Eerste moestuin en eerste moestuin van de Lazy in de Allier

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Betreft: Eerste moestuin en eerste moestuin van de Lazy in de Allier




par Moindreffor » 29/03/21, 12:51

Waarom zou je eraf halen wat je hebt gedaan, het hooi er bovenop leggen
het rietje dat ik vorig jaar heb getest, heb ik echt spijt van, maar als je een hoek hebt die je niet gaat cultiveren en die je wilt voorbereiden voor het volgende jaar, waarom niet

kleine galerijen zijn veldmuizen, het kan je storen als je direct seeding doet, ik heb er een paar maar ik doe niet direct seeding dus ik heb er geen last van : Mrgreen:
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
LobaLovo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 21/03/21, 17:29
x 3

Betreft: Eerste moestuin en eerste moestuin van de Lazy in de Allier




par LobaLovo » 29/03/21, 14:42

Moindreffor schreef:Waarom zou je eraf halen wat je hebt gedaan, het hooi er bovenop leggen
het rietje dat ik vorig jaar heb getest, heb ik echt spijt van, maar als je een hoek hebt die je niet gaat cultiveren en die je wilt voorbereiden voor het volgende jaar, waarom niet

kleine galerijen zijn veldmuizen, het kan je storen als je direct seeding doet, ik heb er een paar maar ik doe niet direct seeding dus ik heb er geen last van : Mrgreen:


Bedankt voor de snelle feedback Moindreffor! Foutje van mij, het is geen stro maar hooi dat ik ga zetten haha

Ik dacht hetzelfde, waarom verwijderen wat al is... Ik was alleen bang voor een mogelijke stikstofgebrek met de takken.

Oké voor de veldmuizen, want het is het eerste jaar, we zullen voornamelijk planten zetten, en ik zal zorgen voor dag- en nachtroofvogelstokken, evenals een mooie stapel stenen om veel bebettes terug te brengen...

Lang leve de biodiversiteit haha

PS Bedankt voor je antwoord op je post, we zaaien ook binnen achter een raam, en ik ben ook een zaaikast aan het perfectioneren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
LobaLovo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 21/03/21, 17:29
x 3

Betreft: Eerste moestuin en eerste moestuin van de Lazy in de Allier




par LobaLovo » 30/03/21, 11:02

Gisteren, bij het planten van een smeerwortelplant, was de grond erg hard (mijn troffel verbogen...), nat en compact. Ik heb een beetje potgrond toegevoegd, in de hoop dat de wortels deze grond kunnen doorkruisen (ik vertrouw Didier).

Beeld

Plantages ook van Batavia, met zeer losse grond op deze plek, en inderdaad enkele galerijen van knaagdieren, die gaten maakten, maar vooral de grond voor mij losmaakten en daarom mijn taak gemakkelijker maakten!

Beeld

Met aardbeien bovenaan de afbeelding.

Bij het planten vraag ik me af of het nodig is om hooi terug onder de planten te leggen? Of een stukje kale grond laten staan ​​niet veel risico's (als ik op onkruid let)?
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Betreft: Eerste moestuin en eerste moestuin van de Lazy in de Allier




par Moindreffor » 30/03/21, 11:20

LobaLovo schreef:Bij het planten vraag ik me af of het nodig is om hooi terug onder de planten te leggen? Of een stukje kale grond laten staan ​​niet veel risico's (als ik op onkruid let)?

het is aan jou, in het slechtste geval doe je de test, een paar planten met een beetje speling en een paar andere bekleed met hooi en je zult het zelf zien, er is geen betere manier om de techniek te begrijpen dan jezelf te proberen zoals je maakt je eigen idee, met je eigen gevoel, elk heeft zijn nuances
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
LobaLovo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 21/03/21, 17:29
x 3

Betreft: Eerste moestuin en eerste moestuin van de Lazy in de Allier




par LobaLovo » 01/04/21, 17:59

Moindreffor schreef:
LobaLovo schreef:Bij het planten vraag ik me af of het nodig is om hooi terug onder de planten te leggen? Of een stukje kale grond laten staan ​​niet veel risico's (als ik op onkruid let)?

het is aan jou, in het slechtste geval doe je de test, een paar planten met een beetje speling en een paar andere bekleed met hooi en je zult het zelf zien, er is geen betere manier om de techniek te begrijpen dan jezelf te proberen zoals je maakt je eigen idee, met je eigen gevoel, elk heeft zijn nuances


Bedankt Moindreffor.

Effectief leer ik ''loslaten'', door meer ervaring op te doen en door te leren met mijn specifieke situatie.

Vandaag verschillende proeven met het planten van een spruitje, en een voet maïs, evenals twee planten in een emmer waarvan ik geen idee heb wat het is (en die waren het gezicht, dus niet al te veel hoop...).

BeeldBeeld

Op het perceel waar ik plantte, was de aarde erg compact, altijd moeilijk om in te graven om mijn gat te maken, en de aarde kleeft veel aan het onkruid dat ik eruit heb gehaald (evenals veel mos).

Dus ik vraag me af of het, ongeduldig als ik ben, niet een beetje (of veel) te vroeg is om in dit perceel te planten.

Ik zeg tegen mezelf dat het niet genoeg tijd heeft gehad om op te warmen, en dat het hooi er pas een paar weken op ligt (ook al lag er sinds november een deken van dode bladeren en een geweven zeildoek)...

Als iemand soortgelijke ervaring of advies heeft, ben ik een en al oor!

Installatie van een paar rijen uien en knoflook, door te experimenteren, sommige geplant, andere gewoon op de grond geplaatst, allemaal bedekt met een dikke laag hooi (verborgen ter hoogte van de geplante stokken).

Beeld

En het opzetten van steegjes die ik had moeten doen voordat ik al het hooi installeerde, het zou me hebben geholpen in luiheid ...

Beeld
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Betreft: Eerste moestuin en eerste moestuin van de Lazy in de Allier




par Moindreffor » 01/04/21, 19:47

wees voorzichtig met de uien, je hebt goed losgemaakt hooi nodig, anders prikken ze niet in het hooi, als je het losmaakt word je meteen dik maar na een klein vorkje om het een beetje plat te drukken en de regen doet de rest

na proberen, proberen, is dat de enige manier waarop je leert
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten