Pas een motor, katrol en riem aan op een appelsnijder

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7

Re: Aanpassen van een motor, poelie en riem op een appeluitklinker




par AXEAU » 12/03/22, 13:06

Hallo, volgens je doe-het-zelfmogelijkheden kun je ook een frictiesysteem maken, een autowiel vast op de kruk van de inkeping en een rol op de motoras die er wrijving op krijgt om te trainen, zoals een solex.
3 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Aanpassen van een motor, poelie en riem op een appeluitklinker




par Ahmed » 12/03/22, 15:30

Ja, in plaats van een met rubber beklede rol die een stalen vliegwiel aandrijft, is het omgekeerde gemakkelijker te bereiken*. Liever een lichter reservewiel dan een normaal autowiel. Merk op dat zo'n wiel ook met voordeel kan worden aangedreven door een platte riem als de overbrengingsverhouding het toelaat: de grip is uitstekend...

* Dit is niet het geval in de hier beoogde toepassing, maar dit systeem is interessant bij sequentieel gebruik, aangezien het het mogelijk maakt om uit en in te schakelen door de motor rond een as te draaien...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Aanpassen van een motor, poelie en riem op een appeluitklinker




par Macro » 12/03/22, 16:32

als hij de motor en een reservewiel wil... die heb ik : Cheesy:
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6993
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2915

Re: Aanpassen van een motor, poelie en riem op een appeluitklinker




par gegyx » 12/03/22, 18:48

Met een auto op krukken (2cv en door het verwijderen van de vleugel en het wiel op krukken kunnen we door wrijving direct het stuur aandrijven)
/ we zouden het kunnen doen in Afrika Maar er zijn geen appels. : Cheesy:

Anders, voor degenen die geen notcher hebben, doet een schijfversnipperaar (wanneer deze niet langer nuttig is voor de takken) uitstekend werk.

**
De universele motoren van wasmachines lopen leeg op 17000 tpm lijkt het? Ik ging tot 22 tpm (en ik stopte :D )

Zodra deze gekoppeld is aan een riem en een mechaniek is dit niet meer het geval. Hij draait echter nog steeds te snel en heeft niet te veel startkoppel, en hij moet aanzwengelen. Met een snelheidsregelaar, maar het startkoppel is er niet, en low-end apparaten zijn wisselvallig, triac- of weerstandsdimmers werken niet. Je hebt er een nodig van "US-52"

**
De systeemoplossing D is om elk gemotoriseerd apparaat te gebruiken dat men nodig heeft om het aan te passen en om het te kunnen gebruiken naast het gebruikelijke speciale gebruik.
(maar het is advies voor toekomstige donkere jaren : Mrgreen:)
**
Bij deze lage snelheden kan een fietsvelg als katrol worden gebruikt.
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Aanpassen van een motor, poelie en riem op een appeluitklinker




par Ahmed » 12/03/22, 21:33

De auto op een standaard die met opgetild wiel rijdt, is slechts een oplossing voor het oplossen van problemen, omdat het differentieel dan constant wordt belast, waarvoor het niet is bedoeld (met als bonus een verdubbeling van de snelheid van dit wiel).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: Aanpassen van een motor, poelie en riem op een appeluitklinker




par guibnd » 13/03/22, 09:32

Bedankt vrienden ! Je geeft me een aantal zeer interessante aanwijzingen, ik zal ze allemaal zorgvuldig bestuderen.
Lang geleden had onze vader een Bernard-motor aangepast met een grote riem, maar hij gebruikte deze motor voor andere doeleinden (zaagtafel, cementmolen...).
Nou, het moet gezegd dat deze motor een van die baroufs was en sterk rook!
Macro, je foto is prachtig en doet me denken aan zulke goede herinneringen!
Wat betreft toegang tot elektriciteit, geen zorgen, de inkeping bevindt zich in een schuur met een stopcontact in de buurt.
Voor foto's moet ik eerst 50 kleine balen hooi verplaatsen die ik tijdelijk vooraan had opgeslagen (maar dat is de schuld van Didier : Mrgreen: ), maar uit mijn geheugen gebruikte mijn vader een grote, brede, platte riem.
Ja, we draaiden het grote wiel met ongeveer 60 tpm en het heeft een diameter van ongeveer 1 meter, ik zal het nauwkeuriger gaan meten
1 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Aanpassen van een motor, poelie en riem op een appeluitklinker




par Macro » 14/03/22, 09:34

Als deze kerf werd aangedreven door een platte riem en er is elektriciteit in de buurt... Er is geen vraag meer... 1 elektromotor van 1pk 1000rpm, een platte riemschijf om een ​​reductie van 10 te bereiken ten opzichte van de riemschijf van je groeffrees (hij draait met 100 tpm) of ongeveer 10cm in diameter, een platte riem en hop en zou...De platte riemschijf voor de motor kan gemakkelijk in een stuk hard hout worden gedraaid, pas op dat hij een lichte bobbel in het midden moet maken (en geen holte )

Over het algemeen waren de oude "bernards" die de betonmolens en ander landbouwwerktuig uitrustten uitgerust met 1/2 verloopstukken, zodat ze tussen de 500 en 1500 tpm aan de as draaiden
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: Aanpassen van een motor, poelie en riem op een appeluitklinker




par guibnd » 17/03/22, 09:11

Bedankt Macro, ik ga in deze richting.
Mijn project zal tijd nodig hebben om te slagen, want ik ben nog steeds in professionele activiteit, je hebt me getroost en veel geholpen in mijn denken en ik dank je daarvoor. Nu is er alleen : Mrgreen:
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Aanpassen van een motor, poelie en riem op een appeluitklinker




par Ahmed » 17/03/22, 09:29

Verwaarloos geen vaardigheden die in uw entourage aanwezig kunnen zijn en die geïnteresseerd zouden kunnen zijn in uw project en het een kleine boost kunnen geven...
Macro zei:
De platte poelie voor de motor kan eenvoudig in een stuk hard hout gedraaid worden...

In feite is er voor deze bewerking geen draaibank nodig: het enige wat u hoeft te doen is het onbewerkte stuk op de as van de motor te bevestigen en het te bewerken dankzij de rotatie (met alle nuttige voorzorgsmaatregelen).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 215-gasten