Een plantaardige weide?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Een plantaardige weide?




par chafoin zijn » 25/09/19, 22:53

Altijd en opnieuw tomaten: prachtig naseizoen hier. De regen, met de lage temperaturen, is nu echter teruggekeerd (niets te maken met vorig jaar, dat zo droog was), wat een deel van de ongemakken met zich meebrengt (ziekten en groeiproblemen die zo sterk terugkeren dat vandaag de dag bijvoorbeeld , een derde van de oogst is beschadigd). Desondanks zal ik binnenkort de 100 kg geoogste tomaten overschrijden.
20190925_135538 [1] .jpg
de 9 kg die vandaag zijn geoogst, links de gespleten of beschadigde exemplaren (onder de vorige oogst, in afwachting van inblikken)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een plantaardige weide?




par Adrien (voormalig nico239) » 25/09/19, 23:17

In mindere mate is het hier en overal een beetje hetzelfde... het naseizoen is erg rijk aan tomaten.

Dus we hebben de compensatie gepland.... eind goed al goed. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Een plantaardige weide?




par chafoin zijn » 28/09/19, 23:40

Het courgetteplan was dit jaar “monsterlijk”. Maar wat een andere deelnemer aan de forums, kende een vreemde ontwikkeling: veel zeer grote, prachtige bladeren en behoorlijk wat vruchten. Toch ging de productie het hele seizoen door en in haar eigen tempo, wat ons goed bevalt...
20190919_091120 [1] .jpg
Sommige bladeren zijn zo groot als de deksel van een vuilnisbak!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Een plantaardige weide?




par chafoin zijn » 28/09/19, 23:48

Het is niet dit model, maar dit is het type tomatenmolen dat ik heb gekocht.
Capture.JPG
Capture.jpg (54.49 KB) keer bekeken 1325
Heel praktisch, geen energieverbruik, dit vergemakkelijkt het inmaakwerk, dat erg lang en vervelend is (en tegelijkertijd energie kost).
Ik heb het dit jaar geprobeerd, naast de traditionele coulis: piperade, ratatouille en flesjes tomatensap!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een plantaardige weide?




par Adrien (voormalig nico239) » 29/09/19, 00:49

chafoin zijn schreef:Het courgetteplan was dit jaar “monsterlijk”. Maar wat een andere deelnemer aan de forums, kende een vreemde ontwikkeling: veel zeer grote, prachtige bladeren en behoorlijk wat vruchten. Niettemin ging de productie het hele seizoen door en in haar eigen tempo, wat ons goed bevalt...20190919_091120[1].jpg


Ik zie wie je bedoelt : Mrgreen:

In feite was hier op de mesthoop de ontwikkeling inderdaad heel belangrijk en langer dan de planten in “aarde”.

Maar als de productie later kwam dan bij de andere fabrieken, was deze uiteindelijk overvloediger.

Op dit moment, omdat hij niet in de stam zit en de temperaturen 's nachts beginnen te dalen, weet ik niet zeker of hij nog steeds zal produceren, ook al heeft hij nog 2 zeer grote courgettes die zullen worden gebruikt om zaden te verzamelen.

Op dit moment zijn we nog niet bij tomaten in blik, we zijn tevreden met het eten van de productie : Mrgreen:
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Een plantaardige weide?




par Moindreffor » 29/09/19, 11:52

nico239 schreef:er staan ​​nog 2 hele grote courgettes die gebruikt zullen worden om zaden te verzamelen.

als je geen andere komkommerachtigen hebt, is het prima
Het lijkt mij dat het niet kruist met komkommers en augurken, maar met meloen en andere pompoenen, ja, tenzij je kunstmatige bestuiving gebruikt, of als je maar één soort pompoen hebt.
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een plantaardige weide?




par Adrien (voormalig nico239) » 29/09/19, 19:27

Moindreffor schreef:
nico239 schreef:er staan ​​nog 2 hele grote courgettes die gebruikt zullen worden om zaden te verzamelen.

als je geen andere komkommerachtigen hebt, is het prima
Het lijkt mij dat het niet kruist met komkommers en augurken, maar met meloen en andere pompoenen, ja, tenzij je kunstmatige bestuiving gebruikt, of als je maar één soort pompoen hebt.


Trouw aan mezelf, ik heb helemaal niets gedaan...

Ze hebben de vorm van courgettes...

Het zal een verrassing zijn... Beeld
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Een plantaardige weide?




par Moindreffor » 30/09/19, 17:33

nico239 schreef:
Moindreffor schreef:
nico239 schreef:er staan ​​nog 2 hele grote courgettes die gebruikt zullen worden om zaden te verzamelen.

als je geen andere komkommerachtigen hebt, is het prima
Het lijkt mij dat het niet kruist met komkommers en augurken, maar met meloen en andere pompoenen, ja, tenzij je kunstmatige bestuiving gebruikt, of als je maar één soort pompoen hebt.


Trouw aan mezelf, ik heb helemaal niets gedaan...

Ze hebben de vorm van courgettes...
ja normaal, de vrucht is altijd trouw aan de moederplant, het zijn de zaden die een hybridisatieprobleem zullen opleveren, lang van Nice voor volgend jaar : Mrgreen:
Het zal een verrassing zijn... Beeld
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Een plantaardige weide?




par chafoin zijn » 30/09/19, 23:53

Ja, ik meen me te herinneren dat Didier waarschuwde voor de toxiciteit als gevolg van de hybridisatie van pompoen.

Eerste oogst boerenkool. 6 meter gegeven, in het hooi gegooid en in de zomer een beetje water gegeven. Ik begin interesse te krijgen in verenbladeren voor onze keuken.
20190929_103111 [1] .jpg
links afgesneden, rechts niet
Het lijkt erop dat deze kool onvoorziene wortels heeft, zoals de tomaat. Maar ik stel de eeuwige vraag van het snoeien: verwijder je de secundaire ‘stengels’ die op de centrale as groeien?

Het is duidelijk dat we nog ver verwijderd zijn van een aantal behoorlijk verbazingwekkende producties met psychedelische velden.
boerenkool.JPG
Wij spelen niet in dezelfde tuin!
boerenkool.JPG (83.55 KB) 1235 keer bekeken
Foto uit dit artikel, wat ook interessant is over de waanzin die de Amerikanen voor deze kool hebben ontwikkeld! http://cuisinedelareunionenmetropole.ov ... stere.html

Heb je er al melkzuurfermentatie mee geprobeerd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een plantaardige weide?




par Adrien (voormalig nico239) » 01/10/19, 01:22

chafoin zijn schreef:Ja, ik meen me te herinneren dat Didier waarschuwde voor de toxiciteit als gevolg van de hybridisatie van pompoen.

Eerste oogst boerenkool. 6 meter gegeven, in het hooi gegooid en in de zomer een beetje water gegeven. Ik begin geïnteresseerd te raken in verenbladeren voor onze keuken.20190929_103111[1].jpg Deze kool, het lijkt erop dat hij onvoorziene wortels maakt, zoals de tomaat. Maar ik stel de eeuwige vraag van het snoeien: verwijder je de secundaire ‘stengels’ die op de centrale as groeien?

Het is duidelijk dat we nog ver verwijderd zijn van een aantal behoorlijk verbazingwekkende producties met psychedelische velden. boerenkool.JPG Foto uit dit artikel, die ook interessant is over de waanzin die de Amerikanen voor deze kool hebben ontwikkeld! http://cuisinedelareunionenmetropole.ov ... stere.html

Heb je er al melkzuurfermentatie mee geprobeerd?


Hoewel we er meerdere hebben, heb ik weinig inzicht in kolen, behalve dat ze het doelwit zijn van veel verschillende en gevarieerde roofdieren.

Ik weet niet of je de jouwe hebt beschermd, maar wij hier zonder bescherming hebben geen winst.

Dus secundair stampunt of niet gezien: de naaktslakken zouden voorbij zijn voordat ik het merkte, wat mij niet zou verbazen.

Een opvallend beeld inderdaad: deze zee van kool... misschien een beetje “vetgemest” niet?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 249-gasten