Vraag aan Didier: hooi en onkruid?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9847
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Vraag aan Didier: hooi en onkruid?




par sicetaitsimple » 26/09/19, 19:29

jardama schreef: Maar het was wel heel praktisch, die boer die met zijn tractor en zijn aanhanger kwam en alles voor me neerzette bij de ingang van de tuin!!


Het is precies dat! Het hangt allemaal af van uw persoonlijke situatie!
De tijd die eraan kan worden besteed, het geld dat eraan kan worden besteed, het vermogen om thuis een beetje biomassa te oogsten en te "recyclen" in de moestuin, het vermogen om te oogsten uit de omgeving (maaien van sloten, bladeren , maaien of anderszins), en ook effectief de fysieke mogelijkheden om het naar de tuin te brengen, wat niet altijd voor de hand ligt, vooral als het gaat om ronde balen hooi (of stro).
Ieder zijn luie moestuin, dat is volgens mij de formule!
0 x
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Vraag aan Didier: hooi en onkruid?




par jardama » 26/09/19, 19:47

Niet een beetje dubieus, toch ook wel nieuwsgierig.
Hij is een lang gepensioneerde meneer die een kleine activiteit heeft gehouden. Ik zag hem in het voorjaar weer om nog een tiental laarzen mee te nemen. We hebben elkaar gesproken en ik hoop dat ik komend jaar de operatie kan herhalen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9847
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Vraag aan Didier: hooi en onkruid?




par sicetaitsimple » 26/09/19, 19:57

jardama schreef:Niet een beetje dubieus, toch ook wel nieuwsgierig.


Ik heb me misschien verkeerd uitgesproken, wat ik bedoelde is dat iedereen zijn biomassavoorraad naar beste vermogen, zijn tijd en de "fysieke" toegangsmogelijkheden vindt, je lijkt een oplossing te hebben gevonden die bij je past, het is perfect.
0 x
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Vraag aan Didier: hooi en onkruid?




par jardama » 26/09/19, 20:51

Ja. Ik heb vooral geprobeerd om de zone die ik verkies te "bewerken" met het hooi goed te dekken, dit sinds 4 jaar. Dit deel profiteert van deze bijdrage. Elders leg ik wat hooi en bedek ik met groene doeken, ik maak gaten en plant pompoen, courgette. Elders bewerk ik het land nog steeds met een grelinette, maar ik leer langzamerhand beter om te gaan met het genoemde onkruid. de discussies van forum zijn daar heel handig voor.
Ik zal deze winter foto's maken als ik het geluk heb om te kunnen doen zoals vorig jaar voor het hooi.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten