En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Arthurbg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 31/07/18, 10:29
x 12

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Arthurbg » 31/07/18, 15:56

BIO is geworden, is het altijd geweest, maar het is erger een LOBBY!
BIOLOGISCH is in feite een oplossing om deze lobby's niet onderuit te halen, we creëren een tweede markt voor de rijken, onmogelijk voor een groot gezin om toegang te krijgen tot kwaliteitsproducten, ze zullen BIO hebben, maar wat BIOLOGISCH!
Vooral weinig studies en GEEN serieuze studies over hun praktijken, in feite stelt dat onze ministers tevreden, zullen ons meer storen, ze zullen hun speeltje hebben!

Dit alleen al maakt de BIO belachelijk:
bij een beroerte:
Het eten van fruit en groenten zou het risico op 32% beroerte verminderen
Maar we zeggen niet dat het BIO kost, je begrijpt dat ze zich haasten om het overal weer te geven!
Goud 32% minder beroerte en zag het verwaarloosbare deel van BIO (3% in Frankrijk) en het zijn deze producten die de meeste residuen van bestrijdingsmiddelen bevatten !!! ............ .... LOL! ! !
https://www.sciencesetavenir.fr/sante/manger-des-fruits-et-legumes-reduirait-le-risque-d-avc_14263
http://www.entrepatients.net/fr/sante/actualites/874431-accident-vasculaire-cerebral-avc-avc-reduire-les-risques-grace-aux-fruits-l
In cosmetica worden zogenaamd kankerverwekkende titanium nanodeeltjes getolereerd
En laten we het niet over fraude hebben!
Biologische eieren:
https://www.santemagazine.fr/alimentation/aliments-et-sante/quest-ce-quun-oeuf-bio-171756

https://www.l214.com/marquage-des-oeufs-et-etiquetage
Ik begrijp dat je het moeilijk vindt om toe te geven dat je permanent wordt bedrogen door de 2 LOBBIES!
0 x
perseus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 283
Inschrijving: 06/12/16, 11:11
x 73

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par perseus » 31/07/18, 16:07

Hallo,

phil53 schreef:[...]
Afgelopen zaterdag kreeg ik biologische wijn aangeboden en ik ontdekte de geur van cresyl uit mijn kindertijd toen ik de kooien van konijnen desinfecteerde. Ik heb geen idee wat wijn op die manier kan veranderen.


Haha, zeker een geur van fenolen (ethylfenol, ethylguaiacol of andere) vanwege besmetting door brettanomyces. Heel gebruikelijk op biologische wijnen genaamd Natures, vooral wanneer de doses SO2 worden verlaagd zonder het hele proces te beheersen, zonder gevaar voor de gezondheid, hè. Ik had deze omschrijving "cresyl" nog nooit gehoord, maar vaker elastoplast, gips, gouache, paardenzweet, dier, inkt... Nou sorry, kon het niet laten om daarop te reageren :)
Maar dit illustreert goed dat het niet omdat het "zonder" is, noodzakelijkerwijs goed is vanuit organoleptisch oogpunt.
0 x
Arthurbg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 31/07/18, 10:29
x 12

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Arthurbg » 31/07/18, 16:17

Om beter te begrijpen:
Als je wijn koopt en je wilt niet boven de 5€ gaan, dan is er geen sprake van een Bordeaux te kopen, eerder een goede Chileense of Spaanse wijn, de NAAM "Bordeau" wordt betaald en hier wordt ook BIO betaald, dat is de reden succes bij boeren
Wijnen zoals bier zitten vol chemicaliën en waarom nooit de samenstelling van het product, we beperken ons gewoon tot sulfieten en 2 of 3 producten tijdens analyse
typ "wijnadditieven" of "bieradditieven" in en toch is dit de trots van Frankrijk voor de 1, van België voor de ander!

https://www.nouvelobs.com/rue89/rue89-no-wine-is-innocent/20130131.RUE6985/jusqu-a-47-produits-chimiques-dans-une-bouteille-de-vin.html
https://www.60millions-mag.com/2018/01/23/dans-les-secrets-des-vins-ecolos-11541
Het is een filosofie geworden en we willen er niet meer aan denken, we hebben voor eens en voor altijd besloten, het is goed!
Dus niet wakker worden!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Janic » 31/07/18, 18:08

Je maakt een merkwaardig mengsel, niet verstoken van een bepaalde realiteit, echter actueel.
In tegenstelling tot wat je denkt, is biologisch niet weggelegd voor een welvarende bevolking.
BIOLOGISCH is in feite een oplossing om deze lobby's niet onderuit te halen, we creëren een tweede markt voor de rijken, onmogelijk voor een groot gezin om toegang te krijgen tot kwaliteitsproducten, ze zullen BIO hebben, maar wat BIOLOGISCH!

Toevallig had ik vele jaren geleden een biologische winkel, toen de meeste kranten, consumentengroepen, fraudebureaus, enz. Biologisch bashen zoals jij nog steeds doet. Boeren waren het onderwerp van vele controles, veel frequenter dan voor andere landbouw en ikzelf was het onderwerp van zeer frequente controles op zoek naar het kleinste detail dat hen reden zou hebben gegeven ... wat natuurlijk niet niets betekent. Toen de verwerkers, distributeurs, die ook onder toezicht stonden, werden beschuldigd van bedrog, waren ze niet bevoegd om zichzelf te verdedigen en in het algemeen bleken de beschuldigingen onnauwkeurig in de rechtszaal. Dus geen sprake van lobby's zoals wij die beschouwen onder weldenkende geesten (sic) en alles kwam voort uit echte industriële lobby's die een vage kijk op concurrentie hadden binnenkort beschikbaar, wetende dat de aanval de beste "verdediging" blijft. Het is hetzelfde gedrag van de farmaceutische lobby's, want op dit gebied tekent de leugen meer de geest dan de waarheid.
Mijn clientèle was echter zeer heterogeen met een paar "welgestelde" mensen, vaak intellectuelen die nadenken, maar ook mensen met een laag inkomen die bezorgd zijn om hun gezondheid te verbeteren in dezelfde geest als de agrobios die om dezelfde redenen gemotiveerd zijn.
En toch heeft de formalisering van de biologische landbouw in feite geleid tot een daling van de kwaliteitseisen die de 'pioniers' motiveerden. het is ook waar dat deze verlaging van kwalitatieve vereisten andere conversies heeft bevorderd door degenen die voorheen bang waren voor de vereisten van AB. Het is nog steeds waar dat deze situatie een deur is geworden die wijd openstaat voor echte vervalsingen, voor de invoer van producten die kwalitatief moeilijk te controleren zijn, wat het plezier is van de conventionele landbouw, die erop zat te wachten (of die hebben uitgelokt) om echte, min of meer terechte, min of meer terechte redenen voor kleinering hebben en waarvan je jezelf al dan niet vrijwillig tot woordvoerder maakt. :(
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par sen-no-sen » 31/07/18, 19:02

U moet de titel herzien en vervangen Wat als BIOLOGISCH een lokaas was? par Industrial Bio is een lokaas, dat zou misverstanden voorkomen.
Moeten we niet vergeten dat een cultuur in essentie organisch is*?


* Schadelijke inputs zijn een relatief late uitvinding in de geschiedenis van de landbouw.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Janic » 31/07/18, 19:24

Moeten we niet vergeten dat een cultuur in essentie organisch is*?

Dit was in zijn tijd het onderwerp van levendige discussies. De Bio adviseerde om zonder chemische producten te zijn, waarop zijn tegenstanders antwoordden dat alles chemisch is en dat het onmogelijk is om deze formulering aan te bevelen, die werd vervangen door synthetische chemicaliën in tegenstelling tot natuurlijke biochemie en elke partij vond en vindt nog steeds min of meer geldige argumenten en tegenargumenten. De term BIO is daarom officieel behouden als markering van het verschil met conventionele landbouw en daarom heeft de staat de criteria vastgesteld met de onvermijdelijke minimumlimieten.
Daarna is iedereen vrij om meer eisen te stellen!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Arthurbg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 31/07/18, 10:29
x 12

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Arthurbg » 31/07/18, 23:04

Waarom zou je, koste wat het kost, een doos willen betreden, een CLAN, genaamd BIO, je geeft al toe dat het meervoud is en niet een beetje, dat het onvolmaakt is en vooral de meerderheid buiten beschouwing laat, want als je zijn erg luidruchtig, u vertegenwoordigt weinig mensen en sommigen claimen rente!
Ik stel niet voor om de nobele ideeën van elk op te geven, momenteel confisqueren de 2 LOBBIES voor hun voordeel, een meevaller, we moeten voor IEDEREEN dezelfde normen opleggen gebaseerd op gezond verstand en vooral een onpartijdige zoektocht naar kwaliteit!
Waarom wil je vast blijven zitten aan een filosofie, ook geconfisqueerd door winst en die, ik bewijs het en niet weinig, een lege huls is geworden!
Je gaat naar een overvloed aan BIO, allemaal heel verschillend en toch regelt elk land het op zijn eigen manier!
Je hebt de keuze, volg een filosofie die niet over de middelen van haar ambities beschikt en die momenteel wordt heroverd door de politici, die er snel een nog lege huls van zullen maken, alleen maar om de landbouw te redden, vooral de Waalse, niet bestand tegen industriële boerderijen!
Het is een LURE geworden, of je het nu leuk vindt of niet!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13721
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par izentrop » 01/08/18, 00:41

Arthurbg schreef:Het is een LURE geworden, of je het nu leuk vindt of niet!
Dat is al zo sinds het begin, want deze weigering van synthetische chemie is nergens op gebaseerd... Uhh! als de antroposofie van Rudolf Steiner van biodynamische landbouw houdt, maar zonder toverdrankjes (hoornpoep en andere "opwekkende" preparaten).
In de jaren 1920 en 1930 waren het de eerste spirituele en esoterische denkers10, die de geleidelijke verdwijning van de boerenstand betreurden (Jean Giono), en landbouwkundigen zoals Albert Howard die de introductie van wetenschap in de landbouw, de basis van de traditionele samenleving, in twijfel begonnen te trekken. https://fr.wikipedia.org/wiki/Agricultu ... biologique
Je zou het zelfs kunnen kwalificeren als pseudowetenschap, aangezien het gebaseerd is op een weigering van de wetenschap.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Janic » 01/08/18, 09:17

Waarom zou je, koste wat het kost, een doos willen betreden, een CLAN genaamd BIO,
Dus: waarom wil je in de enorme CLAN van agrochemicaliën blijven?
Het gaat dus niet om box of clan zoals je het ziet, zo lijkt het, maar om levenskeuzes met het besef dat deze wereld afdrijft naar zijn eigen ondergang.
je geeft al toe dat het meervoud is en niet een beetje, dat het onvolmaakt is,
Als je iets perfects vindt (behalve ik!!!) : Cheesy: op deze aarde, geef het snel aan om het als model te gebruiken
het is om de meerderheid buiten beschouwing te laten, want als je erg luidruchtig bent, vertegenwoordig je weinig mensen en waarvan een deel het uit rente opeist!
Het is niet dit landbouwtype dat de meerderheid buiten beschouwing laat, maar simpelweg dat de mensen die het beoefenen om verschillende redenen gering in aantal zijn. En 3% in cultuur kan niet 100% van de bevolking dekken. Elementair mijn beste Watson !
Voor de luidruchtige kant, het maakt deel uit van elke samenleving waar de meerderheid alle minderheden verplettert die geen andere keuze hebben dan hun stem te verheffen om gehoord te worden. Als je ook hier de wonderoplossing hebt, leg het dan snel uit.
Voor rente, we zitten in een niet-"communistische" samenleving en daarom is het dominante model liberaal/kapitalistisch en dus cultureel! Het is ook degene die voornamelijk door mensen wordt overgenomen en helaas kun je niet voorkomen dat een deel van het beslag legt op rente meer dan precies door filosofie.
Ik stel niet voor om de nobele ideeën van elk op te geven, momenteel nemen de 2 LOBBIES voor hun voordeel een meevaller in beslag geld, moeten we voor IEDEREEN dezelfde normen opleggen, gebaseerd op gezond verstand en vooral een onpartijdige zoektocht naar kwaliteit!
Is dat de wonderoplossing? Je lijkt meer geobsedeerd door de vraag geld alleen door de praktische menselijke realiteit waar een nieuw model (met zijn eigen gebreken zoals alle dingen) zichzelf niet kan opleggen aan iedereen en in het bijzonder aan de landbouwwereld onder de heerschappij van de lobby's[*] van zogenaamde fytosanitaire producten.
Waarom wil je vast blijven zitten aan een filosofie, ook geconfisqueerd door winst en die is geworden, Ik bewijs het en niet een beetje, een lege huls!
Bewijzen, of liever proberen te bewijzen, dit zijn geen anathema's die in het rond worden gegooid en die in bewijzen zullen veranderen en welke! ? Wat betreft inbeslagname, dat is onze samenleving en haar gebruikelijke wet van de jungle. En als u zelf van massalandbouw houdt, moet u zich realiseren dat deze handelsfilosofie vanaf het begin een tijdelijke maar gevaarlijke illusie is geweest.
Je gaat naar een overvloed aan BIO, allemaal heel verschillend en toch regelt elk land het op zijn eigen manier!
Er kan momenteel geen overvloed aan biologisch zijn, aangezien het slechts een klein deel van de bevolking treft, het is eerder het gebrek dat vandaag de dag domineert. Nu, en hierin heb je gedeeltelijk gelijk, de striktheid en de precieze definitie van wat de BIO kenmerkt, zou op bepaalde punten minder laks moeten zijn. Maar daar, net als elders, zitten de heersers gevangen tussen de wens om het goed te doen voor hun bevolking en de betrokken lobby's.
Je hebt de keuze om een ​​filosofie te volgen die niet de middelen heeft voor haar ambities en die momenteel wordt heroverd door de politici, die er snel een nog lege huls van zullen maken, gewoon om de landbouw te redden, vooral Waals, niet bestand tegen industriële boerderijen!
Je bent dus Belg! Open jezelf voor een bredere visie, planetair, en stel jezelf de vraag naar de toekomst van de menselijke samenleving als deze op steeds kortere termijn doorgaat in de richting van haar vernietiging. Om zijn ambities waar te maken, moet men echter over de menselijke en financiële middelen beschikken. Op menselijk vlak, hoeveel boeren zijn bereid om de sprong te wagen? Met alle rompslomp die dat met het huidige systeem met zich meebrengt en dat bovendien nauw afhankelijk is van het financiële systeem en waar een traditionele boer financiering gaat krijgen, agrobio, worden zal elke steun van banken, ook van overheden, worden ontzegd.
Het is een LURE geworden, of je het nu leuk vindt of niet!
Waar is de echte aantrekkingskracht? In een systeem dat recht de muur in gaat en weigert het te zien? Of van degenen die op de rem trappen in de hoop dat een catastrofe kan worden afgewend?
Lokaas:
Een misleidende kunstgreep waarvan het verleidelijke uiterlijk bedoeld is om te misleiden.
Verleidelijke schijn gewoon bedriegen.

Als je erg geïnteresseerd was geweest in de geschiedenis van biologisch, zou je hebben gemerkt dat het oorspronkelijke doel gekoppeld was aan een bewustzijn persoonlijk onder boeren, van de aantrekkingskracht van agrochemicaliën en dat ze eruit moesten komen door min of meer terug te keren naar deze landbouw die door hun voorouders werd beoefend en waarvan de huidige wetenschap het mogelijk maakte om de voordelen en tekortkomingen van deze oude methoden beter te begrijpen cultureel (en cultureel)
Hetzelfde fenomeen doet zich voor op medisch gebied waar ook doktoren zich bewust worden van de verlokking van de hedendaagse westerse geneeskunde en die andere wegen aanbieden dan de officiële snelweg en die onderhevig zijn aan dezelfde conservatieve oppositie.
In beide gevallen zou dit slechts een klein deel van de populaties treffen die het ook hebben gehad deze realisatie en verlangend om verantwoordelijkheid te nemen met andere middelen, andere methoden.
Maar wie roept het hardst? De minderheid die alleen gelaten wil worden in hun hoekje? Of de meerderheid van de chemische lobby's die bang zijn om in twijfel te worden getrokken in hun processen en de flagrante mislukkingen die ze vanaf het begin hebben opgelopen? Elk individu, normaal gevormd, dat wordt aangevallen, moet zichzelf verdedigen: nee?

Lobby in kwestie:
Groep, organisatie of vereniging die financiële, politieke of professionele belangen verdedigt, door druk uit te oefenen op parlementaire kringen of invloedrijke kringen, in het bijzonder persorganen.
Hetzelfde, als je de geschiedenis van de biografie kende. Deze landbouwmethode trachtte geen druk uit te oefenen op invloedrijke kringen, maar agrochemicaliën stelden regelmatig deze hipsters ter discussie die hun hegemonie in twijfel durfden te trekken door het standaardmodel dat ze hadden weten op te leggen, te willen verlaten.
Aangevallen verdedig je jezelf en de enige mogelijke oplossing blijft de rechtbanken, de publiciteit die dit met zich meebrengt en dus de bekendheid van bepaalde media en lokale politieke besluitvormers.

[*]Het andere aspect van deze lobby's is de wanverhouding beschikbare financiële middelen. Agrarische of medische chemie met miljarden, aan de andere kant kleine defensieverenigingen met een paar duizend francs of euro's en die elk jaar de vraag opwerpen of ze kunnen overleven.
Open gewoon je ogen! :schok:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Arthurbg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 31/07/18, 10:29
x 12

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Arthurbg » 01/08/18, 09:49

Ik stel voor om ALLE goede ideeën te behouden, kortsluiting, geen chemicaliën als het niet nodig is, maar ook geen zogenaamde natuurlijke behandelingen als ze schadelijk zijn
Door de kracht van LOBBIES in beslag te nemen, vinden we de beste onderzoekers en kunnen we vooruit, en dit keer in de goede richting!
En deze nieuwe filosofie, die niet langer één is omdat, geen oogkleppen meer, ALLES is toegestaan, mits onpartijdig en na langdurige en volledige studie, wordt het als acceptabel beschouwd!
En hetzelfde in de geneeskunde, niet deze homeopathie waar het meest geconcentreerde pseudo-medicijn een druppel product is voor een zwembad in de tuin en het meest verdund, in alle oceanen van de aarde!
Ik stel gewoon voor om een ​​CLAN te verlaten!
De clan stelt gerust, zelfs als wij ONWAAR denken, denken de anderen hetzelfde, dus het is goed en het groepseffect doet de rest, er is emulatie, goed of slecht en onmogelijk om terug te gaan zonder de indruk van verraad!
Mediteer hierover:
Het medicijn CONTRAMAL is gebaseerd op TRAMADOL, een synthetisch product, maar later werd ontdekt dat een Afrikaanse struik het bevat en natuurlijk zijn de 2 moleculen identiek en hebben ze dezelfde effecten, dus natuurlijk is gewoon pure marketing!
Een baby die in zekere zin is verwekt door kunstmatige voortplanting!
En een plantenliefhebber zou de een accepteren en de ander denigreren.....LOL!
20 g schors levert het equivalent van één tablet!
http://www.medisite.fr/a-la-une-douleur-decouverte-dune-plante-aussi-efficace-que-le-tramadol.461951.2035.html
https://www.futura-sciences.com/sante/actualites/medecine-tramadol-molecule-antidouleur-retrouvee-haute-dose-plante-49306/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 223-gasten