Pas een motor, katrol en riem aan op een appelsnijder

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Pas een motor, katrol en riem aan op een appelsnijder




par guibnd » 11/03/22, 21:11

Hallo,
Ik wil mijn oude appeluithaler die ik gebruik om cider te maken, motoriseren. Het grote wiel is door de jaren heen moeilijk te draaien en ik zou deze traditie graag willen behouden door mezelf te bevrijden van deze moeilijke fase van het pletten van appels. Kunt u mij adviseren over het motorvermogen, de lengte en het type riem en montageplannen? dank u bij voorbaat
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: het aanpassen van een motor, poelie en riem op een appeluitklinker




par Remundo » 12/03/22, 07:38

Hallo mijn vriend

In jouw geval zou ik op zoek gaan naar een oude wasmachine.

Het vermogen zal voldoende zijn en de overbrengingsverhouding aangepast. Alle onderdelen zijn aanwezig (motor, aandrijf- en ontvangstpoelies) evenals de 220 V aansluiting.

Vaak hebben de wasmachines in het recyclingcentrum hun mechanica intact, het zijn eerder sensoren of leidingen die ze naar afval leiden.
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: het aanpassen van een motor, poelie en riem op een appeluitklinker




par Macro » 12/03/22, 07:40

het probleem met wasmachines al 20 jaar... Het is de elektronische motorbesturingskaart die voor een beginner niet gemakkelijk te bedienen is.
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: het aanpassen van een motor, poelie en riem op een appeluitklinker




par Remundo » 12/03/22, 07:57

moeten indien mogelijk rechtstreeks worden aangesloten. Gewoon AAN-UIT.
1 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: het aanpassen van een motor, poelie en riem op een appeluitklinker




par Ahmed » 12/03/22, 08:21

Zonder controle door de elektronische kaart zou het volgens commentatoren lijken alsof de motor zou racen als hij rechtstreeks is aangesloten... Alleen zeer oude modellen zouden geschikt zijn, vooral die, zoals het merk "Bendix", met een mechanische reductiekast uit van een boom...
Het vereiste vermogen* mag niet hoger zijn dan 1/3 van CV, op voorwaarde dat de reductie voldoende is: ofwel eentraps, met een kleine aandrijfpoelie die het grote wiel aandrijft (indien gepland en in dit geval meestal een platte riem), ofwel in twee fasen, wat meer keuze biedt, of een motorreductor, die compacter is.
Met betrekking tot het type aandrijving dat de voorkeur verdient, werken platte poelies met minder wrijvingsverlies, maar zijn minder goed bestand tegen schokken dan trapeziumvormige poelies die van hun kant meer "gekoppeld" zijn; dus te doen met de beperkingen van dit apparaat.

* Een bankboormotor zou goed werken.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: het aanpassen van een motor, poelie en riem op een appeluitklinker




par Macro » 12/03/22, 08:37

niet voor de hand liggend ik weet het want ik heb het geprobeerd ... de motor is een gelijkstroommotor met borstels, de elektronische kaart laat de motor cyclisch werken door elke 10 seconden de draairichting om te keren ... bovendien zijn deze motoren volledig "open" tot slecht weer... Een normaal mens kan een vermogen van 0.5pk vrijgeven met een motor van 500 tot 1000W wisselstroom zou comfortabel moeten zijn... Het hele ding is om terug te schakelen. Ik denk dat een man op dit soort versnipperaar het vliegwiel met 1 omwenteling/sec draait, dus 60 tpm... Aangenomen dat het stuurwiel een diameter van 1400 m heeft, zou de motorpoelie een diameter van 24 mm moeten hebben...

Door een extra langzame motor te vinden, zoals 700 tpm (maar pas op voor motoren met 2 snelheden, zoals dalender die een belachelijk vermogen hebben bij lage snelheid), zou er slechts een reductie van 10 nodig zijn ... Gemakkelijker te bereiken maar minder voor de hand liggende motor om te vinden, dat zei, ik vond een gerenoveerd exemplaar voor mijn kolomboormachine op leboncoin voor een zeer bescheiden bedrag (ik had enorm veel geluk)

Onze vriend moet ons meer info geven. maak een foto van zijn inkeping en vertel ons hoe snel hij hem draait, hij moet ons ook vertellen of hij elektriciteit heeft (monosortering ???) op de maalplaats, want het is mogelijk dat zijn ciderhuis op het platteland in midden tussen de velden en het is niet meer hetzelfde...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: het aanpassen van een motor, poelie en riem op een appeluitklinker




par Macro » 12/03/22, 08:39

Ahmed schreef:Zonder controle door de elektronische kaart zou het volgens commentatoren lijken alsof de motor zou racen als hij rechtstreeks is aangesloten...

* Een bankboormotor zou goed werken.


Ja voor de wegloper Ik merkte het probleem ook op
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Aanpassen van een motor, poelie en riem op een appeluitklinker




par Macro » 12/03/22, 08:50

het is jammer dat ze een beetje licht van kracht zijn...Ik heb twee kleine leroy sommer tri-motoren op voorraad voor transportbanden van 0.25 pk bij 1500 tpm uitgerust met een trapeziumvormige poelie van 45 mm binnen 65 mm buiten... C zou op de prijs van vrienden
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Aanpassen van een motor, poelie en riem op een appeluitklinker




par Macro » 12/03/22, 09:11

Ik denk dat zijn inkeping er zo uitziet:
ob_fafc21_42295274-10217280421584260-78724204006.jpg
ob_fafc21_42295274-10217280421584260-78724204006.jpg (108.38 KiB) 4349 keer bekeken


We zien hier dat hij bediend wordt door 2 man dus ik blijf op mijn eerste idee minimaal 1cv...

Als het wiel geen plat profiel heeft waardoor het gebruik van een riem mogelijk is .... De overbrenging kan worden gedaan met een rubberen rol aan het uiteinde van de motoras ...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Aanpassen van een motor, poelie en riem op een appeluitklinker




par Remundo » 12/03/22, 12:06

Macro schreef:het is jammer dat ze een beetje licht van kracht zijn...Ik heb twee kleine leroy sommer tri-motoren op voorraad voor transportbanden van 0.25 pk bij 1500 tpm uitgerust met een trapeziumvormige poelie van 45 mm binnen 65 mm buiten... C zou op de prijs van vrienden

250W, goed afgesteld, is naar mijn mening voldoende

de kracht van een man die in de loop van de tijd met de armen kan worden geleverd, is behoorlijk belachelijk, misschien rond de 100W, en nog steeds optimistisch ...
1 x
Beeld

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : LudoThePotagiste en 317 gasten