte van Alzheimer deed het niet manifesteert zich omdat mensen vóór iets anders stierven, en hoe meer de bevolking toeneemt, hoe meer het aantal ziekten toeneemt, en hoe meer wetenschap vordert, hoe meer we het diagnosticeren, ook, het is dom als kool

Janic schreef:@deed
dat zou ons te ver voeren, maar ik deel niet al uw demonstraties die verwarring in stand houden, maar het is wat u gelooft, en die voortkomt uit de algemene theorie die, om geloofwaardigheid aan deze verhandeling te geven, perioden heel, heel moet gebruiken lang (dit is trouwens de essentie van evolutie, maar gedeeltelijk in twijfel getrokken door bijvoorbeeld Gould en andere onderzoekers)

bug als we je pakken, geef je ons de korte versie : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: wat is GMO?




par Did67 » 07/01/19, 18:57

Janic schreef: maar ik deel niet je hele demonstratie die een verwarring in stand houdt ...


Dit is op geen enkele manier een demonstratie. Ik heb niet geprobeerd om iets aan te tonen... (is deze dubbele ontkenning duidelijk of niet of zegt het het tegenovergestelde van wat ik denk???) Kortom, ik heb niet geprobeerd om iets aan te tonen (zo is het beter !).

Ik probeer niemand te overtuigen.

Ik probeer licht te werpen op een paar concepten, zoals begrepen, en verder te kijken dan de gevechten die "portfoliowoorden" onvermijdelijk genereren (iedereen stopt erin wat hij wil; GMO is er een van; ik demonstreer niets, ik specificeer de betekenis die ik aan het woord geef). Een samenvoeging, iedereen zet in wat ze willen. Men reist met fluorescerende onderbroek. De andere met een rokkostuum! Vanaf dat moment zijn de discussies eindeloos. En zonder enige interesse.

Misschien is het niet perfect? Maar zonder valse bescheidenheid heb ik de indruk dat het nog steeds een tandje hoger gaat dan wat ik gemiddeld lees - en dat is verontrustend verwarrend!

Ik getuig van wat ik doe - ik gebruik hybriden, maar liever minder; Ik vind de mode voor 'oude groenten' in veel opzichten absurd; Ik zal zonder aarzelen de GGO-aardappel van Bayer gebruiken (ook al had ik heel graag gewild dat INRA nog onderzoek kon doen en dat dit pdt-ras publiek domein was)... Enz...

En jij, doe wat je wilt! Op voorwaarde dat je er blij mee bent - en dat je anderen niet kwaad maakt met Khmer Green-terrorisme!
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten