Een plantaardige weide?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een plantaardige weide?




par Adrien (voormalig nico239) » 16/10/19, 15:30

chafoin zijn schreef:Oh daar is het gigantisch! Ik ga slechts 2 plus 3 pompoenen oogsten. Altijd indrukwekkend ook deze plant! En het is waar dat wanneer er ruimte is en u niet langer hoeft te overwegen om de grond te bewerken, u zich dergelijke plantaardige uitbreidingen gemakkelijker kunt voorstellen. Het probleem kan instandhouding zijn, maar voor de squash is het zonder enige zorg aan die kant!


Dat is alles ...

Omdat we veel soepen eten, als we er ongeveer 40 hebben, is het het seizoen, maar we zijn er nog niet : Mrgreen:
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Een plantaardige weide?




par Moindreffor » 16/10/19, 15:49

nico239 schreef:
jardama schreef:Nou, wees niet verlegen als er ruimte is! (ongeveer 600 m2) kunt u ze aan kinderen, vrienden en ... producten geven waarvan we de oorsprong kennen. dan bespaart het wat geld. Ik weet niet wat de prijs is in een biologische winkel?
het kostte niet veel werk na het plaatsen van de dekzeilen en zaaien / planten: pompoenen / bessen zoet en wat patidou-voeten (de beste). Slechts enkele gieters in juli en augustus.


De pompoen is niet alleen lekker, maar wordt ook niet gegeven

uh ik keek een beetje naar de prijzen, de juiste maat pompoen 3.60 € in supermarkten en bij gammvert een pompoen tussen 3 en 5 kg was het € 7,95 aan geheugen en dat in niet biologisch,
Ik zie er een beetje uit omdat ik de voeten heb gekocht, ik wil graag een beetje weten om te vergelijken tussen het kopen van de planten en het kopen van de potgrond en zaden, dit jaar lijkt het mij dat de prijzen zijn gestegen, zou er een bepaald fenomeen zijn geweest deze zomer :?
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Een plantaardige weide?




par jardama » 16/10/19, 15:56

Ja, het is waar dat het niet aanmoedigt om de grond te bewerken, het aanmoedigt om meer te doen. En omdat ik daar niet woon, zeg ik tegen mezelf, over de hoeveelheid zal er altijd een beetje zijn !!! Idem voor tomaten, prei, kool ...
Ik slaag erin om ze over het algemeen tot februari te houden. maar daar de hagel hen in augustus een beetje heeft gemarteld, maakt dat gaten waardoor de rot kan verschijnen, dan weet ik dit jaar dit niet. De eerste jaren legde ik ze in de kelder. Snel verval. Vooral niet op een vochtige plek, werd mij verteld. Warm en droog indien mogelijk. Geen frisheid.

We houden van potimarrons en bessen sucrine.
Patidou is erg goed: intensere kastanjesmaak dan pompoen
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Een plantaardige weide?




par Moindreffor » 16/10/19, 16:23

jardama schreef:Ja, het is waar dat het niet aanmoedigt om de grond te bewerken, het aanmoedigt om meer te doen. En omdat ik daar niet woon, zeg ik tegen mezelf, over de hoeveelheid zal er altijd een beetje zijn !!! Idem voor tomaten, prei, kool ...
Ik slaag erin om ze over het algemeen tot februari te houden. maar daar de hagel hen in augustus een beetje heeft gemarteld, maakt dat gaten waardoor de rot kan verschijnen, dan weet ik dit jaar dit niet. De eerste jaren legde ik ze in de kelder. Snel verval. Vooral niet op een vochtige plek, werd mij verteld. Warm en droog indien mogelijk. Geen frisheid.

We houden van potimarrons en bessen sucrine.
Patidou is erg goed: intensere kastanjesmaak dan pompoen

de patidou? wat is een variëteit aan pompoen, bij ons houden we ook van de smaak van kastanjepompoenen in vergelijking met pompoen
voor bewaring, plaats ze op zacht, een krat en een beetje hooi, om rotting van onderaf te voorkomen, ik vind het in de kelder zo droog en rond de 12 ° C in de winter, niet voldoende productie om heel ver in de tijd te gaan, maar geen verschil tussen het eerste gegeten en het laatste, dus geen impact van de bewaartijd
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Een plantaardige weide?




par jardama » 16/10/19, 16:37

Le patidou: Ik zal een foto maken (deze komt van internet). Het was een vriend die het me drie / vier jaar geleden gaf.
toebehoren
Patidou.png
Patidou.png (438.78 KiB) 2030 keer bekeken
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Een plantaardige weide?




par Moindreffor » 16/10/19, 17:15

jardama schreef:Le patidou: Ik zal een foto maken (deze komt van internet). Het was een vriend die het me drie / vier jaar geleden gaf.

moet daarom de zaden vinden
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een plantaardige weide?




par Did67 » 16/10/19, 17:45

jardama schreef:
Het lukt me om ze tot februari in het algemeen te houden ...


We hebben de wormen net met flesjes gevoederd ... van de oogst van 2018! Ter gelegenheid van opslag. Intact. Opgeslagen op een garageplank (koel, vorstvrij, niet nat). [het heet garage, maar het is "kelderberging"; de auto blijft buiten!]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een plantaardige weide?




par Did67 » 16/10/19, 17:46

jardama schreef:Ja het is waar dat het niet nodig is om de grond te bewerken, het stimuleert om meer te doen ...


QED !!!
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Een plantaardige weide?




par Moindreffor » 16/10/19, 19:28

Did67 schreef:
jardama schreef:
Het lukt me om ze tot februari in het algemeen te houden ...


We hebben de wormen net gevoed met butternuts ... van de oogst van 2018! Ter gelegenheid van een opslag. Intact. Opgeslagen op een garageschap (koel, vorstvrij, niet nat). [het heet garage, maar het is een "opslag in de kelder"; de auto blijft buiten!]

Ik denk dat dat de echte definitie is van het woord garage, toch? : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Een plantaardige weide?




par jardama » 16/10/19, 20:23

Patidou, vervolgde,
voor de zaden, ik zou je wat kunnen sturen [antwoord aan Moindreffor]
Ik had wat gevonden op de site van de boerderij St Marthe.
Er is deze opmerking: "Patidou-pompoen, ook wel Sweet Dumpling-pompoen genoemd, is een uitlopend ras dat ongeveer tien vruchten per plant produceert, 8 tot 15 cm in doorsnee en 6 tot 10 cm hoog, 200 tot 600 g. Het vruchtvlees van de patidou-pompoen is oranje, heel fijn, stevig, zoet, met een heerlijke nootachtige smaak. Het is zowel decoratief als sappig. "

Ik vind de smaak van kastanje in plaats van hazelnoot!
Ik vind het vrij moeilijk om te groeien. Er zijn maximaal twee tot drie per voet en meer!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 191-gasten