Een plantaardige weide?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Een plantaardige weide?




par jardama » 15/10/19, 22:51

Het was mooi weer in de maand september, het regende, geen vorst (Puy de Dôme, 600 m hoogte). Voor mij, tomaten: niets. Meeldauw verwoestte alles na een hagelbui op 20 augustus die de bloemen kapot maakte.
Meestal hebben we het tot de eerste nachtvorst. Eindelijk hadden we tot nu toe genoeg om ons een beetje te geven en grout te maken.
Een foto van de mosterd die ik zaaide waar aardappelen waren.
0 x
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Een plantaardige weide?




par jardama » 15/10/19, 22:52

De foto is weg! Hier is het.
toebehoren
20191013_131231.jpg
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een plantaardige weide?




par Did67 » 16/10/19, 09:02

Ja.

Ik maakte een grapje, zoals ik zou hebben geschreven Ik vraag me af of ik geen pittbulls heb! (alleen als ik 's nachts halogeen had - ik vroeg me af of het een brandgerelateerd atavisme was!)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Een plantaardige weide?




par chafoin zijn » 16/10/19, 11:51

jardama schreef:Het was mooi weer in de maand september, het regende, geen vorst (Puy de Dôme, 600 m hoogte). Voor mij, tomaten: niets. Meeldauw verwoestte alles na een hagelbui op 20 augustus die de bloemen kapot maakte.
Meestal hebben we het tot de eerste nachtvorst. Eindelijk hadden we tot nu toe genoeg om ons een beetje te geven en grout te maken.
Een foto van de mosterd die ik zaaide waar aardappelen waren.
Ah ja, ik had niet verwacht dat het klimaat in de Auvergne zo mild zou zijn! Schitterende mosterd (wat een mooie plant!): Wanneer heb je ze gezaaid?
Als je dat allemaal met je tomaten zou kunnen doen, is dat niet slecht! Ik kan deze tomaten niet meer aan! Bovendien, zonder bang te zijn er moe van te worden (zoals ik):
20191015_174855.jpg
oogst gisteren (courgette, paprika, aubergine, kool)
0 x
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Een plantaardige weide?




par jardama » 16/10/19, 12:03

Ik heb ze eind augustus gezaaid. Ja, het weer was echt goed. Misschien had ik meer dingen moeten doen. Ondanks dat het een heel moeilijk jaar was met deze twee weken van sterke hittegolven en droogte, realiseer ik me dat het me eindelijk is gelukt om regelmatig iets te oogsten. Dit is een leraar voor de komende jaren.
Ik was in juli bang voor de pompoen die leek te "koken" in de zon en uiteindelijk, met slechts een paar gieters water van tijd tot tijd, zal er een beetje zoals gewoonlijk ongeveer tien meter gezaaid of geplant worden). Aanvankelijk had ik wat hooi op de grond gestrooid en afgedekt met een gevlochten dekzeil (weinig hooi, en ook een deel van de tuin waar weinig aarde is, en dus een reserve van minder water in de grond. Ik dacht dat het dekzeil zou de verdamping helpen beperken)
Ik heb ongeveer een derde geoogst. (bekijk de foto)
toebehoren
20191013_140320.jpg
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Een plantaardige weide?




par Moindreffor » 16/10/19, 12:56

niet slecht, taarten, purees, soepen en pompoengratins komen eraan : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een plantaardige weide?




par Adrien (voormalig nico239) » 16/10/19, 14:20

Moindreffor schreef:niet slecht, taarten, purees, soepen en pompoengratins komen eraan : Mrgreen:


40 voet is geen geheim....

Volgend jaar maken we het 100 meter lang langs het hek van de lusthof : Mrgreen: : Mrgreen: tegen... 2 voet dit jaar Beeld
0 x
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Een plantaardige weide?




par jardama » 16/10/19, 14:59

Nou, wees niet verlegen als er ruimte is! (ongeveer 600 m2) kunt u ze aan kinderen, vrienden en ... producten geven waarvan we de oorsprong kennen. dan bespaart het wat geld. Ik weet niet wat de prijs is in een biologische winkel?
het kostte niet veel werk na het plaatsen van de dekzeilen en zaaien / planten: pompoenen / bessen zoet en wat patidou-voeten (de beste). Slechts enkele gieters in juli en augustus.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Een plantaardige weide?




par chafoin zijn » 16/10/19, 15:24

Oh daar is het gigantisch! Ik ga slechts 2 plus 3 pompoenen oogsten. Altijd indrukwekkend ook deze plant! En het is waar dat wanneer er ruimte is en u niet langer hoeft te overwegen om de grond te bewerken, u zich dergelijke plantaardige uitbreidingen gemakkelijker kunt voorstellen. Het probleem kan instandhouding zijn, maar voor de squash is het zonder enige zorg aan die kant!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een plantaardige weide?




par Adrien (voormalig nico239) » 16/10/19, 15:29

jardama schreef:Nou, wees niet verlegen als er ruimte is! (ongeveer 600 m2) kunt u ze aan kinderen, vrienden en ... producten geven waarvan we de oorsprong kennen. dan bespaart het wat geld. Ik weet niet wat de prijs is in een biologische winkel?
het kostte niet veel werk na het plaatsen van de dekzeilen en zaaien / planten: pompoenen / bessen zoet en wat patidou-voeten (de beste). Slechts enkele gieters in juli en augustus.


De pompoen is niet alleen lekker, maar wordt ook niet gegeven
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten