Potager (super) lui in 04 (800m)

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Diabolorent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 13/02/18, 16:37
Plaats: Digne les Bains
x 26

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par Diabolorent » 31/08/18, 13:31

Nou, eigenlijk zeg ik tegen mezelf, en dit is alleen maar mijn mening, dat wat het gras ook is, zolang het niet uniform is, dat er houtige planten zijn en andere niet... zolang we het niet aan onze mensen voeren dieren.
Het belangrijkste is in feite de toevoer van stikstof en koolstof (bevorderlijk voor de ontwikkeling van bacteriën en schimmels als ik me niet vergis) en ik denk dat het, ongeacht het type gras, niet veel belang heeft, tenminste voor ons gebruik. .
Met exotische planten zal het vast iets anders zijn denk ik, maar ik heb er niet veel die op natuurlijke wijze in huis groeien Beeld

Misschien heb ik het altijd mis, maar dit is wat ik uit mijn metingen heb afgeleid en heb toegepast bij het hooien: ongeacht de grassoort, er is van alles een beetje, dus dat is het. :D

Bovendien zijn je pampa's super mooi, ik vond ze erg gevarieerd!
0 x
"Het is geen teken van goede geestelijke gezondheid om goed aangepast te zijn aan een zieke samenleving" Jiddu Krishnamurti.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par Did67 » 31/08/18, 16:36

Ik denk dat het, net als Miscanthus, gezien het uiterlijk dat het aanneemt meer celluloseachtig zou moeten zijn, dichter bij stro. Ik heb geen onderzoek gedaan naar de compositie. Miscanthus wordt gebruikt om pellets van te maken, dus om te verbranden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par Adrien (voormalig nico239) » 01/09/18, 01:24

Did67 schreef:Ik denk dat het, net als Miscanthus, gezien het uiterlijk dat het aanneemt meer celluloseachtig zou moeten zijn, dichter bij stro. Ik heb geen onderzoek gedaan naar de compositie. Miscanthus wordt gebruikt om pellets van te maken, dus om te verbranden.


Ik zal dit weekend wat specifieke foto's maken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par Adrien (voormalig nico239) » 06/09/18, 17:13

Ik weet niet of deze foto van kersenboomscheuten je op het eerste gezicht zal aanspreken, maar een beetje zoals sedimentaire lagen kunnen we het weer van de afgelopen 4 maanden aflezen....

ADR_5521.JPG
ADR_5521.JPG (166.28 KIO) Toegang tot 1768-tijden


In de onderste lagen heb je de bladeren die in de lente uitkomen en worden weggevreten door schimmels die zich hebben ontwikkeld als gevolg van de opeenhoping van lenteregens en vervolgens de hete en vochtige zomer.

En vooral het resultaat van de droogte die al 3 weken is ingezet en waardoor nieuwe, op dit moment gezonde, bladeren kunnen verschijnen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par Adrien (voormalig nico239) » 06/09/18, 17:14

Ik weet niet of deze foto van kersenscheuten je op het eerste gezicht zal aanspreken, maar een beetje zoals sedimentaire lagen kunnen we het weer van de afgelopen 4 maanden aflezen....

ADR_5521.JPG


In de onderste lagen heb je de bladeren die in de lente uitkomen en worden weggevreten door schimmels die zich hebben ontwikkeld als gevolg van de opeenhoping van lenteregens en vervolgens de hete en vochtige zomer.

En vooral het resultaat van de droogte die al 3 weken is ingezet en waardoor nieuwe, op dit moment gezonde, bladeren kunnen verschijnen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Diabolorent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 13/02/18, 16:37
Plaats: Digne les Bains
x 26

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par Diabolorent » 07/09/18, 08:26

Moeten we er niet een voogd of een "kooi" omheen zetten? Hij ziet er toch nogal zwak uit.
0 x
"Het is geen teken van goede geestelijke gezondheid om goed aangepast te zijn aan een zieke samenleving" Jiddu Krishnamurti.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par Adrien (voormalig nico239) » 08/09/18, 01:22

Nee, geen zorgen, het is een toekomstige boom, dus de vorm past op dit moment heel goed bij mij... en je kunt erheen, het is een echte "riet" die nergens bang voor is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par Adrien (voormalig nico239) » 14/09/18, 01:48

Nog wat herfstnieuws... eindelijk Indian Summer...

Deze mand alleen maar om de voortgang van de wortelen te zien... als ik het had geweten, had ik het drievoudige aantal gezaaid...
De rest komt van de oogst van aardappelen en rapen die we naar behoefte plukken (ongeveer veertig in totaal zo te zien)

ADR_5423.JPG
ADR_5423.JPG (454.25 KIO) Toegang tot 1592-tijden


De wortelruimte, een beetje met gras begroeid maar zeer aanwezig en goed verpakt, daar ook nu ik weet dat het... kan groeien (herinnering in 2017 nul nada) zullen we lichter moeten zaaien

ADR_5534.JPG



De droogte heeft nieuw leven gegeven aan de enkele aubergine die buiten is gekocht en opnieuw geplant (dit bewijst hoe we andere vissen hadden om te bakken, maar ik beloof dat we deze winter aan de slag zouden moeten kunnen), ik weet helemaal niet wat dit zal opleveren deze gele aubergines... en eerlijk gezegd wist ik niet eens (of was ik het vergeten) dat we dit gele plan hadden gekocht...

ADR_5535.JPG
ADR_5535.JPG (337.69 KIO) Toegang tot 1592-tijden



De gekochte en geplante tomaten lijken zich ook te herstellen, samen met de kersenbomen die hogerop staan ​​met een klein groen plukje onder de rest, geteisterd door vocht. Ze zullen niets produceren, maar als we ons in een ad hoc-regio zouden bevinden, zou hun leven ongetwijfeld worden verlengd nadat ze de beproeving hebben doorstaan, wat betekent dat we treuren om de VS en onze egoïstische productie, maar de plant sterft niet.

ADR_5537.JPG
ADR_5537.JPG (301.99 KIO) Toegang tot 1592-tijden


Andere planten (altijd uit winkels en herplant) die het beter hebben volgehouden en waarvan de tomaten misschien volwassen zullen worden

ADR_5536.JPG
ADR_5536.JPG (363.61 KIO) Toegang tot 1592-tijden



Hij is laat, maar hij komt uit een verloren zaadje. Staat vol met tomaten en heeft nog nooit ergens last van gehad.

ADR_5533.JPG



Een groot deel van het hooi dat ik meebracht ging naar... Mevrouw... :schok:

In de kas staan ​​nog tomaten, (nog gekocht) veldsla (buiten groeit het weer maar het is op het niveau van scheuten), rapen, snijbiet als ik me goed herinner, de "laatste" salades, de nieuwe zijn op de weg, in feite hebben we ze bijna altijd.
Ik weet dat er ook bonen groeien...

ADR_5538.JPG
ADR_5538.JPG (126.43 KIO) Toegang tot 1592-tijden


Ter vergelijking met de 1e foto

Beeld


Buiten is er winterspinazie.
De grootbladige veldsla... uh, ik moet in beweging komen.
Ik heb wat wortels opnieuw geplant om te zien.
En dan moet je maandenlang dit verdomde chassis bouwen sinds ik het zeg. :onheil:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Diabolorent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 13/02/18, 16:37
Plaats: Digne les Bains
x 26

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par Diabolorent » 14/09/18, 13:18

Wat een geweldige oogst!
Zeer gevarieerd, je krijgt er zin in, je hebt alles in huis om goede soepen te maken : Mrgreen:
Onder de kas is het leven hervat!

Het is waar dat ik dit jaar weinig soorten groenten heb geplant, maar op basis van mijn ervaring ben ik van plan volgend jaar uit te breiden.
Ik hoop nog steeds minimaal 1 aubergine en 1 paprika als zaden te hebben en ik denk erover om bonen, aardappelen, meer salades toe te voegen dan dit jaar, meer tomatenplanten, misschien komkommers, rapen en mijn hoek met rood fruit voort te zetten door verschillende soorten toe te voegen van aardbeien (doordragend).

Fiouuu, het is uiteindelijk werk!!! : Lol:
0 x
"Het is geen teken van goede geestelijke gezondheid om goed aangepast te zijn aan een zieke samenleving" Jiddu Krishnamurti.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par Adrien (voormalig nico239) » 14/09/18, 15:53

Diabolorent schreef:Wat een geweldige oogst!
Zeer gevarieerd, je krijgt er zin in, je hebt alles in huis om goede soepen te maken : Mrgreen:
Onder de kas is het leven hervat!

Het is waar dat ik dit jaar weinig soorten groenten heb geplant, maar op basis van mijn ervaring ben ik van plan volgend jaar uit te breiden.
Ik hoop nog steeds minimaal 1 aubergine en 1 paprika als zaden te hebben en ik denk erover om bonen, aardappelen, meer salades toe te voegen dan dit jaar, meer tomatenplanten, misschien komkommers, rapen en mijn hoek met rood fruit voort te zetten door verschillende soorten toe te voegen van aardbeien (doordragend).

Fiouuu, het is uiteindelijk werk!!! : Lol:


Ja voor de soepen riskeren we even zelfstandig te zijn....

Persoonlijk doe ik eigenlijk alleen maar wat ik leuk vind. Het motiveert meer Beeld

Ik ben begonnen met de zaailingen van veldsla met grote zaden en die van volkoren veldsla 2.

Ik ben de namen al aan het opschrijven... er is GROTE vooruitgang Beeld

Maar we moesten het plein dat werd afgebakend door de strobalen van vorig jaar onkruid wieden

Er zat al een beetje veldsla in maar daar heb ik niet op gelet en het is een vrolijke boel geworden van allerlei soorten kruiden plus de veldsla.
Kortom, zoiets bestaat niet, met zo'n kleine groente moet je wieden (en dan oorlog voeren), anders kom je niet rond.

Wieden pfff ik vind het niet leuk maar hey het is mijn schuld als ik het had volgehouden zou ik er niet zijn maar hey tijd tijd tijd

Dat gezegd hebbende, het gebied waar de strobalen gedurende 1 jaar werden geplaatst, is NIKKEL, zwart als ebbenhout en geen gras. : Mrgreen:
En zal binnenkort ook gezaaid worden.

In dit opzicht ben ik begonnen met het samenstellen (als ik het van tevoren doe) van de toekomstige stapel m... voor de courgettes en aubergines van volgend jaar zal het een goed testgebied vormen.

Mengsel van lokale grond, potgrond, stro, hooi, mest, mest, gebruikt kippenstro.... enz. enz. kortom de stortplaats, deze marineert beetje bij beetje tot volgend voorjaar.

Om terug te komen op de veldsla: ik heb de indruk dat het op zichzelf een goede indringer is, want op de plaatsen waar het was had ik niets te doen en ik heb dan ook goede hoop dat het mij zal helpen bij deze herkolonisatie, ten koste van VOORAL de wateraardbei. ...grrr, gras en diverse distels.

Voor deze keer doe ik alles eraf.
Maar het is niet onmogelijk dat ik dan de paardenbloem beheer, want ze zijn overal... geen reden om er niet verstandig van te profiteren

Als ik tijd heb zal ik vanavond of morgen een foto maken
Want vanavond komt de graafmachine pfff we kunnen niet stoppen.

Madame had het goede idee om deze week door te brengen in het “Equestrian Centre” (eh liever dat ding waar paarden zijn : Mrgreen: ) van de vallei en het antwoord was.... de hoop mest is daar, je kunt komen halen wat je wilt, wanneer je maar wilt...

Ik had het Madame niet twee keer moeten vertellen dus morgen denk ik dat we wel op reis kunnen. Ik hoop dat ik dit niet voor niets doe en dat de komkommerachtigen het zullen waarderen als je niet voorzichtig bent 8) ... dat zegt winter sterk Beeld

Ah, op verzoek van mevrouw heb ik natuurlijk Daubenton-kolen in planten besteld, omdat het lijkt alsof ze uit stek worden gehaald in plaats van gezaaid.

Als iemand deze variëteit al heeft gekweekt, zijn wij geïnteresseerd.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten